Vraagje over kweken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Leon
    Senior Stoner
    Member
    • Feb 2009
    • 30

    #1

    Vraagje over kweken

    Korting op 420shop
    Hey forum-leden,

    Ik kweekte in 2008 wiet en in 2009 ga ik dit weer doen. Ik heb 5 gefeminiseerde zaden van Orange Bud, nog in de verpakking en in de koelkast.
    Wel, ik wil dus weten wanneer ik moet beginnen met het zaaien.

    Dit is mijn kweekplan:
    - Eerst ontkiemen met tissues en water
    - Dan in kleine potten zaaien en in de vensterbank sterk laten groeien.
    - Vervolgens overpotten naar grote potten en op 't balkon plaatsen.

    Weet iemand wanneer ik dit het beste kan doen?
    bedankt!
  • haze'o'lator
    Expert Grower
    MemberLucky Member
    • Nov 2008
    • 1273

    #2
    hoi leon,ik persoonlijk begin nu rond deze tijd de grond al samen te stellen voor een goed bodemleven tot gang te brengen tot onze plantjes erin mogen!

    de zaden laat ik begin april ontkiemen(zoals jij het doet),dan hou ik ze een maandje onder een tl en begin mei zet ik mijn planten pas buiten...

    er zijn er die ze al vroeger buiten zetten ook maar ik doe het niet want moesten ze toch is in de bloei schieten door de nog korte lichturen buiten...

    en zeker als je femenised seeds hebt,als ze stressen heb je kans dat ze herma worden,en als ze al in de bloei gaan en nadien in de groei dan heb je daar wel veel kans op!

    grtzzz

    Comment

    • Leon
      Senior Stoner
      Member
      • Feb 2009
      • 30

      #3
      Bedankt voor je advies! Iemand nog ideeen...?
      Last edited by Leon; 24 February 2009, 12:22.

      Comment

      • Weedy
        Ultra Grower
        420 MemberLucky Member
        • Jul 2008
        • 2248

        #4
        Persoonlijk zou ik ze niet, zo vroeg in het jaar, voorgroeien op de vensterbank. Stel dat je ze nu op de vensterbank hebt, dan krijgen ze gewoon te weinig licht waardoor ze gaan 'stretchen' (ze worden heel lang en dun..). Daar heb je niet veel aan.

        Beter groei je ze dus gewoon eventjes voor ergens binnen, onder bv TL Buizen of anders spaarlampen. (Misschien even een klein hokje bouwen? Kijk hier maar eens -->http://jointjedraaien.nl/wietforum/f83/)
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment

        • Leon
          Senior Stoner
          Member
          • Feb 2009
          • 30

          #5
          Hey thnx voor je advies, ik ga wachten totdat de dagen lang genoeg zijn, begin april is wel goed om te voorgroeien lijkt me?

          Comment

          • Weedy
            Ultra Grower
            420 MemberLucky Member
            • Jul 2008
            • 2248

            #6
            Dan zou je al kunnen beginnen ja
            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

            Comment

            • westport
              Wicked Grower
              420 MemberLucky Member
              • Aug 2008
              • 3847

              #7
              Je kan ze in april gerust al op de vensterbank zetten doen wij hier altijd.

              Grtz
              420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle

              Comment

              • Leon
                Senior Stoner
                Member
                • Feb 2009
                • 30

                #8
                Ok thanks, maar ik wil geen elektrisch licht gebruiken alleen maar zonlicht. Als ik nu ga ontkiemen zijn ze een week later klaar om in potten te doen voor de vensterbank, is dat slim of stretchen ze dan nog te veel?

                Groeten leon.

                Comment

                • westport
                  Wicked Grower
                  420 MemberLucky Member
                  • Aug 2008
                  • 3847

                  #9
                  De mijne zijn wel wat gestrekt (chek mijn buitenkweek) maar heb ze overgepot en ingegraven tot aan de lob blaadjes.
                  Ja wil ook 0 euro investeren, buiten de aarde, voedingen en zaadjes etc...
                  Veel succes gewenst.

                  Grtz
                  420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle

                  Comment

                  • Leon
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Feb 2009
                    • 30

                    #10
                    thanks westport, jij ook succes!

                    Comment

                    Bezig...