Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag autoflower bubblegum

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekverslag autoflower bubblegum

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Het is de eerste keer dat ik zelf een plantje ga zetten. Dus het leek me het verstandigst om eerste te beginnen met een autoflower aangezien hier niet zo veel werk/ervaring voor nodig is.

    Het plantje steekt in een pot sinds 28 april en ik vroeg me af hoe ik best verder te werk ga voor het zo goed mogelijk te laten groeien, en een degelijk wietje te kweken. Ik heb al van alles opgezocht over extra voeding geven of meer water, maar dat blijkt ook niet altijd even goed want te veel water is niet goed maar te weinig ook niet...

    Hij staat vandaag dus 3 weken en ik geef hem om de paar dagen een beetje water aangezien het de laatste dagen echt wel heel warm weer is.

    Zilverfolie van op de foto's is ondertussen verwijdert...

    Maar ik had dus graag jullie meningen en wat advies bij de verdere aanpak van mijn 'baby'tje'. Deze week komen er nog 2 autoflowers bij, die zijn momenteel nog aan het ontkiemen: autoflower amnesia, en een gratis gekregen zaadje 'easy bud' (hier verwacht ik niet te veel van).

    Alvast bedankt!
    Attached Files
    Last edited by VincentD; 19 May 2014, 16:15.

    #2
    Re: Kweekverslag autoflower bubblegum

    Zo ga die zilverfolie maar snel verwijderen.

    Comment


      #3
      Re: Kweekverslag autoflower bubblegum

      Oorspronkelijk geplaatst door stafford View Post
      Zo ga die zilverfolie maar snel verwijderen.
      Jow Stafford blij je hier te zien man , Vin is een maat van me.
      Hoe komt het dat die zilverfolie slecht is ? vroeg mij ook al af waarom de plant zo slap hing..

      Comment


        #4
        Re: Kweekverslag autoflower bubblegum

        Zilverfolie is weg, omdat het plantje in een kleine pot zit ga ik hem nog verplaatsen.
        Zou ik het best in volle grond zetten (dit kan zowel buiten, als in de serre waar er tomatenplanten staan)
        of in een grotere pot die ik gewoon buiten laat staan?

        Comment


          #5
          Re: Kweekverslag autoflower bubblegum

          Grotere pot buiten (y)

          serre is niet zo slim met de bloei later kans op toprot vergroot velen malen meer in de serre.

          sebboz dat weet je zelf ook wel waarom het slecht is

          Comment


            #6
            Re: Kweekverslag autoflower bubblegum

            Ik zou die zilverfolie eerder gebruiken om de zwarte potten af te schermen voor de zon. Al valt de noodzaak daarvooor bij jou blijkbaar wel mee, want ik moet zelf echt elke dag water geven met dat formaat potjes in dit weer.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: Kweekverslag autoflower bubblegum

              Thanks voor je reactie staff , ik ben zonet 3 grote potten gaan halen. Maakt het uit wanneer ik men plantje overzet? En ook voor men 2 andere autoflowers, deze zitten nu in een klein potje maar moeten nog komen piepen boven het aardoppervlak, of laat ik deze beter even rustig groeien in het kleine potje?

              Comment


                #8
                Re: Kweekverslag autoflower bubblegum

                Je plant kun je het beste het savonds omzetten nooit overdag doen gaan met dit weer wat we nu hebben.
                geef ook enkel afgezuurd water mee en wat wortel simulator enkel bij het overpotten.
                de dag erna zal je zien dat ze vrolijk erbij staat zonder stress. (Canna) werkt tegen stress (atami bv niet!)

                die 2 kleintjes laat je het best nog ff in de kleine potjes totdat je ziet van onder af dat de wortels zichtbaar worden.
                zo om zo weinig mogelijk schade aan te richten,
                gr staff

                Comment


                  #9
                  Re: Kweekverslag autoflower bubblegum

                  Het is nu 3 dagen na men eerste post, de 2 andere autoflowers zijn nu ook uitgekomen (amnesia en easy bud).
                  Deze mogen nu mooi beginnen groeien. Ik heb me deze week ook een PH-meter aangeschaft.
                  Dit leek me wel handig voor de PH-waarde van mijn grond te berekenen en deze indien nodig bij te sturen.

                  Verder heb ik ook de bubblegum omgezet naar een pot van 11L,
                  maar ik kon nergens in de buurt zulke wortelstimulators vinden .

                  Ik vraag me dan ook af of het nodig zou zijn om mijn plant extra voeding te geven,
                  voor een betere ontwikkeling en om er zo veel mogelijk uit te halen. En zo ja, welke dan best?

                  Greetzzz Vin

                  IMG_0810.jpgIMG_0813.jpgIMG_0814.jpgIMG_0815.jpg
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweekverslag autoflower bubblegum

                    Zou mooi zijn als die amnesia moois oplevert

                    Om een betere plant- en wortelgroei te krijgen kun je je wietplant voeding geven. Er zijn erg veel merken, soorten en uitwerkingen die je plant helpen om wat makkelijker groter en sterker te worden. Mocht je voeding willen gebruiken gebruik dan een merk voedingslijn. Dit voorkomt fouten en je weet op deze manier zeker dat de groei- en bloeimiddelen op elkaar afgestemd zijn. Laat je hierover goed voorlichten, je kunt de planten schade toebrengen door teveel voeding toe te dienen. Meestal gaat het om druppels voeding per liter water, een fout kan dus zeker fataal zijn!

                    succes!

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweekverslag autoflower bubblegum

                      hypro voor je amnesia...

                      maar voor je autoflowers hoef je alleen maar bloei voeding aan te schaffen, geen groei.

                      ze staan er netjes bij kerel

                      staff

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweekverslag autoflower bubblegum

                        Die amnesia is ook een autoflower hoor Staff, goed bezig Vin !

                        Comment


                          #13
                          Re: Kweekverslag autoflower bubblegum

                          nice man! succes ermee

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweekverslag autoflower bubblegum

                            Dat snap ik dat je am een af is maar hypro en amnesia is goeie combinatie
                            maar wat ik bedoel is dat groei voeding overbodig is voor autoflowers,
                            zelfs als je op lightmix kweekt zit er genoeg voeding voor de hele groei van een autoflower in,
                            vandaar enkel bloei later.

                            Staff

                            Comment


                              #15
                              Re: Kweekverslag autoflower bubblegum

                              Joo

                              2 weken geleden sinds men laatste post,
                              heb ondertussen Rhizotonic (Canna), Alga grow (Plagron) en Green sensation (Plagron) aangeschaft.

                              En plantjes zijn wel goed aan het gaan, maar deze morgen zag ik plots bruin-paarse vlekjes op men bladeren.
                              Dus ik vroeg me af hoe dit kwam, en nog belangrijker, hoe dit terug weg gaat.

                              De amnesia groeit ook niet zo snel als ik gehoopt zou hebben tegenover de easy bud die goed gaat.
                              Men bubble gum die staat sinds 28 april is duidelijk aan het bloeien nu, daarmee dat ik het raar vond
                              dat er nu ineens bruine-paarse vlekjes op de bladeren kwamen en ze ook afbuigen aan de hoekjes.

                              Iemand hier ervaring mee, of tips om dit op te lossen?

                              ( 2 hollandse hoop zaden zijn ontkiemd en zijn gezaaid, hopelijk is het hiervoor niet te laat)
                              IMG_0889.jpgIMG_0890.jpgIMG_0891.jpgIMG_0892.jpg

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              En de Amnesia en Easy bud
                              Last edited by VincentD; 8 June 2014, 11:48.

                              Comment

                              Bezig...
                              X