Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buitenwiet 3 weken en gele/bruine vlekken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    buitenwiet 3 weken en gele/bruine vlekken

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    Voor het eerst begonnen met recreatief kweken van skunk 47 medicinale wiet en jack herrer. Begonnen als zaailingen en inmiddels 3 weken oud. Beide planten lijken niet meer te groeien en hebben beide gele/bruine vlekjes op bladeren. Mijn setup: pokon universele potgrond. Kraanwater dagelijks. Sinds 4 dagen biobizz fishmix toegevoegd (verhouding: 1ml op 1liter water). Planten staan sinds een week buiten in de zon. In de nacht staan ze in de garage. Graag hoor ik jullie hulp! Dit is de eerste keer dat ik wiet kweek

    hartelijk dank voor de moeite!

    Groeten wokkie
    Attached Files

    #2
    Re: buitenwiet 3 weken en gele/bruine vlekken

    allereerst hi wokkie, welkom.... mooie tuin.

    goed, ik zou die plantjes 2 weken even helemaal niets geen water of wat dan ook geven.

    nu weet ik niet hoeveel je ze geeft, maar je geeft teveel. heel je potgrond is doordrenkt
    en je pot weegt waarschijnlijk heel wat. til ze eens op voor de grap. maar goed... lees je eens
    in op trefwoorden "water geven" en "grondmedium" via de zoek optie rechts boven. kom je
    heel wat dingen tegen.

    suc 6

    Comment


      #3
      Re: buitenwiet 3 weken en gele/bruine vlekken

      Welkom op het forum, vragen stellen moet je hier niet doen maar op andere afdeling van't forum, als je wat gaat lezen wijst zichzelf dat uit.

      Comment


        #4
        Re: buitenwiet 3 weken en gele/bruine vlekken

        Goedemiddag,

        Ik denk dat je jou plantjes te veel water en te vroeg te veel voeding hebt gegegeven, dit heet overbemesting.
        Kijk ook eens bij het topic overbemesting voor meer uitleg.

        Comment


          #5
          Re: buitenwiet 3 weken en gele/bruine vlekken

          Plus dat kleine zwarte potje in de zon wordt veel te warm en zorgt er dus voor dat de grond en wortels het veel te warm krijgen. Plak er papier rond ofzo zolang het maar niet zwart is.

          Comment


            #6
            Re: buitenwiet 3 weken en gele/bruine vlekken

            Ik zie vooral lichtstress. (bladeren) Waarschijnlijk van het binnen opgroeien of het heen-en-weer slepen.
            Voor de plantjes zelf hoef je ze niet binnen te zetten 's avonds.
            Ik heb een vrij grote tuin, vol planten, die staan het hele jaar buiten

            Fishmix kun je ook erg goed met de plantensproeier geven, als ze nog genoeg water in de pot hebben. (niet in de volle zon nat sproeien natuurlijk)
            En verder water geven als de potjes flink wat lichter van gewicht worden, en lekker laten zonnen.
            Een beetje rust zal ze goed doen.

            Bladproblemen, ziekten en beestjes kun je vinden(en posten) in de helpdesk.
            Succes.

            nb. Die bordjes onder de potten mag je evt. ook omdraaien zodat ze niet in een sloot water komen te staan na een buitje.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            Bezig...
            X