Ongeluk! afgebroken hoofd tak!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Grow Sista
    Stoner
    Member
    • Aug 2012
    • 24

    #1

    Ongeluk! afgebroken hoofd tak!

    Korting op 420shop
    Hallo mede groeiers,

    mijn hoofd top van 1 van mijn planten is afgebroken, jammer!
    De planten zijn nog in de groei en bloeien nog niet, dus ik denk dat de plant nog wel een stukje zal groeien.
    Nu wil ik graag weten hoe ik de wond van de nog groeiende plant afdek, ik heb ooit gehoord dat Kaneel een goeie optie is (??)
    maar ik zou niet weten of dit daadwerkelijk de juiste manier is??

    Grow Sista
  • shivaman
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Jul 2012
    • 905

    #2
    Re: Ongeluk! afgebroken hoofd tak!

    als je hoofdtak is afgebroken terwijl je plant nog in groei staat, dan heb je je plant getopt
    niks aan de hand dus...
    en niks doen aan de wond.. dat gaat zo dicht .. indien niet.. dan de as van je peuk gebruiken om de wond te dichten...
    goeie move
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    Comment

    • belladonna
      Guru of all Growers
      Lucky Member
      • Aug 2008
      • 10674

      #3
      Re: Ongeluk! afgebroken hoofd tak!

      Tak en vaasje met water zetten dan blijf het leven
      God was never on your side..

      Comment

      • shivaman
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • Jul 2012
        • 905

        #4
        Re: Ongeluk! afgebroken hoofd tak!

        idd... zolang niet in bloei, kan je dat takkie ook nog redden .. moet je wel snel zijn .. en de onderkant kan je een beetje inkerven (wat in het water steekt) voor wortels ...
        Shivaman-s-Amnesia-scrogg

        Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
        (running)

        Comment

        • Grow Sista
          Stoner
          Member
          • Aug 2012
          • 24

          #5
          Re: Ongeluk! afgebroken hoofd tak!

          Dat is dan een geluk bij een ongeluk Dank jullie wel voor de tips

          Comment

          • Shiva Ketama
            Senior Grower
            MemberLucky Member
            • Jan 2014
            • 867

            #6
            Re: Ongeluk! afgebroken hoofd tak!

            En als je plant toch in bloei staat en je zet je stekje op 18 uren licht zal het ook groeien, monstercroppen heet dit.

            Monstercroppen is het stekken van een bloeiende wietplant voor veel meer toppen. Moederplanten en toppen zijn overbodig.


            Blaadjes van je stekje de helft afsnijden om sneller te wortelen. Afgesneden gedeelte doppen in wortelstimulator om sneller wortels te maken wil ook helpen.

            Een wietplant concentreert zich altijd op de hoofdtop, apicale dominantie, als je de hoofdtop verwijderd zullen u onderste takken de lucht inschieten.

            Comment

            • Groenematten420
              Elite Stoner
              MemberLucky Member
              • May 2019
              • 135

              #7
              Tak af gebroken in bloei wat doen
              de bladen naar beneden is de tak dat afgebroken is
              Attached Files

              Comment

            Bezig...