Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen die ik nog heb voor mijn eerste kweek!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vragen die ik nog heb voor mijn eerste kweek!

    Korting op 420shop
    De eerste drie planten die ik ga planten zijn allemaal van dutch-passion, feminized en het gaat om de volgende:

    - AutoMazar
    - AutoBlueberry
    - Polarlight #2

    Deze zaden komen uit een pakket van zes zaden, elk van het bovengenoemd soort twee keer. (Deze moet ik nog bestellen).

    Ik wil ze half april laten ontkiemen in een propogater pro. Ik hoop dat het een realistische doelstelling is i.v.m. het Nederlandse klimaat.

    Door de planten buiten in de tuin te planten zal ik er van uit gaan dat het ongedierte aantrekt. Voor de meest voorkomende had ik bedacht:

    - Slakken: Plastic bekertjes bier tot net onder de rand te begraven. Slakken zullen afkomen op de gist en in het bier verdrinken.
    - Spint en witte vlieg: Biologische bestrijdingsmiddelen in huis halen.
    - Bladluis: Lieveheersbeestjes inschakelen.

    Andere complicaties:

    - Ik ben bang voor herma's, ik heb al wat gelezen maar ik zou er nog geen raad mee weten.
    - Toprot: Hierop zal ik na genoeg elke dag controleren. Mocht ik het vinden dan zou ik het rottend gedeelte gaan verwijderen met een groot omliggend gedeelte.
    - Foute Ph waarde. Ik vindt het net wat te gek om ook een ph meter te gaan kopen, naast het geld dat ik er al aan uit heb gegeven (Lijstje met aangeschafte spullen komt nog) . Toch weet ik niet of ik me hier veel zorgen om zou moeten gaan maken.

    Lijst met al aangeschafte spullen:

    - Opvouwbaar schaartje
    - Plagron Bio Supermix
    - Propogator Pro
    - Spongepots
    - Iphone 4 Microscoop

    Vragen die ik nog heb:

    - Als ik eigen wiet (gedroogd en wel) in de vakantie maanden wil hebben, wanneer kan ik op zijn vroegst beginnen?
    - Kan ik na een regenbui mijn toppen droog blazen met behulp van zachte kunstmatige wind, om toprot te voorkomen?
    - Is het verstandig om toch een ph meter aan te schaffen? Ik heb nu namelijk al aardig wat geld gestoken in project waarvan ik nog lang niet zeker ben, omdat er zo veel fout kan gaan.
    - Ik las dat het toppen bij een autoflower niet echt een optie is, zijn er nog andere niet-chemische manieren om de opbrengst te verhogen?
    - Zijn er nog tips, suggesties, verbeteringen naar aanleiding van het lezen van deze post?

    Ik hoop jullie een goed beeld te hebben gegeven van mijn plan, en verbeter mij graag als ik dingen niet goed heb begrepen! Daar kan ik alleen maar beter van leren.

    Groeten,

    Thomas

    #2
    Re: Vragen die ik nog heb voor mijn eerste kweek!

    een ph meter is niet nodig als je biologisch kweekt. Omdat je dat hebt opgezocht kweek je waarschijnlijk in een pot?
    Als je toprot hebt dan kun je beter met 1 knipje de steel binnenin de top doorknippen zodat je de wond in de plant minimaal maakt.
    Toprot komt namelijk altijd van binnenin de top naar buiten. Doordat je planten buiten staan en nat worden is dat een lekker broeinestje voor schimmels.
    Binnenin een top is het altijd "nat". Vandaar dat er maar weinig hoeft te gebeuren (schimmelspore waait in/op je top) en het gaat broeien.
    Als je dan een grote wond gaat maken dan komt er weer meer vocht naar buiten en je plant is erg gevoelig voor infecties.

    Als je planten nat zijn geworder zou ik er niets aan doen. Niet uitschudden of droogblazen (dat is teveel werk ook elke keer).
    De trichomen die op je toppen zitten werken als bescherming tegen beestjes maar ook tegen regen. De regendruppels rollen daar namelijk mooi vanaf.
    Bij een echte regenbui gaat de regen natuurlijk gewoon in je toppen zitten, maar als je ze uitschud dan zit het er sws in.

    Verder vind ik dat je goed research hebt gedaan! Ga zo door

    Comment


      #3
      Re: Vragen die ik nog heb voor mijn eerste kweek!

      Dat klinkt als een goed voorbereide beginnende kweker! Succes!
      Maak je een kweek verslag aan? Handig voor jezelf en leuk voor ons. =)


      Sent from my iPhone using Tapatalk

      Comment


        #4
        Re: Vragen die ik nog heb voor mijn eerste kweek!

        Welkom mind complex vanaf 15 mei kunnen ze naar buiten met geluk eerder en aangezien je auto's heb kun je begin augustus op vakantie met eigen kweek.

        verstuurd mee mn Sonix Ksperia

        Comment


          #5
          Re: Vragen die ik nog heb voor mijn eerste kweek!

          Wanneer heb je vakantie ?
          Van begin tot eind moet je wel rekenen op een maand of drie, komt nog wat droogtijd bij, dus reken maar uit.
          Dan kun je roken. Beter wordt het na 1-2-3 maanden curen, maar daar heb je geen tijd voor.

