Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over kweken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraagje over kweken

    Korting op 420shop
    Hey forum-leden,

    Ik kweekte in 2008 wiet en in 2009 ga ik dit weer doen. Ik heb 5 gefeminiseerde zaden van Orange Bud, nog in de verpakking en in de koelkast.
    Wel, ik wil dus weten wanneer ik moet beginnen met het zaaien.

    Dit is mijn kweekplan:
    - Eerst ontkiemen met tissues en water
    - Dan in kleine potten zaaien en in de vensterbank sterk laten groeien.
    - Vervolgens overpotten naar grote potten en op 't balkon plaatsen.

    Weet iemand wanneer ik dit het beste kan doen?
    bedankt!

    #2
    hoi leon,ik persoonlijk begin nu rond deze tijd de grond al samen te stellen voor een goed bodemleven tot gang te brengen tot onze plantjes erin mogen!

    de zaden laat ik begin april ontkiemen(zoals jij het doet),dan hou ik ze een maandje onder een tl en begin mei zet ik mijn planten pas buiten...

    er zijn er die ze al vroeger buiten zetten ook maar ik doe het niet want moesten ze toch is in de bloei schieten door de nog korte lichturen buiten...

    en zeker als je femenised seeds hebt,als ze stressen heb je kans dat ze herma worden,en als ze al in de bloei gaan en nadien in de groei dan heb je daar wel veel kans op!

    grtzzz

    Comment


      #3
      Bedankt voor je advies! Iemand nog ideeen...?
      Last edited by Leon; 24 February 2009, 12:22.

      Comment


        #4
        Persoonlijk zou ik ze niet, zo vroeg in het jaar, voorgroeien op de vensterbank. Stel dat je ze nu op de vensterbank hebt, dan krijgen ze gewoon te weinig licht waardoor ze gaan 'stretchen' (ze worden heel lang en dun..). Daar heb je niet veel aan.

        Beter groei je ze dus gewoon eventjes voor ergens binnen, onder bv TL Buizen of anders spaarlampen. (Misschien even een klein hokje bouwen? Kijk hier maar eens -->http://jointjedraaien.nl/wietforum/f83/)
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment


          #5
          Hey thnx voor je advies, ik ga wachten totdat de dagen lang genoeg zijn, begin april is wel goed om te voorgroeien lijkt me?

          Comment


            #6
            Dan zou je al kunnen beginnen ja
            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

            Comment


              #7
              Je kan ze in april gerust al op de vensterbank zetten doen wij hier altijd.

              Grtz
              420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
              Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

              Comment


                #8
                Ok thanks, maar ik wil geen elektrisch licht gebruiken alleen maar zonlicht. Als ik nu ga ontkiemen zijn ze een week later klaar om in potten te doen voor de vensterbank, is dat slim of stretchen ze dan nog te veel?

                Groeten leon.

                Comment


                  #9
                  De mijne zijn wel wat gestrekt (chek mijn buitenkweek) maar heb ze overgepot en ingegraven tot aan de lob blaadjes.
                  Ja wil ook 0 euro investeren, buiten de aarde, voedingen en zaadjes etc...
                  Veel succes gewenst.

                  Grtz
                  420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                  Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                  Comment


                    #10
                    thanks westport, jij ook succes!

                    Comment

                    Bezig...
                    X