Dutchblue Autoflower - Wanneer oogsten

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • PafBelg
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • Mar 2013
    • 19

    #1

    Dutchblue Autoflower - Wanneer oogsten

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Mijn Dutchblue autoflower (http://spliffseeds.nl/dutch-automati...e-seeds-detail) is al eventjes aan het bloeien en zou volgens de info die er bij staat nu ongeveer klaar moeten zijn. Echter is er een vrij groot verschil tussen de toppen bovenaan en de toppen onderaan:
    De bovenste helft is al quasi helemaal paars geworden en bij de hoofdtop zijn de trichomen grotendeels amber/bruin. Maar onderaan is alles nog vrij fel groen en zijn de trichomen nog allemaal wit?
    Wanneer zou ik dan het beste oogsten? Als alle toppen paars geworden zijn of als bovenaan alle trichomen amber/bruin zijn?

    Gz,
  • dikkie54
    Senior Stoner
    Member
    • Jun 2010
    • 25

    #2
    Re: Dutchblue Autoflower - Wanneer oogsten

    dan oogst je eerst de hoofdtop, en laat je de rest nog even rijpen.

    Comment

    • PafBelg
      Junior Stoner
      Nieuw Lid
      • Mar 2013
      • 19

      #3
      Re: Dutchblue Autoflower - Wanneer oogsten

      Oorspronkelijk geplaatst door dikkie54
      dan oogst je eerst de hoofdtop, en laat je de rest nog even rijpen.
      Hoe bedoel je juist? (is mijn eerste plantje)
      Dat ik de hoofdtop eraf knip? Gaat de rest dan niet afsterven?

      Comment

      • CannaVis
        Banned
        • Jul 2009
        • 845

        #4
        Re: Dutchblue Autoflower - Wanneer oogsten

        neen de rest bloeit gewoon door...
        maar beter post je eerst eens een paar foto's voor je gaat knippen!!
        je zou nie de eerste zijn met oogstkoorts die TE SNEL oogst

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #5
          Re: Dutchblue Autoflower - Wanneer oogsten

          de trichomen zijn niet de haartjes heh, of wist je dat al.
          Plaats eens een fotootje, dan is het misschien duidelijker.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • PafBelg
            Junior Stoner
            Nieuw Lid
            • Mar 2013
            • 19

            #6
            Re: Dutchblue Autoflower - Wanneer oogsten

            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
            de trichomen zijn niet de haartjes heh, of wist je dat al.
            Plaats eens een fotootje, dan is het misschien duidelijker.
            Ow, dan ben ik die inderdaad aan het verwarren met elkaar.
            De trichomen zijn dan die druppeltjes op de toppen. Ok, dan zijn de haartjes bovenaan bruin, onderaan nog wit.
            Heb wel geen microscoop om de trichomen goed te kunnen bekijken en ik zit momenteel zonder camera.

            Comment

            • PafBelg
              Junior Stoner
              Nieuw Lid
              • Mar 2013
              • 19

              #7
              Re: Dutchblue Autoflower - Wanneer oogsten

              Zo, heb eindelijk wat foto's kunnen nemen. Wel niet de beste kwaliteit (enkel een gopro ter beschikking).
              Zoals je kan zien is de bovenste helft van mijn (eerste) plantje dus helemaal (donker)paars geworden. Nu weet ik niet of dit een of ander probleem is of eigen aan de soort (Dutchblue) aangezien het imo wel heel donker is. In het begin was het minder donker, maar nu steeds meer.
              Plantje ruikt wel nog steeds goed en de toppen zitten onder de trichomen.
              GOPR2501.jpgGOPR2504.jpg
              EDIT: Aja, het is voornamelijk sinds het koudere/nattere weer dat de plant (donker)paars is beginnen worden.
              Last edited by PafBelg; 27 September 2013, 12:59.

              Comment

              • Gamm
                Super Grower
                MemberLucky Member
                • May 2012
                • 1610

                #8
                Re: Dutchblue Autoflower - Wanneer oogsten

                Ik zie maar bitter weinig topjes. Kan aan de kwaliteit van de foto's liggen, maar veel zullen het er in ieder geval niet zijn...

                Zoals eerder gezegd moet je kijken naar de trichomen (milky/amber) om te weten wanneer je plant moet geoogst worden.
                Met deze foto's kunnen we je jammergenoeg niet verder helpen.
                sigpic
                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                Comment

                • PafBelg
                  Junior Stoner
                  Nieuw Lid
                  • Mar 2013
                  • 19

                  #9
                  Re: Dutchblue Autoflower - Wanneer oogsten

                  Oorspronkelijk geplaatst door Gamm
                  Ik zie maar bitter weinig topjes. Kan aan de kwaliteit van de foto's liggen, maar veel zullen het er in ieder geval niet zijn...

                  Zoals eerder gezegd moet je kijken naar de trichomen (milky/amber) om te weten wanneer je plant moet geoogst worden.
                  Met deze foto's kunnen we je jammergenoeg niet verder helpen.
                  Heb eens met een vergrootglas gekeken, ze zijn momenteel wat milky maar klaar is hij volgens mij nog zeker niet.
                  Maar dat de plant donkerpaars is is geen probleem?
                  EDIT: en al mijn toppen zitten op de middelste (en enige) stengel. Op de foto zijn ze inderdaad niet zo goed te zien.

