Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke soort voor maiskweek?!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    welke soort voor maiskweek?!

    Korting op 420shop
    ik ben vanplan een maiskweekje te doen, ik zoek dus een soortje die het goed doet tussen de mais.

    een soortje die niet groter word dan de mais.
    een soortje die echt vroeg is, die ik kan oogsten voor de mais geoogst word.

    bij voorbaat dank!

    #2
    Early misty, durban poison, early bud,
    Zijn buiten soorten die als hooghte medium worden beschreven, waarvan de opbrengst tamelijk hoog ligt. Toppen is hierbij zeker een must in maisvelden.
    Grtz
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      uhu, merci westport, maar had graag ook nog wat reacties had van mensen die ervaring hebben met maiskweken, aangezien niet alle early soortjes even early zijn en het bij mais altijd zeer nipt is

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          ja had al zo iets gehoord daarvan, waar weer je hoe je kan zien welke soort het is?

          mvg

          Comment


            #6
            je kan ook een aantal lowryder#2 nemen die blijven klein komt een rendable afkomst vanaf en het is nog is lekker ook

            of je kan top44 nemen die is ook snel klaar blijft klein maar die moet je wel toppen

            Comment


              #7
              nu ja, in mijn omgeving zijn de landbouwers nogal bang van verandering, maar ik kan dat niet op het oog zeggen hoor!

              Comment


                #8
                ik begrijp nie zo goe wa ge bedoelt yipz?

                Comment


                  #9
                  Skunk f1 red hair is ook goed soortje.

                  Vriendlijke groetjes caraskunk.

                  Comment


                    #10
                    ewel, als landbouwers 2 jaar korrelmais zaaien, dan zal het 3e jaar er ook wel korrelmais tevinden zijn.

                    Comment


                      #11
                      Ik zou maar oppassen met het kweken in zo'n maisveld.. het valt namelijk ontzettend op vanuit de lucht.

                      Ik zou net als darkiess voor een autoflowering soortje als Lowryder gaan. Lowryder is binnen 9 a 10 weken oogst klaar. Andere planten, die het Autoflowering Gen niet hebben, zullen eerst gaan groeien totdat het licht ongeveer 12/12 wordt. Je plant moet dan behoorlijk lang tussen het mais staan, en dan zal hij al wel gevonden zijn.

                      Ik zou gewoon wat lowryders zaaien dan. De opbrengst per plant ligt niet zo hoog als bij andere soorten, maar ze zijn hiervoor zeker geschikt.
                      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                      Comment


                        #12
                        begrijp ik wel maar het is de bedoeling om tussen 2 velden te zaaien zodat ik geen mais moet uittrekken, als ze die afrijden is de kans ook groter da ze blijven staan als ze de plantjes niet opmerken

                        Comment


                          #13

                          Comment


                            #14
                            mja, daar weet ik eigenlijk nieks meer mee, ik verwacht eigenlijk mensen die hier echt ervaring mee hebben. khad gezien in een filmpje dat brabants paars ook goed is voor in de mais, alleen weet ik niet waar dit soordje verkocht word.

                            Comment


                              #15
                              als je je planten in de mais wilt zetten moet je het pas na een bepaalde tijd doen want de boeren die spuiten hun akkers nog met iets in als de mais op een bepaalde hoogte staat en dat product zorgt ervoor dat onkruid vergaat (en cannabis is een soort van onkruid) dus als je je planten van te voren al hebt staan dan zullen ze zeker vernietigt worden door dat product!

                              ik zou ook eerder voor lowriders gaan,ze zijn wel een beetje duur maar als je er nu al 10 koopt en je maakt er zaad van dan heb je 1000 zaadjes die je deze zomer kunt gaan planten! en ja zal ook voor in het begin van mij al klaar zijn met het zaad,het zaad nog ff laten rijpen en dan kan je ze zetten...

                              zelfs naast de weg vallen lowriders nog niet op,vorig jaar hadden we er langst het kanaal 30 staan en die hebben we alle 30 kunnen oogsten,en naast het kanaal waar de planten stonden was een fietsroute dus mensen genoeg die er voorbij kwamen op een dag en niet 1 die de lowriders heeft opgemerkt...

                              grtzzz

                              Comment

                              Bezig...
                              X