          Toppen schud ik gewoon even droog na een regenbui. Niet altijd, maar als ik er toevallig langsloop.
          Voor grotere opbrengst geen autoflowers gebruiken. Elk voordeel heeft z'n nadeel.

          Je hebt het er over dat je geen gebruik maakt van "snelgroeiers" ?
          Vertel, is er een geheim dat we niet kennen ?
          Of bedoel je voeding, wat een plant nodig heeft om het tot een goed einde te brengen ?

          Een propagator-pro is een flutding.
          De ledjes geven veel te weinig licht waardoor de kiempjes binnen een dag gaan strekken als ze opkomen.
          Dan kun je ze misschien beter buiten in de pot zaaien, mits de temperatuur goed is als je wil beginnen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Vragen die ik nog heb voor mijn eerste kweek!

            Bedankt voor de reacties allemaal,

            Ik moet beginnen met een treurige mededeling: De tuin is door omstandigheden geen optie meer.

            Wel heb ik een mooi plekje gevonden waar (naar mijn weten) geen mensen komen. Ik ga dus niet kweken in een pot, maar in de volle grond. Ik heb van af juli vakantie, maar verwacht dan natuurlijk nog geen eindproduct. Augustus zou prima zijn. Het curen is een goede tip, omdat ik nog niet te ver op de zaken vooruit wou lopen heb ik nog wat minder verstand van. Ik denk dat ik (als het allemaal slaagt) een gedeelte direct helemaal droog en het grotere deel ga curen.

            Wat betreft de 'snel groeiers', dat was een aanname maar ik heb me wel laten vertellen dat als je chemische producten gebruikt dat het negatieve invloed heeft op het eindproduct. Het komt er op neer dat ik probeer geen producten te gebruiken die een negatieve invloed kunnen hebben op het eindproduct.

            Ik zal mij nog even verdiepen in de propagater pro, ik heb hem nu namelijk wel al in huis.

            Groeten

            Comment


              #7
              Re: Vragen die ik nog heb voor mijn eerste kweek!

              In de kerstvakantie heb je als alles goed gaat een heerlijk cured wietje. Al zal je geduld danig op de proef worden gesteld.

              verstuurd mee mn Sonix Ksperia

              Comment


                #8
                Re: Vragen die ik nog heb voor mijn eerste kweek!

                Je kunt tegen spint een knoflookteentje naast je planten planten.

                Comment


                  #9
                  Re: Vragen die ik nog heb voor mijn eerste kweek!

                  Zelf ga ik dit jaar buiten eens vroeg beginnen met een klein expirimentje, keep it simple maar effectief,
                  Heb n.l enkele autoflowers van soulrebel gekregen/gewonnen en als ik de verhalen zo lees er geen hele grote fan van maar welzeker een beetje nieuwschierig naar dit soort plantjes. en dan vooral ofdat ze bestand zijn tegen mijn vrij eenvoudige manier van kweken.

                  Zat van de week het zon uren schema eens te bekijken:
                  http://nl.wikipedia.org/wiki/Klimaat_van_Nederland
                  En kwam tot de conclusie dat in maart de zonuren al aardig op beginnen te lopen, vooral de 2e helft van maart was het al lekker warm en zonnig vorig jaar.
                  met deze getallen in mijn achterhoofd ben ik van plan binnenkort relatief klein buitenkasje te maken van 1x1x2 (simpel houten frame, stevig helder bouwfolie ertegenaan)
                  Omdat de tempratuur s nachts nogal kan dalen was ik van plan met enkele bakstenen een 100% windvrij en veilig 'oventje' te maken en de onderstaande link toe te passen:
                  https://www.youtube.com/watch?v=1l4jg_FJ5Yc
                  Bij action en supermarkt zijn voor een paar euro grote lichten te krijgen die 10 uur meegaan en zo de plantjes een koude nacht vrij simpel warmhouden.
                  eind juni zouden ze dan ongeveer klaar kunnen zijn.
                  Mischien heb je hier wat aan als je een vroeg rokertje wilt hebben.

                  Comment


                    #10
                    Re: Vragen die ik nog heb voor mijn eerste kweek!

                    Succes

                    Comment


                      #11
                      Re: Vragen die ik nog heb voor mijn eerste kweek!

                      Het kan wel, want zolang het niet vriest gaan ze niet dood, maar de temperatuur is erg laag, en licht is er maar (ruim)12 uur.
                      In die paar weken groeitijd die een autoflower heeft zullen ze niet groot worden denk ik.
                      Maar ik wil het wel zien hoor, beter als ik ongelijk heb he
                      Het plezier van het kweken is ook onderdeel van de hobby.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Vragen die ik nog heb voor mijn eerste kweek!

                        Leuk idee Sanders!

                        Ik zou het leuk vinden om er een kweek verslag van te lezen, en misschien zelf willen proberen als het bevalt. De eerste keer kweken ga ik het wel bij de basis te houden om de kans van slagen wat groter te houden.

                        Groeten

                        Comment

                        Bezig...
                        X