Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Apollo 13, een stukje plastic en een ouwe sok.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Apollo 13, een stukje plastic en een ouwe sok.

    Korting op 420shop
    dag beste mensen...

    ik heb totaal geen ervaring met het kweken van wiet, en ben dan ook al enige tijd bezig met het zoeken van informatie op internet, en nu ben ik op dit forum gestuit prachtig!

    ik heb een budget van, zeg maar, nul euro. oftewel het wordt een apollo 13 project: een stukje plastic en een ouwe sok, en het toch redden nou heb ik ook nog eens geen idee wanneer ik ga beginnen met mijn eigen plantjes, vooral omdat ik geen idee heb waarmee ik moet beginnen en hoe ik dat ga doen met bovengenoemd budget

    het plan is dus zo'n beetje om met nul middelen toch een plantje uit de grond te krijgen, en met een beetje mazzel zelfs een beetje .

    het gaat hier voornamelijk om het project, niet om de wiet. ik hoop dus dat we er wat van kunnen maken

    en natuurlijk ga ik hier (hoe kan het ook anders) hele domme vragen stellen, maar ik hoop toch dat ik er (sarcasme toegestaan ) een antwoord op krijg.

    cheerzzz

    LAATSTE UPDATE: 31-03-2008.

    Gekochte zaadjes: South India x Skunk, gekocht bij High Five te Almere.

    Verslag van het proces:

    Dag 1 (03-02-2008)Dag 2 (04-02-2008)
    Cellofaantjes verwijderd, zie nog geen plantje.

    Dag 3 (05-02-2008)
    Heb ook maar een zaadje in een glaasje water gedaan om te zien hoe dat gaat verlopen, tis immers een kweekje om te experimenteren en te leren

    Dag 10 (12-02-2008)Dag 15 (17-02-2008)
    Vandaag weer terug, en mn plantje schiet echt de lucht in, nog geen blaadjes of wat, alleen een lang steeltje met een ielig knopje er aan.
    Sorry voor de kwaliteit, maar ik heb even geen andere camera, hier toch de eerste foto's:




    Dag 20 (22-02-2008)
    Vandaag mn plantje overgepot, ga nu het weekend naar huis dus beetje extra water gegeven. Ga proberen zondag of maandag wat foto's te maken. Dit ziet er alvast veelbelovend uit

    Dag 23 (25-02-2008)
    Hier zijn dan eindelijk de beloofde foto's:








    Dag 27 (29-02-2008)
    Weer een paar nieuwe piccies:







    Dag 32 (04-03-2008)
    Even een korte update om als trotse vader te kunnen melden dat MIJN PLANTJE ZO LEKKER BEGINT TE RUIKEN!!!

    Dag 38 (10-03-2008)
    Vandaag een tweede zaadje laten ontkiemen, dus binnenkort weer nieuwe foto's maken. Het is natuurlijk alweer een tijdje terug dat jullie voor het laatst een blik op mijn creatie hebben kunnen werpen, en ik kan jullie vertellen dat het een flink stuk gegroeid is. Hopelijk vanmiddag nieuwe foto's!

    Dag 38 (10-03-2008)piccie's update!
    Zoals beloofd, nieuwe foto's. De foto van het tweede zaadje is niet echt duidelijk, maar het komt zeker mooi uit de grond!











    Dag 46 (18-03-2008) 2e piccie's update!
    Weer nieuwe foto's mensen, mn plantje wordt al grooooooot!















    Dag 55 (27-03-2008) Nieuwe Foto's
    Voor het paasweekend een pan water met een lapje stof erin naast mn plant gezet en het uiteinde in/over de grond gelegd. Ik hoopte dat dit mn plantje van uitdroging zou behoeden en jawel, prima gegaan! Toen ik terugkwam na het paasweekend was mn plantje zelfs zo gegroeid dat hij al in de lamp zat!

    Ik heb inmiddels ook koemestkorrels toegevoegd wat haar groei behoorlijk te goede komt, ze geniet er duidelijk van!

