Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Serre

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Serre

    Korting op 420shop
    Geachte mensen

    Heb van de jaar tegenslag gehad met buitenkweek zowel met weersomstandigheden , rupsen van nachtvlinders en ook te vroeg geoogst
    waarbij nu een microscoop aangeschaft heb wil ik terug volgend jaar opnieuw proberen in plastieken serre .

    Zie hier onder of deze zou geschikt zijn ?

    Graag antwoorden .


    http://www.marktplaats.nl/a/tuin-en-...talRichSnippet
    Wihte widow

    #2
    Re: Serre

    Dat zou best is kunnen werken.

    Comment


      #3
      Re: Serre

      Als je vertelt door welke weersomstandigheden je kweek is tegengevallen
      Kunnen we dat beter beoordelen. Heb je misschien op JD een kweekverslag bijgehouden ?
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        Re: Serre

        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...daag-verzonden
        Wihte widow

        Comment


          #5
          Re: Serre

          Heb je kweekverslag gelezen.
          Ik zal mijn opmerkingen zoveel mogelijk in chronologische volgorde plaatsen.

          Beginnen met de zaadkeuze, white widow is een bekende en veel gekweekte soort. Je moet kijken of de breeder, de zaadmaker, een goede naam heeft met deze soort. Als er iets aan het zaad mankeert qua genetica levert dit zwakke planten die kwetsbaarder zijn. Controleer je gefeminiseerde planten op herma verschijnselen. Zodra een plant bevrucht is stopt ze met thc aanmaak. Maar je had geen zaden gevonden
          in je vorige opbrengst ?

          Een ontkiemd plantje moet zo snel mogelijk naar buiten, niet pas na 7 dagen, beter is het nog om zaad direct buiten te zaaien. Doordat een klein plantje direct in de wind te zetten, hierdoor zal het plantje een sterker stammetje ontwikkelen waardoor ze latere windvlagen beter zal weerstaan (en zwaardere toppen kan dragen). Hetzelfde geld voor regen, met gaten in de bodem van de pot, waar overtollig water door weg kan lopen, zal normale regen geen schade aanrichten.

          Je hebt het over 2 a 3 weken felle wind, is dit harde wind of storm ?
          Op zich moet een plant harde wind kunnen verdragen. Maar had je dan 2 a 3 weken niet bij je plant gekeken? Dat werd me niet duidelijk.

          Met rupsen is het noodzaak om de terminator te gaan spelen, alle rupsen opzoeken en eruitplukken. Schudden kan ook maar dat moet je wel kunnen doen met je plant. Een stammetje van 40cm schudt makkelijker
          dan een stam van 140 cm. Zolang je vraatschade en/of bruine korreltjes(rupsenpoep) in je plant vind zitten er waarschijnlijk nog een paar verstopt. Rupsen en ander ongedierte hebben een voorkeur voor zwakkere planten, dit hapt waarschijnlijk 'lekkerder' weg.
          Ik had een big bang af een met een slechte start, die was werkelijk vergeven van de rupsen, 40 cm hoog en ik heb er gedurende een week
          meer dan 100 rupsen vanaf geplukt en geschud. Een SAD AF 30 cm groot ook een achterblijver heb ik hierna na ontdekking van wat rot in combi met wat rupsen maar gelijk de kliko in geflikkerd.
          Op mijn overige Afjes en gewone wietplanten vond ik geen tot enkele rupsen, dat was een stuk prettiger.

          Qua voeding heb ik geen verstand van blauwe of roze korrels.
          Wel bespoot ik mijn planten enkele malen in met Vital (niet in bloei)
          Hier wordt de plant wat weerbaarder van tegen meeldauw en roest.
          Ik heb dan ook geen meeldauw gehad, maar misschien had ik gewoon mazzel.

          Een tunnelkas zal denk ik niet bestand zijn tegen de harde wind waarbij je
          plant ook haar takken verliest dus dat schiet niet op. Zo'n kas kan wel helpen als het nog een beetje te koud is. Ongedierte vind ook zijn weg naar de kas en door een verminderde ventilatie of een te hoog oplopende temperatuur in een kas kom je weer andere problemen tegen.

          Nog even over de kwaliteit van je wiet, weet je zeker dat er geen rot of andere 'ziektes' in je plant zaten ? Had je goed gedroogd ?
          Men zegt vaak dat buitenwiet wat minder sterk is dan 'goed gelukte' binnenplanten. Maar aangezien er veel wordt buitengekweekt zal buitenwiet ook van goede kwaliteit moeten zijn. Het is ook zo dat de door de zaadkweker opgegeven thc waarden lang niet altijd worden behaald.
          Had je ook de laatste 10 dagen voor oogst geen voeding meer gegeven ?

          Zo dit waren mijn opmerkingen, ik hoop dat je er iets mee kunt.
          Last edited by Stemma; 18 November 2014, 13:16.
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            Re: Serre

            Over de kwaliteit wil ik even iets zeggen. Ik had dit jaar ook een paar plantjes in de tuin. En mijn buitenwiet heeft meer thc dan menig binnewietjes. Ik wordt er ook net zo knetter van en meer knetter dan sommige binnensoortjes. Het is alleen wat stuggere wiet dan binnen. Het maakt ook veel meer mee. Binnenwiet is meestal zachte wiet. Buitenwiet is veel stugger.

            Comment


              #7
              Re: Serre

              buitenwiet versuikert meer dan binnenwiet en de kristallen zijn tevens dikker
              dit komt omdat ze blootgesteld worden aan ultraviolet licht
              tevens kunnen grote planten meer voedingsstoffen opnemen
              dat ze stugger is , dat begrijp ik niet , waarschijnlijk is ze nog niet gecured
              voor mij persoonlijk is buitenwiet veel zachter dan binnenwiet

              jaren geleden heb ik eens afjes gezet
              en die voelen aan als karton bij het verkruimelen dus stug kan je dat wel noemen

              Comment


                #8
                Re: Serre

                Ja stug. Binnenwiet verpoedert soms bijna na het drogen. Buitenwiet blijft veel sterker/stugger.

                Comment


                  #9
                  Re: Serre

                  AWat een boterham Stemma
                  Het zijn natuurlijk dingen waar ik nu ga letten
                  ,Fouten kunnen overal liggen trouwens bij aankoop zaad je
                  Was goedkoopste zaad waarvan nu ga proberen in duurdere
                  Merk en zaad .
                  Ook bij oogsten te vroeg of te laat kan het fout gaan
                  Kan van verschillende factoren uithangen .
                  Maar waarom die plastieken serre omwille ook van rupsen daar wil ik zeker er vanaf
                  Wihte widow

                  Comment


                    #10
                    Re: Serre

                    Lees wat buitenkweektopics na Ruben en kijk met welke soortjes van welke breeders/zaadmakers er goede resultaten worden gehaald.

                    Enneh rupsjes kruipen ook de kas in

                    http://www.wietforum.nl/topic/18702-rupsen-in-de-kas/
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment

                    Bezig...
                    X