welke soort voor maiskweek?!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • janleuri
    Retired
    • Oct 2008
    • 1131

    #1

    welke soort voor maiskweek?!

    Korting op 420shop
    ik ben vanplan een maiskweekje te doen, ik zoek dus een soortje die het goed doet tussen de mais.

    een soortje die niet groter word dan de mais.
    een soortje die echt vroeg is, die ik kan oogsten voor de mais geoogst word.

    bij voorbaat dank!
  • westport
    Wicked Grower
    420 MemberLucky Member
    • Aug 2008
    • 3847

    #2
    Early misty, durban poison, early bud,
    Zijn buiten soorten die als hooghte medium worden beschreven, waarvan de opbrengst tamelijk hoog ligt. Toppen is hierbij zeker een must in maisvelden.
    Grtz
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle

    Comment

    • janleuri
      Retired
      • Oct 2008
      • 1131

      #3
      uhu, merci westport, maar had graag ook nog wat reacties had van mensen die ervaring hebben met maiskweken, aangezien niet alle early soortjes even early zijn en het bij mais altijd zeer nipt is

      Comment

      • yipz
        Ultra Stoner
        MemberLucky Member
        • Aug 2008
        • 115

        #4
        bij snijmais zal het wel erg nipt zijn, maar bij korrelmaïs heb je veel meer tijd!
        nu ja, wat maakt het uit, de koetjes zullen happy zijn eeh!

        Comment

        • janleuri
          Retired
          • Oct 2008
          • 1131

          #5
          ja had al zo iets gehoord daarvan, waar weer je hoe je kan zien welke soort het is?

          mvg

          Comment

          • darkiess
            Retired
            • May 2008
            • 1645

            #6
            je kan ook een aantal lowryder#2 nemen die blijven klein komt een rendable afkomst vanaf en het is nog is lekker ook

            of je kan top44 nemen die is ook snel klaar blijft klein maar die moet je wel toppen

            Comment

            • yipz
              Ultra Stoner
              MemberLucky Member
              • Aug 2008
              • 115

              #7
              nu ja, in mijn omgeving zijn de landbouwers nogal bang van verandering, maar ik kan dat niet op het oog zeggen hoor!

              Comment

              • janleuri
                Retired
                • Oct 2008
                • 1131

                #8
                ik begrijp nie zo goe wa ge bedoelt yipz?

                Comment

                • caraskunk
                  Retired
                  • Jan 2009
                  • 64

                  #9
                  Skunk f1 red hair is ook goed soortje.

                  Vriendlijke groetjes caraskunk.

                  Comment

                  • yipz
                    Ultra Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Aug 2008
                    • 115

                    #10
                    ewel, als landbouwers 2 jaar korrelmais zaaien, dan zal het 3e jaar er ook wel korrelmais tevinden zijn.

                    Comment

                    • Weedy
                      Ultra Grower
                      420 MemberLucky Member
                      • Jul 2008
                      • 2248

                      #11
                      Ik zou maar oppassen met het kweken in zo'n maisveld.. het valt namelijk ontzettend op vanuit de lucht.

                      Ik zou net als darkiess voor een autoflowering soortje als Lowryder gaan. Lowryder is binnen 9 a 10 weken oogst klaar. Andere planten, die het Autoflowering Gen niet hebben, zullen eerst gaan groeien totdat het licht ongeveer 12/12 wordt. Je plant moet dan behoorlijk lang tussen het mais staan, en dan zal hij al wel gevonden zijn.

                      Ik zou gewoon wat lowryders zaaien dan. De opbrengst per plant ligt niet zo hoog als bij andere soorten, maar ze zijn hiervoor zeker geschikt.
                      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                      Comment

                      • janleuri
                        Retired
                        • Oct 2008
                        • 1131

                        #12
                        begrijp ik wel maar het is de bedoeling om tussen 2 velden te zaaien zodat ik geen mais moet uittrekken, als ze die afrijden is de kans ook groter da ze blijven staan als ze de plantjes niet opmerken

                        Comment

                        • Nerub
                          Retired
                          • Dec 2008
                          • 155

                          #13
                          cker opassen dermee!! er was eert een programma op tv dat ze met helicopters over velden gaan vliegen en dan de coördinaten aan de politie geven, bijna alles valt op dat niet op mais lijkt, en dichtbeboste gebieden, open vlakte met planten in het midden ect.

                          ik denk dat het handig is als je een Medium grote plante neemt (ong even hoog als mais) en om de 10 mais planten 1 omhalen en een plantje neer zetten zodat hier en daar een plant staat. dat valt niet zo op,, maar je moet het dan wel tegelijk met het mais laten groeien dat er geen hoogte verchil ontstaat

                          Comment

                          • janleuri
                            Retired
                            • Oct 2008
                            • 1131

                            #14
                            mja, daar weet ik eigenlijk nieks meer mee, ik verwacht eigenlijk mensen die hier echt ervaring mee hebben. khad gezien in een filmpje dat brabants paars ook goed is voor in de mais, alleen weet ik niet waar dit soordje verkocht word.

                            Comment

                            • haze'o'lator
                              Expert Grower
                              MemberLucky Member
                              • Nov 2008
                              • 1273

                              #15
                              als je je planten in de mais wilt zetten moet je het pas na een bepaalde tijd doen want de boeren die spuiten hun akkers nog met iets in als de mais op een bepaalde hoogte staat en dat product zorgt ervoor dat onkruid vergaat (en cannabis is een soort van onkruid) dus als je je planten van te voren al hebt staan dan zullen ze zeker vernietigt worden door dat product!

                              ik zou ook eerder voor lowriders gaan,ze zijn wel een beetje duur maar als je er nu al 10 koopt en je maakt er zaad van dan heb je 1000 zaadjes die je deze zomer kunt gaan planten! en ja zal ook voor in het begin van mij al klaar zijn met het zaad,het zaad nog ff laten rijpen en dan kan je ze zetten...

                              zelfs naast de weg vallen lowriders nog niet op,vorig jaar hadden we er langst het kanaal 30 staan en die hebben we alle 30 kunnen oogsten,en naast het kanaal waar de planten stonden was een fietsroute dus mensen genoeg die er voorbij kwamen op een dag en niet 1 die de lowriders heeft opgemerkt...

                              grtzzz

                              Comment

                              Bezig...