Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Net begonnen met zaadjes te ontkiemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Net begonnen met zaadjes te ontkiemen

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal

    ik ben 3 dagen geleden begonnen met het ontkiemen van 3 zaadjes.

    de zaadjes die ik heb gekozen voor mijn buitenkweek zijn de zaadjes van royal queen seeds ; Royal Queen #1

    omdat deze voor een goedkoop prijsje waren en ze goed konden overleven in een wat kouder klimaat.

    ik heb bij de intratuin zaai en stekgrond gekocht en hierin mijn zaadjes 1 cm diep begraven.

    nu denk ik dat ik een fout heb gemaakt door alle 3 de zaadjes in 1 pot te laten ontkiemen omdat de pot best groot is.

    maar ik zie overal op het forum mensen die ontkiemen maar 1 zaadje in 1 potje, is dit erg?

    ook las ik laatst dat de pH van het water rond de 5-6 moest liggen, ik heb ze per ongeluk gewoon kraan water gegeven.

    hier in limburg is het kraanwater erg hard dus ik hoop dat dit ook geen probleem is?

    alvast bedankt! sorry voor het lange verhaal

    #2
    Re: Net begonnen met zaadjes te ontkiemen

    Best is ieder zaadje apart in een zo groot mogelijke pot voor buiten voor de meeste opbrengst.
    Van eerste maal de eindpot geeft zo min mogelijk stress(wortelgroei).
    Kraanwater geen probleem, kun je mss ph meten want meten is weten maar is niet noodzakelijk.
    Als het af en toe regent buiten hoef je geen kraanwater te geven zelfs.
    Heb die Special Queens gehad(3 stuks) buiten in 11l potten en had 70 gram per plant droog en waren vroeg klaar.

    Grtz.

    Comment


      #3
      Re: Net begonnen met zaadjes te ontkiemen

      bedankt voor de snelle reactie, nog 1 vraag als ik mn zaadjes nu al in een zo groot mogelijk pot zet wat moet er dan gebeuren met de zaai en stekgrond die er in zit?

      Comment


        #4
        Re: Net begonnen met zaadjes te ontkiemen

        In de eindgrond die je gebruikt een put graven voor de stek-en zaaigrond en daar wat indoen.
        Stek en zaaigrond vind ik niet nodig want dan moet je veel te snel bijvoeden.

        Comment

        Bezig...
        X