bladprobleem buitenwiet

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • stonezoon
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • Mar 2012
    • 19

    #1

    bladprobleem buitenwiet

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    ik heb een buitenplant die sinds kort zo er uit ziet, heeft er iemand advies voor mij?


    27t0.jpg Alvast bedankt
  • Quintox
    Advanced Stoner
    Member
    • Sep 2012
    • 73

    #2
    Re: bladprobleem buitenwiet

    Het lijkt mij een voedingsprobleem, een gezonde plant hoort normaal ook iets donkerder van kleur te zijn. Denk dat ze te weinig voeding krijgen. Maar even afwachten wat een meer ervaren gebruiker hierover te vertellen heeft want zo hebben mijn blaadjes er nog nooit bijgehangen.

    Comment

    • stafford
      Ultra Grower
      MemberLucky Member
      • Sep 2009
      • 2382

      #3
      Re: bladprobleem buitenwiet

      ze hebben voedings tekorten!

      welke voeding geef je?
      meet je de e.c?
      zoja,welke e.c geef je.

      en nog een tip ik zouw je sativa maar beginnen te verduisteren als ik jou was.

      staff

      Comment

      • stonezoon
        Junior Stoner
        Nieuw Lid
        • Mar 2012
        • 19

        #4
        Re: bladprobleem buitenwiet

        ik geef voeding van 1.5 EC , ik geef npk 3-0-4+4 Ca, npk 0-12-11, npk 1-3-4+2 Mg.

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #5
          Re: bladprobleem buitenwiet

          Te veel Calcium.
          Gevolg K blokkade en/of Mg blokkade.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • stonezoon
            Junior Stoner
            Nieuw Lid
            • Mar 2012
            • 19

            #6
            Re: bladprobleem buitenwiet

            Wat is de beste remedie?

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #7
              Re: bladprobleem buitenwiet

              Minder Calcium geven ?

              Wat geef je precies, want die NPK waardes kan ik niet zo veel mee, je hebt het over 3 soorten voeding.
              Welke voeding heb je gegeven, hoeveel, hoe vaak, potten of volle grond ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • stonezoon
                Junior Stoner
                Nieuw Lid
                • Mar 2012
                • 19

                #8
                Re: bladprobleem buitenwiet

                Ik geef voeding van golden label, Soil A+B, Ultra PK en Ultra MG. Ik geef het 3x per week met een EC van 1.5 met kraanwater zonder de PH waarde te meten. Ze krijgt 5 liter per dag. Ze staat in een metselkuip. De necrose lijkt steeds erger te worden.

                Comment

                • dikkie54
                  Senior Stoner
                  Member
                  • Jun 2010
                  • 25

                  #9
                  Re: bladprobleem buitenwiet

                  kan ook een mangaan tekort zijn verooorzaakt door een te hoge ph.

                  Manganese deficiency can cause cannabis leaves to become yellow in between the veins, with mottled brown spots on the affected leaves. Learn how to treat it!

                  Comment

                  • QnQ
                    Godlike Grower
                    Lucky Member
                    • Sep 2010
                    • 26093

                    #10
                    Re: bladprobleem buitenwiet

                    Yeah, Mn kan ook heel goed, hoge pH of teveel Mg kan dan de oorzaak zijn.
                    Als ze zoveel drinken moet je misschien toch proberen de pH rond de 6.2 te houden.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    • stafford
                      Ultra Grower
                      MemberLucky Member
                      • Sep 2009
                      • 2382

                      #11
                      Re: bladprobleem buitenwiet

                      6.2. Niet qnq. 6.0 buiten op aarde, in het medium loopt de ph op na 6.3 plus minus.
                      bij 6.2 heb je de kans weer dat je 6.5 in het medium aantikt en dat wil je weer niet.

                      staff

                      Comment

                      • QnQ
                        Godlike Grower
                        Lucky Member
                        • Sep 2010
                        • 26093

                        #12
                        Re: bladprobleem buitenwiet

                        6.5 is geen probleem, ik kwam juist weer een pH grafiekje tegen voor de verzameling.
                        phchart.jpg
                        Zo zijn er wat verschillende grafiekjes in omloop, ook van voedingsproducenten (die ik iets minder serieus neem vanwege belangen)
                        Het ontloopt elkaar niet zo veel, en omdat hij waarschijnlijk een vrij hoge pH gegeven heeft is het misschien zelfs beter eerst een paar keer 6.5 te geven.
                        Daarna wat lager, of hij moet 'm helemaal flushen, dan wel meteen met 6.0-6.2 en halve dosis voeding.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        • stonezoon
                          Junior Stoner
                          Nieuw Lid
                          • Mar 2012
                          • 19

                          #13
                          Re: bladprobleem buitenwiet

                          ik zal proberen de ph waarde te verlagen. bedankt voor de hulp

                          Comment

                          • stafford
                            Ultra Grower
                            MemberLucky Member
                            • Sep 2009
                            • 2382

                            #14
                            Re: bladprobleem buitenwiet

                            Qnq begrijp je wel dat deze p.h waarde gebasseerd is op het medium?
                            En niet het voedingsvat?

                            Die p.h 6.0 in het voedings water zoals ik eerder vermelde.
                            Komt in het medium neer op een 6.4 a 6.5

                            En ik zij het ind verkeerd in de vorige post, die p.h 6.5 wil je niet.
                            Moest zijn boven 6.5 wil je niet komen in je medium.

                            Staff

                            Comment

                            Bezig...