Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gele slap hangende bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    gele slap hangende bladeren

    Korting op 420shop
    Hallo kweekers

    had deze vraag al bij het voorstellen gesteld, maar kwam er achter dat ik hem beter hier kon stellen


    Ik heb begin april een aantal stekken gekocht van een kerel van school, hij vertelde me dat het amnesia was(weet ik niet zeker)
    de stekken groeiden goed, (heb een aantal ook getopt)
    maar nu:
    sommige planten vertonen sterk gele bladeren en deze symptonen zijn van de 1 op de andere dag ontstaan.
    de kerel heeft me ook gratis voeding erbij gegeven,(Hesi groei op steenwol)
    deze voeding geef ik 1 keer per week , op de dag dat de gele bladeren ontstonden moesten ze nieuwe voeding hebben, hier ben ik gewoon mee door gegaan, maar de volgende dag werden de symptonen alleen maar erger.
    hier een aantal foto's:


    dezelfde plant voor de gele blaadjes:


    deze plant staat ook bijna recht omhoog, weet iemand misschien hoe dit kan?*

    attachment-2.jpeg

    dit zijn de gezonde planten:

    *attachment-4.jpeg
    attachment-3.jpeg

    heeft iemand misschien een idee wat voor soort het zou kunnen zijn, ze ruiken namelijk niet naar amnesia.

    Alvast enorm bedankt voor jullie hulp!
    Gr John

    #2
    Re: gele slap hangende bladeren

    Echt dringend hulp gevraagd beste kweekers!, ik ben bang dat het anders niet meer nodig is!
    Thnx!

    Comment


      #3
      Re: gele slap hangende bladeren

      Maar als dat een gewone Amnesia is, dan hoort dat nog niet te bloeien toch ?
      Ben je erg vroeg begonnen ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: gele slap hangende bladeren

        Ja ben misschien te vroeg begonmen, zijn ze al im de bloei dan? Heb et namelijk niet zoveel verstand van als jullie haha


        Edit: Hier nog een foto

        Totale plaatje(ze staan idd nog erg dicht op elkaar)
        20140616_212428.jpg
        Attached Files
        Last edited by johndehond; 28 June 2014, 19:17.

        Comment


          #5
          Re: gele slap hangende bladeren

          Vind t jammer dat mijn topic niet doorkomt, wil iemand aub reageren?

          Comment


            #6
            Re: gele slap hangende bladeren

            Staan ze al vanaf april in de grond?
            Vind het een beetje vreemd, dan zijn ze in die tijd wel heel erg weinig gegroeid.
            En je zegt dat het stekjes zijn, die zouden nu volgens mij nog niet in bloei moeten gaan, dat duurt nog even.
            Wat wel kan is dat het autoflower zaden waren, maar dan bloeien ze wel weer erg laat.

            Comment


              #7
              Re: gele slap hangende bladeren

              Geel blad vaak stikstof tekorten!
              sigpic it is just a flower

              Comment


                #8
                Re: gele slap hangende bladeren

                In de volle grond heb je normaal bijna geen tekorten.
                Zit de pot er nog omheen, of is het verontreinigde grond, of verontreinigde sloot er naast ofzo..
                Ik ken de plek natuurlijk niet, dat soort dingen bekijk je meestal voor je ergens een plantje zet.
                Het is wat moeilijk. Planten in de volle grond zouden niet zulke problemen moeten hebben.

                Ik denk dat het te-vroeg-beginnen de meeste problemen heeft veroorzaakt, daardoor zijn ze bijna niet gegroeid, maar meteen bloeihormoon gaan aanmaken.
                En na een week of 4 bloeien raken ze in de war, want ze krijgen langer licht...
                Plant wil weer terug in de groei, gaat stoppen met bloeien en reveggen, dat kan wel een week of 6-7-8 duren als ze zover in bloei zijn.

                Voeding voor steenwol (hydro) geeft misschien ook problemen op aarde ?

                Die gezonde planten heb je later gezet of zijn dat andere ?
                Daarmee gaat het wel goed komen als je geen gekke dingen doet.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                Bezig...
                X