Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stekken hangen slap.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stekken hangen slap.

    Korting op 420shop
    Hallo mede growers!

    Ik ben nieuw op de forum ik ga nu beginnen aan mijn 2de kweek seizoen.
    De stekken staan nu 2 dagen buiten er hingen gisteren 2 slap had ze in de schaduw gezeten en gingen later weer omhoog. Maar vandaag heb ik het met 4 stuks 1 tje staat nog prima.
    Ik heb ze woensdag toen ik ze ge plant had wortelstimulator met voeding gegeven. Ik las dat dit geen goede combi is en ga over de komende weken alleen op wortelstimulator dit lijkt me beter.
    Maar om de stekken omhoog te krijgen las ik dat ik de LV omhoog moet krijgen. Ik kan ze onder een TL lamp zetten in de garage komt het dan goed?



    Alvast bedankt voor de reacties!

    Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
    Last edited by jelly; 3 June 2014, 20:54.

    #2
    Re: Stekken hangen slap.

    Zijn deze plantjes uit zaad gekomen , of zijn het echt stekken?
    Op dit moment enkel wortelstimulator geven, zeker geen voeding!

    Comment


      #3
      Re: Stekken hangen slap.

      Dit komt toch wel uit zaad?? Ze zijn precies flauw gevallen van de zon ;P

      Comment


        #4
        Re: Stekken hangen slap.

        Zijn niet uit zaad. Zijn stekken.
        Ik had het verkeerd begrepen met de LV hier wordt de luchvochtigheid mee bedoeld toch?
        Ze hebben idd een shok van de zon denk ik.
        Iemand nog tips?

        Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

        Comment


          #5
          Re: Stekken hangen slap.

          Ik ga trouwens over op alleen wortelstimulator morgen weer eens wat geven denk ik.
          Ze hebben alleen woensdag water gekregen met voeding en wortelstimulator.

          Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

          Comment


            #6
            Re: Stekken hangen slap.

            Ze beginnen nu weer goed te staan.
            Ik denk dat de zon nog wat te veel voor ze is.

            Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

            Comment


              #7
              Re: Stekken hangen slap.

              Je stekken zijn slecht geworteld en verdampen meer water dan ze kunnen opnemen. Je zou de LV kunnen omhoogbrengen door over de stekken een doorzichtige plastik zak te plaatsen.

              Het blad halveren zou ook het overmatig verdampen kunnen remmen. Zet ze rond de middaguren uit de volle zon.

              Comment


                #8
                Re: Stekken hangen slap.

                Dat is het ook er kwamen net wat puntjes uit die schuimpjes waar ze in zitten.
                Kan ik er gewoon een boterham zak je omheen doen dan?
                Moet daar ook nog wat vocht in of niet?

                Bladeren halveren kan ik dat gewoon doen of zou ik eerst met de zakjes proberen?

                Tnkx je reactie FlintStoned!

                Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

                Comment


                  #9
                  Re: Stekken hangen slap.

                  Vingers van het grote blad gewoon halveren, (helft eraf knippen).

                  Plant druppelnat sproeien en er een zakje overheen zetten, zakje kan je wat steun geven met een paar sateprikkers of iets dergelijks. Dagelijks zakje er even vanaf en plant eventueel weer besproeien.

                  Wortelstimulator kan voor de rest geen voeding. Let wel op met de PH de meeste wortelsimulatoren brengen de PH sterk omhoog.
                  Last edited by FlintStoned; 31 May 2014, 09:01.

                  Comment


                    #10
                    Re: Stekken hangen slap.

                    Top dan ga ik dat morgen doen.

                    Waar moet ik dan op Letten bij de PH waarde? Ik heb geen PH meter. Wortelstimulator is toch wel goed voor ze? Ik had het vorig jaar niet gebruikt heb er geen ervaring mee.
                    Weet ook niet echt hoeveel weken ik het moet geven.

                    Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

                    Comment


                      #11
                      Re: Stekken hangen slap.

                      Wortelstimulator gebruikt men tijdens de groeifase. Het gaat ook zonder prima overigens.

                      De meeste wortelstimulatoren brengen de PH van je goetwater tot boven de 8 PH wat veel te alkalisch is voor cannabis. Kwekers met een PH meter zuren dan het gietwater weer aan tot PH 6.2 - 6.4 (op aarde) Ik zelf zou deze slechtgewortelde stekken nu niet nog meer gaan stressen door je bodem PH te hoog te laten worden. Ik zou enkel doen wat ik in voorgaande post omschreef.

                      Comment


                        #12
                        Re: Stekken hangen slap.

                        Oke tnkx voor je advies dan ga ik dat doen.

                        Als ze wat groter en sterker zijn. over 3 a 4 weken kan ok ze dan wel wortelstimulator en voeding geven of enkel alleen voeding?

                        Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

                        Comment


                          #13
                          Re: Stekken hangen slap.

                          De meeste voeding brengt je PH omlaag. Als je wat wil voeden over een week of 3 dan kan je daar wat wortelstimulator bij gebruiken maar zonder PH meter blijft het allemaal giswerk. In een grote pot heb je op aarde wel wat buffer maar ik zou toch overwegen om te sparen voor een PH metertje.Stekken2.jpg
                          Last edited by FlintStoned; 30 May 2014, 21:58.

                          Comment


                            #14
                            Re: Stekken hangen slap.

                            Als je vorig jaar al vette planten had zonder wortel prut.... Waarom dat dan wijzigen? Gewoon de natuur z'n werk laten doen. Volgens mij is dat hele voeding wereldje overbodige geldklopperij.

                            Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
                            Baas in eigen brein.

                            Comment


                              #15
                              Re: Stekken hangen slap.

                              Vorig jaar heb ik alleen goei en in de bloei bloei voeding gegeven.
                              Ze staan nu nog goed heb er zakjes omheen gedaan ze waren idd aan het verdampen.

                              Vorig jaar had ik de voeding echt nodig want er was duidelijk een te kort aan voeding .

                              Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

                              Comment

                              Bezig...
                              X