    Hier de nieuwe foto's:











    Dag 59 (31-03-2008) Overgepot

    #2
    Re: Apollo 13, een stukje plastic en een ouwe sok.

    goed, hier komen de eerste vragen:

    wat zijn de basis-basis-basis-basis-benodigdheden voor het groeien van een plant? a.k.a. grond, water, licht, lucht, voeding.

    en welke soorten moet ik wel / niet gebruiken? kan ik gewoon potgrond in een potje gooien, daar mn plantje in zetten en vervolgens gewoon met kraanwater voeden? ik heb zo'n vermoeden van niet, vanwege de pH en die andere dinges (EC???).

    en hoeveel licht moet hij, correctie: zij, hebben? kan ik gewoon met daglicht toe?

    moet mn plantje savonds naar binnen? of kan ik hem snachts buiten laten staan? (afgezien van risico op diefstal?)

    Comment


      #3
      Re: Apollo 13, een stukje plastic en een ouwe sok.

      De basis van de basis is potgrond

      Grapje maar is wel waar


      Grtz

      Comment


        #4
        Re: Apollo 13, een stukje plastic en een ouwe sok.

        haha ok, nou het is in ieder geval een begin. potgrond kan je overal wel krijgen.

        Comment


          #5
          Re: Apollo 13, een stukje plastic en een ouwe sok.

          Eerst moet je voor jezelf uitmaken wat je wilt in potten of in de volle grond ?

          Elk heeft zijn voordeel en nadeel. Eens je dat beslist hebt kunnen we verder.

          potten:
          -Kunnen verplaatst worden.
          -Planten kunnen vroeger in bloei gezet worden door middel van verduistering.
          -Planten blijven kleiner dus niet zo zichtbaar voor pottenkijkers.
          -Moeten meestal bijgevoed worden.
          -Minder opbrengst.
          -...

          Volle grond:
          -Word mega plant
          -Meestal genoeg aan hetgeen in grond zit (mits goede voorbereiding)
          -Blijven tot laat in het najaar in weer en wind staan (schimmel,...) meer controle
          -Bij een schitterend najaar, grote opbrengst.
          -...

          Zijn maar een paar dingen maar als je ff rondleest zul je wel meer info vinden.

          Grtz

          Comment


            #6
            Re: Apollo 13, een stukje plastic en een ouwe sok.

            ja dat kwam ik net tegen, maar aangezien ik als arme student in een huis met alleen een buitenbalkon woon, heb ik weinig keus, ik kies toch maar voor de pot

            en als ik eerlijk ben had ik mijn oog laten vallen op white skunk, voornamelijk vanwege de prijs, het zijn immers mijn eerste proefkweekjes.

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: Apollo 13, een stukje plastic en een ouwe sok.

                ik heb een beetje algemeen rondgekeken op internet, bij de meeste zaadbanken is deze redelijk goedkoop, ik heb niet een directe bank in gedachten hoor, tips zijn welkom wat dat betreft,

                wat betreft de grond, je zegt dat als ik niet wil bijvoeden de kosten omhoog gaan omdat ik de grond moet verrijken, maar als ik nu eens een beetje bijvoed, is dat eveneens een dure business of valt dat mee? ik vindt het namelijk geen probleem om mijn plantje vaak te zien

                ik denk trouwens dat het maar eens bedtijd is, alvast bedankt voor deze hulp, ik ben al een stuk opgeschoten ook de topics over mest en zaaien zijn erg makkelijk te lezen en erg informatief

                cheerzzz

                Comment


                  #9
                  Re: Apollo 13, een stukje plastic en een ouwe sok.

                  Dat bijvoeden met biologische voeding hoeft niet duur te zijn Met 1 liter flacon kom je al een eind en als je daarbij nog een deftig potgrondje neemt, hoef je ook niet zo rap bij te voeden en vallen de kosten reuze mee.

                  Maar hier moet je dus zelf de keuze weer maken. Ga ik voor een potgrond en bijvoeding die speciaal gemaakt is voor cannabis.
                  Of ga ik voor de reguliere markt en tracht ik alles zo aangenaam mogelijk te maken met reguliere voeding voor mijn plant.

