Korte vraag over mijn 70% indica :)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Smoke
    Expert Stoner
    MemberLucky Member
    • Aug 2009
    • 82

    #1

    Korte vraag over mijn 70% indica :)

    Korting op 420shop
    Goedemiddag,

    Ik heb hier 5 planten staan, 70% indica en 30% sativa. De trichomen zijn minstens 40% amber, maar de haartjes die uit de toppen steken bijven wit/geel. Ik wil niet dat ik met meer amber trichomen kom te zitten aangezien in graag milky's wil. Is het normaal om een plant zoals deze te oogsten met witte haartjes?
  • Hosselaar
    Senior Stoner
    Member
    • Jan 2011
    • 35

    #2
    Re: Korte vraag over mijn 70% indica

    Als ik het goed heb kan je de dame gewoon oogsten aangezien de witte haartjes tijdens het droogproces van wit naar bruin gaan.
    Greetz

    Comment

    • Smoke
      Expert Stoner
      MemberLucky Member
      • Aug 2009
      • 82

      #3
      Re: Korte vraag over mijn 70% indica

      Aah dankjewel voor de snelle reactie! Naar dit antwoord zocht ik al heel lang Ik probeer nog even een dagje (hopelijk) boven de 18 graden mee te pakken morgen, dan gaan de dames in het weekend om!

      Comment

      • Gamm
        Super Grower
        MemberLucky Member
        • May 2012
        • 1610

        #4
        Re: Korte vraag over mijn 70% indica

        Alles wat je leest omtrent het verkleuren van de haartjes is bullsh*t.

        Trichomen bekijken is de enige manier om te weten wanneer een plant oogstklaar is.
        sigpic
        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #5
          Re: Korte vraag over mijn 70% indica

          Bruine haartjes zeggen niets over het oogstmoment inderdaad.
          Als de plant helemaal gezond is en nooit natte toppen heeft gehad kan het hooguit een indicatie zijn.

          Trichomen.
          Maar zolang je nog veel witte haartjes hebt zal ze waarschijnlijk nog niet klaar zijn.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • Smoke
            Expert Stoner
            MemberLucky Member
            • Aug 2009
            • 82

            #6
            Re: Korte vraag over mijn 70% indica

            ok bedankt! Nog even een vraagje: De trichomen zijn nu precies zoals ik ze wil, alleen veel toppen zijn nogal klein naar mijn mening. Is het verstandig om ze nog even te laten gaan in de hoop dat ze dikker worden? Of kan ik dat vergeten met deze weersomstandigheden?

            Comment

            • chemmie
              Super Grower
              420 MemberMemberLucky Member
              • May 2013
              • 1535

              #7
              Re: Korte vraag over mijn 70% indica

              Foto????
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

              Comment

              • Gamm
                Super Grower
                MemberLucky Member
                • May 2012
                • 1610

                #8
                Re: Korte vraag over mijn 70% indica

                Oorspronkelijk geplaatst door Smoke
                ok bedankt! Nog even een vraagje: De trichomen zijn nu precies zoals ik ze wil, alleen veel toppen zijn nogal klein naar mijn mening. Is het verstandig om ze nog even te laten gaan in de hoop dat ze dikker worden? Of kan ik dat vergeten met deze weersomstandigheden?
                Wanneer je te laat oogst zul je enorm in kwaliteit moeten inboeten. De kans bestaat dat het effect van de THC dan sterk afneemt.
                Gezien ze buiten staan moet je tevens opletten voor toprot. Nog een reden te meer om niet te lang te wachten.
                Denk niet dat ze nu ineens nog een groeispurt zullen nemen.

                Omhakken die handel
                sigpic
                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                Comment

                • Smoke
                  Expert Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Aug 2009
                  • 82

                  #9
                  Re: Korte vraag over mijn 70% indica

                  Oorspronkelijk geplaatst door Gamm
                  Wanneer je te laat oogst zul je enorm in kwaliteit moeten inboeten. De kans bestaat dat het effect van de THC dan sterk afneemt.
                  Gezien ze buiten staan moet je tevens opletten voor toprot. Nog een reden te meer om niet te lang te wachten.
                  Denk niet dat ze nu ineens nog een groeispurt zullen nemen.

                  Omhakken die handel
                  Ok dankjewel! Ik ga ze binnen een paar dagen knippen. Kijken hoeveel moois ik er vanaf kan halen

                  Comment

                  • Smoke
                    Expert Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Aug 2009
                    • 82

                    #10
                    Re: Korte vraag over mijn 70% indica

                    Ik ben gisteravond begonnen met klieven van 4 van de 5 planten. Kijken of ik nog iets extras uit de plant kan halen. Nu MOET ik wel binnen 2 weken oogsten ivm herma-trekjes toch?

                    Comment

                    • Gamm
                      Super Grower
                      MemberLucky Member
                      • May 2012
                      • 1610

                      #11
                      Re: Korte vraag over mijn 70% indica

                      Je trichomen zijn minstens 40% amber...
                      Dan zou ik echt geen 2 weken meer wachten.
                      sigpic
                      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                      Comment

                      • Smoke
                        Expert Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Aug 2009
                        • 82

                        #12
                        Re: Korte vraag over mijn 70% indica

                        Ik bedoel ook binnen 2 weken oogsten, dus bijvoorbeeld over 5 dagen lijkt me wel een goede

                        Comment

                        Bezig...