Wortel groei

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • akky
    Junior Stoner
    • Sep 2011
    • 15

    #1

    Wortel groei

    Korting op 420shop
    Ik wil zsm gaan beginnen met de eerste autoflower zaden voor buiten voor te kiemen, deze komen de eerst tijd binnen voor de raam te staan ivm de warmte en gaan dan naar buiten. Ik wil dezen na het strekken plat leggen tot aan de kiem bladen zodat het kopje weer omhoog gaat staan en het zachte stammetje met de hulp van wat potgrond ook aan kan wortelen.
    in hoever beïnvloed dit ten positieve van de horizontale wortelgroei van de plant?
    of kan ik hem of haar beter gewoon verticaal opvullen met potgrond zodat de wortel dieper de grond in gaat?
  • mister frank
    Retired
    • Nov 2009
    • 785

    #2
    Re: Wortel groei

    beter normaal planten zou ik zeggen, vrees eveneens dat het weinig verschil zal geven en als dat zo is eerder in het negatieve dan in het positieve, maar dat is wat ik denk natuurlijk...
    wil je oppervlakkige wortels neem dan stekken, voordeel zaad is juist de pijlwortel dat zorgt voor een gezondere plant waarom niet dan niet willen gebruiken?

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Re: Wortel groei

      Auto's zaai je liefst meteen in de definitieve pot, omdat ze maar heel korte groeitijd hebben.
      Mede daarom zal dat strekstammetje geen noemenswaardige wortels maken, dat gebeurt trouwens toch maar zelden, of je moet je plantjes maanden in de groei houden.
      Met autoflowers gaat dat niet, die beslissen zelf wat ze doen.

      Achter het raam krijgen ze sowieso onvoldoende en te kort licht.
      Er is op dit moment buiten deze week pas 12 uur licht ! !
      Da's erg kort voor plantjes die het van 3-4 weken groei moeten hebben.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • akky
        Junior Stoner
        • Sep 2011
        • 15

        #4
        Re: Wortel groei

        Het leek me wel leuk er een keer mee te experimenteren, en misschien had er iemand ervaring mee. Ik ga het misschien laster dit jaar wel eens proberen als we idd wat meer licht uren hebben en voorlopig worden de eerste binnen voor gegroeid.

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #5
          Re: Wortel groei

          Het kan ook wel, zo gauw we een paar weken een lekker zonnetje krijgen lukt dat best, maar check de meteo die verwachten nog niet veel zonnige dagen.
          Als je dubbel glas hebt houdt dat ook erg veel bruikbaar licht tegen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          Bezig...