Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planten oogsten, of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Planten oogsten, of niet?

    Korting op 420shop
    image (bloei).jpg

    Hij ziet er inmiddels zo uit:
    Plant 3.jpgplant 1.jpgplant 2.jpgplant 4.jpg


    Er is enkel vorige week al wat rot in e tak gevonden, en af en toe in de kleinste topjes(waar ik altijd op tijd bij was om het weg te halen), hier wat rot in een van de twee plekken waar het zat:
    rot 1.jpg

    Voor de rest ziet het er al erg goed uit, enkel zijn misschien pas 30% van de haartjes amber. De trichomen heb ik proberen te kijken met een vergrootglas, maar zonder al te veel succes.
    Wat raden jullie aan? Oogsten, en zekerheid voor alles. Of nog even wachten, en de kans op toprot vergroten?

    #2
    Re: Planten oogsten, of niet?

    Hey GanjaD, ik heb momenteel hetzelfde probleem. Op zich zou het niet verkeerd zijn als je al oogst op dit moment, maar misschien handig om te weten: ik heb ze buiten staan, maar als het gaat regenen zet ik ze in de schuur, en bij het eerst volgende teken van toprot gaan ze om. Zo pak je toch nog even wat extra's mee 5 weken in de bloei is namelijk wel wat kort, en gaat ten koste van de kwaliteit

    Comment


      #3
      Re: Planten oogsten, of niet?

      Toprot krijg je van wel meer dan alleen regen wa denk je van Mist en dauw in de ochtend
      Ik zou jou plant nog zo lang mogelijk laten staan probeer zeker nog 2 weken teredden
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Planten oogsten, of niet?

        Oorspronkelijk geplaatst door GanjaD View Post
        Voor de rest ziet het er al erg goed uit, enkel zijn misschien pas 30% van de haartjes amber. De trichomen heb ik proberen te kijken met een vergrootglas, maar zonder al te veel succes.
        Het zijn de trichomen die amber moeten worden, niet de haartjes...

        Kijk eens rond in de tientallen andere topics die de laatste tijd geopend werden omtrent het oogsten.

        Indien je zelf de trichomen onder loep niet kunt zien dan kunnen wij zeker niet helpen adhv van wat oppervlakkige foto's.
        sigpic
        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

        Comment


          #5
          Re: Planten oogsten, of niet?

          Met mijn vergrootglas kan ik de trichomen niet goed genoeg zien, Maar ik zal hem dus nog zo lang mogelijk laten staan.

          Nog een vraagje:

          Ik heb ook nog 2 andere staan zoals boven vermeld, Alleen deze toppen zijn echt een heeel stuk kleiner dan de toppen van de groter,
          En ze worden ook opeens paars met paars achtige bladeren rond de toppen. Is dit gewoon een Purple soort of gaat er wat mis ?

          Comment


            #6
            Re: Planten oogsten, of niet?

            Paars is niet erg, dat komt door de temperatuurverschillen.

            Comment


              #7
              Re: Planten oogsten, of niet?

              Microscoop bij de intertoys 10,99 €

              Comment


                #8
                Re: Planten oogsten, of niet?

                Hahaha idd werkt prima

                Comment


                  #9
                  Re: Planten oogsten, of niet?

                  Ik kwam vanochtend bij mijn plant,
                  Meeldauw en toprot, Ik heb hem dus maar geoogst om nog proberen iets te redden,
                  Zal dit nog wel een lekker wietje worden nu ?

                  Comment

                  Bezig...
                  X