                  Toppen zijn inderdaad ook niet zoo groot, heb de beginnersfout om een te kleine pot te gebruiken gemaakt.
                  Dat weten we dus ook voor volgend jaar. :p

                  Comment

                  • Escargot
                    Amazing Grower
                    MemberLucky Member
                    • Jun 2013
                    • 4984

                    #10
                    Re: Dutchblue Autoflower - Wanneer oogsten

                    Jammer om een negatief beeld te geven aan iemand die blij is met zijn, misschien wel eerste plantje.

                    Als iemand tevreden is met z'n plant en alleen de vraag stelt over het oogsten.

                    Publiceer het positieve,we lezen overal al negatief nieuws.

                    Iemand een idee, deze kweker te helpen een zwelling van zijn toppen te laten bewerkstelligen.
                    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                    Comment

                    • Gamm
                      Super Grower
                      MemberLucky Member
                      • May 2012
                      • 1610

                      #11
                      Re: Dutchblue Autoflower - Wanneer oogsten

                      Ze mogen gerust paars worden.

                      Gezien dit een paarse soort is en we de laatste weken wat koudere nachten hebben is dit perfect mogelijk.
                      Niks om je zorgen over te maken.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Escargot
                      Jammer om een negatief beeld te geven aan iemand die blij is met zijn, misschien wel eerste plantje.
                      Baseer ik me niet zuiver op de info en de feiten die voorhanden zijn?
                      Ik zie niet waar ik kortzichtig uit de bocht zou gegaan zijn.
                      sigpic
                      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                      Comment

                      • PafBelg
                        Junior Stoner
                        Nieuw Lid
                        • Mar 2013
                        • 19

                        #12
                        Re: Dutchblue Autoflower - Wanneer oogsten

                        Oorspronkelijk geplaatst door Escargot
                        ...

                        Iemand een idee, deze kweker te helpen een zwelling van zijn toppen te laten bewerkstelligen.
                        Zou extra voeding helpen? (Kan wel geen laten opsturen uit een growshop)
                        Dan moet ik op zoek naar voeding met een bepaalde NPK in de gewone tuinwinkel?
                        Oorspronkelijk geplaatst door Gamm
                        Ze mogen gerust paars worden.
                        Gezien dit een paarse soort is en we de laatste weken wat koudere nachten hebben is dit perfect mogelijk.
                        Niks om je zorgen over te maken.
                        Ah oef, ik dacht al dat het daaraan lag maar beter toch eens checken of mijn plantje niet aan het sterven was. :p

                        Comment

                        • Escargot
                          Amazing Grower
                          MemberLucky Member
                          • Jun 2013
                          • 4984

                          #13
                          Re: Dutchblue Autoflower - Wanneer oogsten

                          Mag even vragen waar jij je bloeitijd op gebaseerd had.

                          als je wat haartjes ziet, die uit de oksels komen is dit voorbloei.
                          Als je dit soort haartjes uit de topjes zit komen is dit, aankondiging bloei (ook nog voorbloei dus)

                          De eerste echte bloeidag is als je duidelijk een bolletje haartjes uit de toppen ziet komen en de eerste Bud begint te vormen.

                          Dit is dan bloeiweek 1

                          Persoonlijk denk ik dat je te vroeg bent begonnen je bloeitijd te tellen.


                          De voeding, kan je het best even overleggen met een mede Belg denk ik,die hebben betere kijk op alternatieven voor jouw plantjes.
                          Ik ken de produten niet in belgiƫ

                          Let wel op dat het om bloei voeding gaat, wellicht niet eens nodig. (volle grond)
                          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                          Comment

                          • Gamm
                            Super Grower
                            MemberLucky Member
                            • May 2012
                            • 1610

                            #14
                            Re: Dutchblue Autoflower - Wanneer oogsten

                            Oorspronkelijk geplaatst door PafBelg
                            Zou extra voeding helpen? (Kan wel geen laten opsturen uit een growshop)
                            Dan moet ik op zoek naar voeding met een bepaalde NPK in de gewone tuinwinkel?
                            In een ver verleden gebruikte ik universele vloeibare meststof voor bloeiende planten van de Aveve.
                            Heb de resterende halve fles hier zelfs nog rondslingeren, mocht je het niet geloven.

                            DSC00363.jpg

                            M'n planten deden het er uitstekend mee.
                            De NPK waarden wijken wat af van wat aangeraden wordt, maar het volstaat voor een amateurkweekje!
                            sigpic
                            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                            Comment

                            • belladonna
                              Guru of all Growers
                              Lucky Member
                              • Aug 2008
                              • 10674

                              #15
                              Re: Dutchblue Autoflower - Wanneer oogsten

                              Jou plant staat in volle grond ziet er goed uit dus ze heeft niks nodig ze is alleen pas sinds kort in bloei
                              Zo als veel planten zijn in volle grond vermoedelijk kan je oogten rond eind November
                              God was never on your side..

                              Comment

                              Bezig...