                  White skunk

                  Comment


                    #10
                    Re: Apollo 13, een stukje plastic en een ouwe sok.

                    hehe zo'n zelfde beschrijving ben ik inderdaad meerdere keren tegen gekomen, vandaar de keus

                    nu had je het net over 1 liter voeding, maar wat voor voeding is dat, ik zag bij het binnenkweken topic iets staan over viano favoriet, Asef DCM 3 en Cultera L.O.T. maar dat waren geloof ik korrels, bedoelde je wel deze voeding? en wat kost zo'n zak ongeveer?

                    verder werden ook wormenmest en visemulsie maar ook kippenmest en konijnenmest. uit de beschrijvingen begreep ik dat die wormenmest de beste meststof is? als ik die kies, is dat dan het enige wat ik bij hoef te voeden? en hoe duur is zo'n zak ongeveer?

                    [edit]

                    ik zag in een ander topic iets over biobizz vixmix, deze is verkrijgbaar bij de alien-growshop voor ongeveer 14,- per liter of 7,- per halve liter. is dit een goed idee voor mijn plantje? en aangezien ik van plan ben om eerst maar eens met 1 of 2 plantjes te starten, zou ik dan genoeg hebben aan 500 ml? er staat namelijk dat je per liter toegevoegd water ongeveer 1-2 ml vixmix toe moet voegen. dat zou betekenen dat ik dan ongeveer 250-500 liter water aan mn plantje kan geven voor het op is

                    ook zag ik nog de bloei en groei producten van biobizz, is dit noodzakelijk of is het bijzaak? want als het niet perse hoeft laat ik het liever

                    Comment


                      #11
                      Re: Apollo 13, een stukje plastic en een ouwe sok.

                      ik zit nog eens wat informatie door te lezen, met name over het zaaien en ontkiemen, en nou kwam ik een stukje tegen over kraanwater. er staat dat kraanwater veelal teveel kalk bevat maar ook sodium, wat schadelijk is voor het zaadje / net ontkiemde plantje.

                      nou vroeg ik me af of demi-water wel ok is om aan het plantje te geven, dit is immers gedemineraliseerd water met een pH die zeer dicht in de buurt van 7 ligt (meestal 6,8 - 7) of bevat dit water nu juist weer te weinig voedingsstoffen? ik heb namelijk geruime mogelijkheid om een paar litertjes demi-water in mijn bezit te krijgen natuurlijk niet voor de gehele levensloop van mijn plant, maar voornamelijk in het begin. en als ik dit doe, kan ik dan daarna verder met kraanwater of is mijn plant dan te gehecht aan demi-water?

                      ook zag ik in ditzelfde topic staan dat je soms zaadjes vindt onderin een gekocht zakje wiet, als dit zo is, hoe is de kwaliteit daarvan, mochten jullie daar ervaringen mee hebben? want als dat redelijk te doen is, tsjah dan kan ik natuurlijk voor nop aan een paar zaadjes komen.

                      sorry voor al die vragen zo snel achtereen maar ik wil eigenlijk zo snel mogelijk aan de slag, alleen mijn budget belemmert me nogal

                      Comment


                        #12
                        Re: Apollo 13, een stukje plastic en een ouwe sok.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Skunkmaster
                        ik zit nog eens wat informatie door te lezen, met name over het zaaien en ontkiemen, en nou kwam ik een stukje tegen over kraanwater. er staat dat kraanwater veelal teveel kalk bevat maar ook sodium, wat schadelijk is voor het zaadje / net ontkiemde plantje.

                        nou vroeg ik me af of demi-water wel ok is om aan het plantje te geven, dit is immers gedemineraliseerd water met een pH die zeer dicht in de buurt van 7 ligt (meestal 6,8 - 7) of bevat dit water nu juist weer te weinig voedingsstoffen? ik heb namelijk geruime mogelijkheid om een paar litertjes demi-water in mijn bezit te krijgen natuurlijk niet voor de gehele levensloop van mijn plant, maar voornamelijk in het begin. en als ik dit doe, kan ik dan daarna verder met kraanwater of is mijn plant dan te gehecht aan demi-water?

