Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dit de varenrauwmug?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is dit de varenrauwmug?

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers,

    Heb als sinds enkele dagen last van kleine zwarte vliegjes en dacht dat deze er gewoon rond hangde.
    Toen ze werkelijk echt aan de oksels gingen gaan zitten heb ik besloten te spuiten met een water en dreft oplossing, de vliegjes waren dan verdwenen.

    De vliegjes komen altijd terug, meestel merk ik ze per 1 - 3 op en haal ik ze dan meteen weg.
    Ook merkte ik dat enkele eitjes aanwezig waren, en in mijn bladeren heb ik 10 larven moeten weghalen.
    De larven waren alleen aanwezig bij mijn iets of wat misvormd plantje, het ene blad van de 2de of 3de set is kleiner dan het andere en het plantje bleef in het algemeen achter in groei tegenover de andere.

    Nu is mijn vraag of ik mij zorgen moet maken dat er larven in de bodem zullen zitten die mijn wortels gaan kapot vreten, anders ga ik zo snel mogelijk nematoden bij de growshop halen.

    Alvast bedankt!

    Mvg.
    Attached Files

    #2
    Re: Is dit de varenrauwmug?

    Die eerste foto zou best eens een varenrouwmug kunnen zijn, maar ik dacht dat die er wat meer uit zien als een mug. Die sporen in je blad zijn van de larven van de mineervlieg. Wellicht dat het dat is? In de oksels zitten bladluizen.

    Je hebt hoe dan ook een mooie "zoo" verzameld in je plantje

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #3
      Re: Is dit de varenrauwmug?

      Varenrouwmug zou ik denken.
      Maar als ze in de oksels van je plant gaan zitten is het geen varenrouwmug, maar zijn het vliegende luizen.

      De HelpDesk Is er Met Alle InFo Over BeeStJes, ZieKTeN eN BlaDProBleMeN ! 1
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Is dit de varenrauwmug?

        wat bij mij goed werkte was spinosad voor de mineervlieg,,
        , rouwvarenmug bestrijden met spruzit

        Comment


          #5
          Attached Files

          Comment


            #6
            Re: Is dit de varenrauwmug?

            Kijk ook eens naar foto's van de mineervlieg. Dat zou het ook kunnen zijn. Zeker als je daar ook zoveel larven van hebt op de bladeren.

            Die insecten in de oksels zijn inderdaad zeker luizen. Die zijn vrij simpel te verwijderen. Of heb je er nog veel meer zitten?

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: Is dit de varenrauwmug?

              Altijd maar per 2 - 5 ik geef ze de kans niet om te blijven.
              Denkt toch wel dat het luizen zijn en dat bij het zwakste plantje eens een mineervlieg is langs geweest.
              (zie attachments voor vergelijking)

              1ste foto: insect op mijn plantjes
              2de foto: een luis
              3de foto: varenrouwmug

              Je ziet aan de eerste en 2de foto meer vergelijkingen.
              De vleugeltjes staan zowat recht en de grote is ongeveer hetzelfde, vind ook dat bij de varenrouwmug de poten meer gespreidt zijn.

              Mvg.
              Attached Files
              Last edited by 320; 7 June 2014, 23:19.

              Comment

              Bezig...
              X