Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gele bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    gele bladeren

    Korting op 420shop
    2014-08-04 20.12.16.jpg2014-08-04 20.12.08.jpg2014-08-04 20.13.33.jpg2014-08-04 20.13.27.jpg2014-08-04 20.12.36.jpg
    deze planten staan vanaf mei april en horen tot oktober door te gaan maar nu krijgen ze gele bladeren ik hoor overal ja tekort aan dit en dit dat maar ik koop geen speciale voeding of iets ik geef een beetje biologische spul van biogreen en thats it en dat ook pas sins paar weken terug maar ze blijven geel worden en eraf vallen en dat is zonde want er is nog geen topvorming ik gaf wel teveel water soms wel 1 liter per keer of meer hoe kan ik dit oplossen iemand een idee ? mischien even geen water geven zou die dan kunnen herstellen ? of gaf ik juist teveel want in meten ben ik ooknie goed maar er zijn niet echt verbrande punten heel klein beetje maar

    #2
    Re: gele bladeren

    Grote plant in klein potje. Die heeft honger.

    In een grote kuip kweekt zo'n plant veel makkelijker eh..
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: gele bladeren

      Dus wat moet ik me daarbij voorstellen ? meer water meer voeding ? ik geef al meer dan voorgeschreven er staat 1 of 2 milliliter per liter ik geef het dubbelen denk ik

      Comment


        #4
        Re: gele bladeren

        Wat QnQ bedoeld is dat je pot wat te klein is voor zo een grote plant waardoor er een tekort komt aan voeding. heb je al eens buxus voeding geprobeerd? daar zitten genoeg voeding voor zo een plant. je moet eens opzoeken welke voeding deze planten in werkelijkheid nodig hebben en wanneer. zo meteen kunnen we niet zeggen of ie voeding nodig heeft maar het is goed mogelijk dat de wortels aan het stikken zijn door een te kleine pot.
        Mag ik u vragen hoeveel liter u pot is?

        Comment


          #5
          Re: gele bladeren

          40 liters

          Comment


            #6
            Re: gele bladeren

            gallery_31061_13940_82617.jpg hier een mooie afbeelding van wat er allemaal van tekorten of tevelen kan zijn.

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Ok 40 liter zou ok moeten zijn ik gebruik die ook.

            Comment


              #7
              Re: gele bladeren

              dus een beetje meer voeding en even kijken of het goed doet ?

              Comment


                #8
                Re: gele bladeren

                Ja maar je moet wel weten dat je als je voeding geeft dit wel afgemeten moet zijn en niet zomaar eender welke voeding geven. Volgens mij heb je een tekort aan N

                Comment


                  #9
                  Re: gele bladeren

                  Je pot is gewoon te klein die zit vol wortel en die plant verlang naar een grotere pot
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Re: gele bladeren

                    Hey Belladona,

                    Mijn planten zitten ook in 40 liter potten en heb geen enkel probleem hiermee daarom dat het raar vind.het kan natuurlijk zijn dat de ene soort meer ruimte nodig heeft dan een andere soort

                    Comment


                      #11
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: gele bladeren

                        Ja het kan zijn. Nu ik heb vierkante potten misschien kan dat ook een verschil maken. Maar zoals je zegt op die foto is de pot vergeleken met de plant wel wat te klein.
                        Ik vraag me af eerder welke soort er gekweekt wordt hier. ik kweek bubblegum en die worden niet veel groter dan 1.7 meter dus een 40 liter is wel ok maar als je natuurlijk gelijk zo een mamoet plant kweekt zal het inderdaad wel wat te klein zijn.

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Foto0177.jpg

                        als voorbeeld even een foto gemaakt van men potten Die isomoplaat is voor mijn wortels te beschermen van hoge temperaturen

                        Comment

                        Bezig...
                        X