                        ook zag ik in ditzelfde topic staan dat je soms zaadjes vindt onderin een gekocht zakje wiet, als dit zo is, hoe is de kwaliteit daarvan, mochten jullie daar ervaringen mee hebben? want als dat redelijk te doen is, tsjah dan kan ik natuurlijk voor nop aan een paar zaadjes komen.

                        sorry voor al die vragen zo snel achtereen maar ik wil eigenlijk zo snel mogelijk aan de slag, alleen mijn budget belemmert me nogal

                        Comment


                          #13
                          Re: Apollo 13, een stukje plastic en een ouwe sok.

                          Dit is een grond recept dat je zelf kan sammenstellen.

                          1 deel potgrond of bemeste tuinaarde.
                          1 deel perliet ( kan ook met kattebak korrels )
                          1 deel mest ( visemulsie, wormenmest, tuin compost, guano, enz... )
                          Een paar handjes kalk.

                          Potgrond maakt het medium zwaar ( anders vallen de potten om ) en houd veel water vast. Ook bevat het een kleine maar complete hoeveelheid voedingstofffen.
                          Perliet ( of andere korrels ) is een structuur verbeteraar. Het medium wordt luchtiger en raakt niet verstikt.
                          De mest zorgt ervoor dat je niet zoveel vloeibare kunstmest ( biologisch ) hoeft te geven. En het is heel belangerijk voor een goeie oogst.
                          De kalk zorgt ervoor dat de meststoffen beter opgenomen kunnen worden door de planten. Voeg je geen kalk toe dan word het medium waarschijnlijk te zuur. ( als je niets anders hebt kan je schoolktuijt fijnstampen, dat is ook gewoon kalk).

                          Dit is als beginende kweker vrij duur, omdat je de meeste bestandelen in grote hoeveelheden moet kopen.

                          Ik raad je gewoon aan om een paar zakjes potgrond uit de shop te kopen en daarna bijvoeden met een simpele voeiding van o.a. Bio green of dergelijke. Natuurlijk altijd biologisch als het kan .

                          Grtz

                          Comment


                            #14
                            Re: Apollo 13, een stukje plastic en een ouwe sok.

                            alvast harstikke bedankt, ik ga in het weekend maar wat centjes bij me ouders losweken en dan na het weekend eens even lekker shoppen. bovendien denk ik dat mn pa ook wel wat potgrond en kalk enzo in de schuur heeft staan, dat is ook nogal een tuinier

                            het kan eventjes duren voordat ik mn spulletjes bij mekaar heb, aangezien ik van 70,- bijna anderhalve maand moet leven, maar met een beetje knibbelen moet ikhet wel bij mekaar kunnen krijgen

                            ik heb nog geen zaadjes, maar ik heb wel al in een ander topic (kan het zo snel even niet vinden) al gelezen hoe ze er beter wel of niet uit kunnen zien, dus dat komt wel goed. mocht ik er toch niet zeker van zijn bestel ik gewoon skunk zaadjes, voor die 12 euro kan ik me daar vast geen buil aan vallen

                            fijn weekend alvast mensen!

                            Comment


                              #15
                              Re: Apollo 13, een stukje plastic en een ouwe sok.

                              ik heb even een vraag: ik ben even thuis door de kast aan het rommelen en ik kom bergen met mest en grond tegen. Ik vroeg me af of ik het kan gebruiken, ook heb ik een paar potten gevonden die ik wel kan gebruiken.

                              - Park stek- en zaaigrond (op de zak staat dat het speciaal voor het laten ontkiemen van zaden of het grootbrengen van kleine stekjes is?)

                              (ik kan hier even geen plaatje bij vinden, maar ik neem aan dat jullie wel weten wat ik bedoel)

                              - Stikstof- Kalkammonsalpeter (met toegevoegd magnesium) dit zijn van die korrels.



                              - Super Cocopeat potgrond.





                              Alvast bedankt!

                              cheerzzz

                              Comment

                              Bezig...
                              X