Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ga ik het goed doen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ga ik het goed doen

    Korting op 420shop
    Ik ga rond 25 maart 5-10 HH zaadjes kopen mijn stappen plan is als volgt, als ik iets niet goed doe, of iets dat beter kan wil ik het graag weten omdat dit mijn eerste keer kweken word hier gaat ie:

    -ik laat de zaadjes eerst ontkiemen hoe doe ik dat precies


    -nadat de zaadjes zijn ontkiemt, doe ik ze in een pot, moet er daan ok een bepaald soort potgrond of bemesting in, zoja wat voor, en moet ik van tevoren een mix maken van potgrond en bemesting of zo?

    -wanneer kan ik de plantjes uit de pot halen en in de natuur zetten, ik heb al een plek vlakbij een grote vijver in het bos.

    -zodra ik ze in de natuur heb gezet moet ik daar dan ook bemesting of een potgrond neerleggen of ziets?

    -moet ik de plantjes elke dag water geven of kan dit bijvb. 3x in de week

    -wat voor bestrijdingsmiddelen raden jullie mij aan om het ergste te voorkomen.

    Ik hoor het graag van jullie

    dank u zeer
    Last edited by Groenduimpjuh; 16 March 2009, 13:36. Reden: moest ff wat bij

    #2
    1. leg je zaadjes tussen watten,maak deze watjes goed vochtig en leg deze bv tussen 2 borden ofzo en dan op een donkere plaats leggen waar de temp ongeveer 20gr is...

    2. voor een klein plantje mag je al zeker geen te harde bevoede aarde hebben,ik zou gewoon voor zaai en stekkengrond gaan met perliet kan je in elke tuincenter normaal wel kopen!

    3. ja kan de plantjes vanaf begin mei buiten zetten (in de volle grond of een pot ingraven)

    4. ik zou je ingraven pot of (als je volle grond gaat gebruiken dan zou ik een put graven) en die dan opvullen met batmix...

    5. je hoeft de planten geen water te geven als je ze in de volle grond zet als je ze in kuipen zet zal je wel moeten gaan bijwateren!

    6. bestrijdingsmiddelen zijn er veel,ik zou vooral al een draad rond je plant zetten zodat knaagdieren ofzo niet aan je plant knabbelen... ja kan ook je plant gaan inspuiten met bayer masai voor spint! maar er zijn vele plagen en die hebben meestal een ander product nodig om te bestrijden!

    je kan ook altijd naar andere kweekverslagen kijken om inspiratie op de doen...

    grtzzz

    Comment


      #3
      Bedankt voor de reactie

      Comment

      Bezig...
      X