Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginner, paar vraagjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginner, paar vraagjes

    Korting op 420shop
    Ik wil zelf een paar plantjes kweken, 5 of zo. Ik ga ze buiten kweken. Mijn ouders willen niet dat ik wiet ga kweken, ze zeggen dat ik dan alleen maar meer ga blowen maar ik doe het meer voor de hobby. Denk om eerlijk te zijn niet dat mijn wiet rookbaar gaat worden..

    In ieder geval, dit zijn m'n plannen. Kan iemand me tips geven, of antwoord op vraagen?

    - Ik ga het kweken in zo'n mini-kas. Die ga ik op me dak zetten (komt nooit iemand, volle zon, etc.). Is dit een goede plek of doe ik het fout? (nee hij waait niet van me dak af)

    - Ik gebruik potgrond. Ik heb zelf een composthoop in de tuin maar ik denk niet dat daar iets in groeit, bovendien meurt die troep. Maar wat kan ik heb beste doen?

    - Ik was van plan om met PowerPlant te beginnen, goede keuze?

    Naja, deze vragen kan ik ook vragen in de winkel waar ik die zaadjes ga kopen, maar het is handig als ik ook antwoorden heb van leden van dit forum.

    - Hoe lang duurt het tot ik kan gaan toppe knippen? Ik wil natuurlijk geen enorme struiken, ze kunnen ook niet groot worden op me dak..

    - Hoe lang duurt het voordat het plantjes zijn van ongeveer 10 cm?

    - Waar moet ik goed op letten?

    En nog wat opmerkingen over mensen die dezelfde ervaring hebben.

    #2
    PowerPlant? Ik heb zo de indruk dat je het niet al te groot wilt houden.
    En om het klein te houden is de PP volgens mij niet echt geschikt, ik zou dan eerder een lowryder aanraden, deze zijn autoflowers dus met lichtregeling hoef je erbij deze niet mee in te zitten.
    10 cm, vraag je? Als je hoopt dat je ze zo klein zult kunnen houden, zal ik je moeten teleurstellen, der is er geen ene die 10 cm groot wordt en waar je een deftige oogst van kunt halen, hoewel de lowryder (alweer, jaja ) toch in de buurt komt met zo'n 30 cm.
    Dat was het zo'n beetje wat ik wilde zeggen, hopelijk heb je er iets aan.

    grtz

    Comment


      #3
      Bedankt voor je reactie.

      Klinkt goed als ik dat zo lees over die Lowryder. Hoeveel kosten die zaadjes ongeveer? 30cm is goed hoor, ik schreef 10cm maar dat was sloeg nergens op, 10cm bestaat niet nu ik er over nadenk.

      En groeien die Lowryders ook onder deze bewolkte omstandigheden? Om het maar niet gewoon kutweer te noemen.

      Comment


        #4
        PowerPlant? Ik heb zo de indruk dat je het niet al te groot wilt houden.
        En om het klein te houden is de PP volgens mij niet echt geschikt
        --
        Je hebt zeker gelijk, heb er eentje die vanaf nu niet meer in de kast past > hoop gekloot nu.. niet aan beginnen bij een klein kastje dus.

        10 CM red je idd nooit.

        En ja, ook onder deze omstandigheden. Maar voor echt mooie, redelijke toppen heb je natuurlijk zon nodig. Zonder die zon, zullen je toppen bijna waardeloos zijn.

        Dus beter wacht je nog even totdat de zon meer en langer schijnt
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment


          #5
          Vandaag zaadjes gekocht, heb gewoon zo'n zakje van €5 in zit gekocht, kan van alles in zitten.. Naja, niet dat ik opeens een zonnebloem krijg maar er kunnen zowel purlpe haze in zitten als skunk. Heb de zaadjes in watten gedaan, vochtige, die liggen op de kachel. Als ze gekiemt zijn douw ik ze in potjes en die zet ik in me kas. Ik hoorde dat het nog even duurde voordat ze gingen groeien (april-mei was een goede maand volgens die vrouw), maar ik douw ze alvast in de grond.

          Verder heb ik voeding gekocht, was €7.50. Hele zak waar ik 1 gram van die voeding door elke liter water moet doen. Die zak is goed voor 250 liter..

          Naja, denk da'k gewoon maar ga kiemen en dan die dingen in dat potje douw.

          Maar als het nou struiken worden, weet niet wat ik dan doe. Hoe kan ik ze klein houden? Dikke white widow struik op et dak valt ook een beetje op denk.

          Comment


            #6
            Je kan ze kleiner houden door ze te toppen, meer uitleg ga je vinden in de link.http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ant-t3540.html

            Veel succes alvast hoor.

            Grtz
            420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
            Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

            Comment


              #7
              ok, heb jij nog een goed plan waar ik de plant kan zetten als hij groot is? Ergens waar niemand dat ding vind. Geen bos in de buurt.

              Comment


                #8
                zet ze gewoon vanaf 15 mei buiten, na die datum is er geen kans meer op nachtvorst, en die lowryder is wel duur, 46 euro voor 10 zaadjes terwijl je al zakjes zaad van 20 euro hebt voor 10 zaadjes,

                maar als je vroeg begint kan je een zaadkweekje houden en kan je zou wel een paar jaartjes verder en valt de prijs nogal mee.

                kijk maar eens op de site van growshop alien,

                Comment

                Bezig...
                X