Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

boswiet???

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    boswiet???

    Korting op 420shop
    Hellow allemaal...
    wij willen in het bos tientallen kant en klare stekken gaan zetten, zonder potten en dus niet als zaadje.
    Werkt dit en wat kunnen we nog zelf toevoegen want ik hoorde dat bos humus erg goed is voor de kindjes...
    Moet er nog op ph etc.gelet worden en hoe meet je dat in het bos?
    Tussen de dennebomen is dat een goede plek?
    welke planten zijn het best voor boswiet? NLX?
    Moet er nog op meerdere zaken gelet worden???
    Is half april de beste tijd voor de stekken te zetten,of moet dat later pas?
    Iemand zegt dat je geen stekken kunt plaatsen buiten,maar alleen zaadjes, en dat ze kapot gan door te winig vochtregulatie,klopt dit?
    Of kan je wel stekken zetten in het bos, in de buurt van brandnetels zou een goede plek zijn, maar waarom eigenlijk???
    En welke voeding is het beste voor erbij te gooien,of alleen puur moeder natuur zijn werk laten doen?
    Ph van de
    Ph bosgrond 6.7 is het beste???

    Gaarne uw reactie en bijvoorbaat dank!
    Last edited by Tony Soprano; 23 March 2009, 22:39.

    #2
    yow tony

    over bosgrond kan ik je niet heel veel vertellen(geen guerilla ervaring).
    maar je zou gewoon stekjes kunnen zetten in t bos hoor zolang deze maar goed gewortelt zijn.je zou je plekje eens goed kunnen om spitten stenen enzo weghalen en dan wat grond van de growshop door de aarde mengen .ik zou gaan voor powerplant stekken deze hebben zich vorig jaar voor mij bewezen!
    met je ph zul je niet veel van doen hebben(meeste water is toch regen water en daar ligt de ph goed van).voor de rest zorgen dat ze veel zon krijgen en een beetje luchtig staan.
    ik zou trouwens wachten tot midden of eind mei met planten(vorst)

    Comment


      #3
      Of kan je wel stekken zetten in het bos, in de buurt van brandnetels zou een goede plek zijn, maar waarom eigenlijk???
      En welke voeding is het beste voor erbij te gooien,of alleen puur moeder natuur zijn werk laten doen?
      Ph van de
      Ph bosgrond 6.7 is het beste???


      waar brandnetels groeien is een stikstof rijke grond.en dit heeft je plantje volop nodig in de groei.of je voeding gaat gebruiken in de volle grond moet je zelf uitmaken.maar ik denk dat je plantje in de volle grond niet gauw een voedingstekort zal hebben.
      de beste ph is zo rond de ph 6 dus wat aangaat zit je wel goed.
      grtz

      Comment


        #4
        ???

        wist ik niet van die bandnetels, super bedankt!
        Nog meer van dit soort tips eventueel???
        en tussen de dennentjes is slechte grond, te zuur.
        klopt dat ook?
        groetjes

        Comment


          #5
          Re: boswiet???

          @mark
          Als je naast brandnetels gaat planten , gaan deze de voedingstoffen niet opbruiken waardoor de wietplantjes minder voedingsstoffen gaan krijgen ?
          ik zou de brandnetels uittrekken & de aarde ervan gebruiken , ff een phmetertje halen & kijken hoe de grond is ..
          +kan zulke grond geen ziektes hebben ofzo ?
          en als je de plant in de volle grond doet , kunnen insecten de wortels niet beschadigen ?
          + de grond kan nooit de temperatuur halen van een binnenkweekpotgrond toch?Sterft de plant dan niet af ?:$

          heb alleen ervaring met een binnenkweek

          Comment

          Bezig...
          X