Wat gebeurd er?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • 320
    Expert Stoner
    MemberLucky Member
    • Apr 2014
    • 99

    #1

    Wat gebeurd er?

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers,

    Mijn plantjes doen het al sinds dag 1 prima, nu opeens beginnen er bladeren te vergelen.
    Nu dacht ik.. Dit zal zijn omdat ze er voeding uithaalt? Maar hier twijfel ik nu zeer aan. Graag jullie mening hierover.

    IMG_0721.jpgIMG_0722.jpgIMG_0723.jpgIMG_0724.jpgIMG_0725.jpg

    Alvast Bedankt!

    Mvg.

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Bruine vlekken moet je negeren, die waren gekomen omdat ik de plant via die bladeren had vastgehangen maar het geel klopt niet.
    Last edited by 320; 27 June 2014, 11:25.
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: Wat gebeurd er?

    Meer info aub.

    wat voor plantje is het
    voorgegroeid of in deze pot vanaf zaad
    Waar staat ze in
    Hoe lang al
    Krijgt ze voeding
    Welke voeding precies tot nu toe
    Wat voor water
    Controleer je pH

    Ahja, en je vraag over dit BladProbleem past eigenlijk precies in het topic BladProblemen in ........ de helpdesk.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • 320
      Expert Stoner
      MemberLucky Member
      • Apr 2014
      • 99

      #3
      Re: Wat gebeurd er?

      White diesel haze Auto (sensi seeds)
      Van zaad in pot (zaaigrond).
      Staat in 18liter potten (BATMIX) voor zo'n 5 dagen (had problemen met de bestelling)
      Geen extra voeding buiten preventive bladvoeding voor spint.
      Kraantjes water ph 7.1

      Comment

      • angel777
        Cronic Grower
        • Mar 2010
        • 3409

        #4
        Re: Wat gebeurd er?

        overvoedings verschijnselen.
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #5
          Re: Wat gebeurd er?

          Aye..probleem is door de batmix gekomen dus.
          Dat zie je erg vaak. auto's en batmix is niet altijd een ideale combi.

          Ze ziet er ook uit alsof ze een tijdje erg droog gestaan heeft, en daarna weer een tijdje te nat.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • stafford
            Ultra Grower
            MemberLucky Member
            • Sep 2009
            • 2382

            #6
            Re: Wat gebeurd er?

            Overvoeding verschijnen met blokkades nadien.

            volgende keer beter een ligtmix of growmix nemen,

            autoflowers en batmix zijn niet echt bepaald vriendjes van elkaar.

            succes
            staff

            Comment

            • 320
              Expert Stoner
              MemberLucky Member
              • Apr 2014
              • 99

              #7
              Re: Wat gebeurd er?

              Auw... dat wist ik niet :/ Heb de kappote blaadjes toch maar weg geknipt.
              Komt het nu wel goed met deze plantjes? welke nadelen zal ik nu hebben?

              mvg.

              Comment

              • stafford
                Ultra Grower
                MemberLucky Member
                • Sep 2009
                • 2382

                #8
                Re: Wat gebeurd er?

                hoe lelijk een blad ook is of uitziet,
                altijd laten zitten, tot de plant ze zelf afstoot,
                wanneer de plant ze afstoot dan is de wond namelijk al genezen,
                elk blaadje dat je plukt of knipt geeft een wondje,
                en dat is een grote kans voor de kiem van een schimmel om aan te hecten,

                gr staff

                Comment

                • Smowkie
                  Elite Grower
                  MemberLucky Member
                  • Sep 2011
                  • 2684

                  #9
                  Re: Wat gebeurd er?

                  Helemaal mee eens staff, als je het blad voorzichtig op spanning houd en het laat gelijk los van de plant is ze er klaar mee , althans zo ervaar ik het toch

                  Comment

                  • 320
                    Expert Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Apr 2014
                    • 99

                    #10
                    Re: Wat gebeurd er?

                    Weer een foutje dan, wat ging het allemaal makkelijker met een groot plantje, daar was batmix geen probleem. >.<
                    Heb wel altijd als er dan een wondje was het afgedekt met een klein stukje ducktape.

                    Nu hoor ik ook dat ik bijna top rot heb :o..

                    IMG_0718.jpg

                    Er werd gezegd vanwege dat de haartjes nu al bruin worden.
                    Kan iemand dit bevestigen? dan koop ik meteen arts toprot.

                    Alvast bedankt!

                    Comment

                    • thugz
                      Amazing Grower
                      420 MemberMemberLucky Member
                      • Jun 2013
                      • 4284

                      #11
                      Re: Wat gebeurd er?

                      Kan ook door gewoon regen zijn ofzo. Of een hoge lv. Vocht zorgt ervoor dat haartjes rapper bruin worden. En volgens mij is er nog niet echt veel top aan om te gaan rotten.

                      Laat je ze staan in de regen?

                      Thugz
                      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                      Comment

                      • Giel
                        Wicked Stoner
                        420 MemberMemberLucky Member
                        • Feb 2014
                        • 255

                        #12
                        Re: Wat gebeurd er?

                        Vraagje, een wondje op je plant (na verwijderen van blad) doe je zodat er minder makkelijk een schimmel/infectie in kan komen. Maar hoe zit het dan met die lijm etc van de duc tape zelf? Doet dat niks met de plant?
                        Grow bitch! Grow!

                        Comment

                        • 320
                          Expert Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Apr 2014
                          • 99

                          #13
                          Re: Wat gebeurd er?

                          Ste staan max een paar minutjes er in omdat ik niet meteen buite kan staan als het begint te regenen.
                          Ik haal ze wel er meteen uit en plaats ze onder men dakje.

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Giel
                          Vraagje, een wondje op je plant (na verwijderen van blad) doe je zodat er minder makkelijk een schimmel/infectie in kan komen. Maar hoe zit het dan met die lijm etc van de duc tape zelf? Doet dat niks met de plant?
                          Geen idee :o

                          Comment

                          • weibei
                            Bong Master
                            MemberLucky Member
                            • Mar 2011
                            • 302

                            #14
                            Re: Wat gebeurd er?

                            'k zou eerder bijenwas erop smeren. De lijmstoffen in de tape krijg ik liever niet in mijn plantje(verse wonde heeft immers direct contact met de sapstromen)

                            Comment

                            • Giel
                              Wicked Stoner
                              420 MemberMemberLucky Member
                              • Feb 2014
                              • 255

                              #15
                              Re: Wat gebeurd er?

                              Ja ik las weleens wat duc tape erop, dus vroeg het me af. Hier gelukkig (nog) niet nodig.
                              Grow bitch! Grow!

                              Comment

                              Bezig...