Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ben ik aan het panikeren, of moet ik ingrijpen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ben ik aan het panikeren, of moet ik ingrijpen?

    Korting op 420shop
    Ieeeep!

    Ik ben vorige week begonnen voor de zomer. Ik heb 11 zaden (waaronder Heribei), en had bij deze Heribei's Spongepot's gekregen.
    Nu, ik had het dus gewaagd op die Spongepots (ik ontkiem altijd tussen doekjes en dit is nog nooit mislukt).

    Nu, ik zag na een 3-tal dagen bij enkele zaadjes de wortels komen, maar ze groeide helemaal verkeerde. Wortels groeiden precies in een knoop, sommige zelfs naar boven.

    Om deze te redden heb ik de spongepots er voorzichtig uitgenomen en deze in gewone potgrond gestoken (waar ik alles in plant, dus met de grond is niets mis). Maar nu na 7 dagen is er nog steeds niets bovengekomen? Ze staan op een mooi zonnig plekje, en er hangt overal een plastiekje over voor het vochtiger te maken.

    Nu, moet ik beginnen panikeren dat het gewoon mislukt is? Want dan moet ik zeer dringend nieuwe zaden bestellen (die rotte spongepots!) Of kan ik mss proberen met 3 TL lampen erboven te hangen (zo deed ik het vroeger) om ze proberen te redden?

    Grtz
    Stap voor stap geraken we er wel.

    #2
    Re: Ben ik aan het panikeren, of moet ik ingrijpen?

    Geduld hebben , ze zullen bovenkomen

    Comment


      #3
      Re: Ben ik aan het panikeren, of moet ik ingrijpen?

      Of ze zijn weggerot? 7in 1 keer is natuurlijk wel veel daarvoor moet het al erg slecht gaan...

      Comment


        #4
        Re: Ben ik aan het panikeren, of moet ik ingrijpen?

        Lees eens goed zonnig plekje....

        ten eerste zet je nooit planten die net gekiemd. Zijn in de zon.
        ten 2e al helemaal niet met plastic erover voor het broei effect.

        die laat je zeker een week bij het raam,dan in de schaduw buiten bij niet te hoge tempraturen,
        pas bij het 2e a 3e bladerdek is de jonge spruit sterk genoeg om permanent buiten te laten.
        en de zon te kunnen verdragen

        ten 3e spongepots werken perfect jij hebt de zaden op zijn kop geplant.


        Staff

        Comment


          #5
          Re: Ben ik aan het panikeren, of moet ik ingrijpen?

          Die spongepots zijn gewoon kleredingen.
          Je kunt zaden niet op de juiste manier (met de wortel naar boven) ontkiemen daarin.

          Zou alvast nieuwe bestellen.
          Als ze niet nodig zijn kun je ze luchtdicht in de koelkast makkelijk tot volgend jaar bewaren.

          QNQ2014132.jpg
          Gezaaid in een limonadebekertje met 50/50 lightmix/zand.
          Last edited by QnQ; 21 May 2014, 15:25.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Ben ik aan het panikeren, of moet ik ingrijpen?

            Had hier nog 2 TL buizen liggen waar ik vroeger onder gekweekt hebben, en heb ze er nu opgezet (constant licht 24h). Als er binnen 3 dagen niets boven is bestel ik nieuwe.

            Had nog 1 Heribei zaadje liggen en die op m'n oude manier ontkiemt, en deze was na nog geen 24 uur perfect ontkiemt. Waarom heb ik toch in godsnaam ooit die Spongepots gebruikt?

            Wish me luck!!
            Stap voor stap geraken we er wel.

            Comment


              #7
              Re: Ben ik aan het panikeren, of moet ik ingrijpen?

              Good luck man. Hopelijk komt er nog wat boven.
              Ik heb de fout ook wel eens gemaakt.
              Hoppekee, meteen voor een meiertje zaden er in, van de 15 had ik 6 goeie plantjes.
              Dus die spongepots heb ik meteen in de kliko gegooid en terug naar 'the basics' gegaan.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Ben ik aan het panikeren, of moet ik ingrijpen?

                Yess, vrees dat het voor de vuilbak is.

                2 zaden rot (konden niet bewegen in de spongepots), 3 zaden totaal in de knoop, en 2 die een mm zijn uitgekomen, en daarna gestopt. 4 zaadjes die er nog een beetje goed uitzien.

                Heb klachtenmail gestuurd naar Sannie en daar een zeer kort antwoord op teruggekregen, dat het niet aan de spongepots ligt, punt uit. Nu, ik beweer van wel.

                LUISTER NOOIT NAAR VROUWEN!

                Ik ga nog 3 daagjes geduld hebben, en zien wat er dan opkomt, en dan denk ik die polm gold outdoors van Spliffseeds te bestellen. Weeral eens diep in de portefeuille grabbelen, gvd zeg.
                En dan nog een kweek die bijna 3 weken achter loopt :angry:

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Aan de Heribei zaden lag het allesinds niet, want had er 2 opzij gehouden voor op mijn gewoonlijke manier te proberen, en deze waren beiden binnen de 24 uur perfect ontkiemt, en laten stilletjes aan hun kopje zien.
                Stap voor stap geraken we er wel.

                Comment


                  #9
                  Re: Ben ik aan het panikeren, of moet ik ingrijpen?

                  Sannie is geen vrouw eh..

                  Hsannie.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Ben ik aan het panikeren, of moet ik ingrijpen?

                    Gekkie Sannie is een Man

                    En daarnaast vrouwen hebben altijd gelijk alleen mannen kunnen daar moeilijk mee over weg noemen ze ego
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #11
                      Re: Ben ik aan het panikeren, of moet ik ingrijpen?

                      Zaden vielen spijtig genoeg niet meer te redden...

                      Heb gisteren 2x Powerplant 1x White Widow en 5x Fast bud outdoor gekocht, die met een beetje geluk volgende vrijdag binnen zijn. Ben ik nog redelijk op tijd voor te kweken, of zul je dit echt wel aan de oogst merken?
                      Stap voor stap geraken we er wel.

                      Comment


                        #12
                        Re: Ben ik aan het panikeren, of moet ik ingrijpen?

                        Neehoor, juni is een prima moment om te beginnen.
                        Het aantal lichturen is optimaal en bloei begint op z'n vroegst in augustus, dan zit je op bijna 3 maanden groei.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        Bezig...
                        X