Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meeldauw!? Oogsten voor het te laat is?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Meeldauw!? Oogsten voor het te laat is?

    Korting op 420shop
    Ik heb momenteel 3 White Widow autoflowers buitenstaan (12/13 weken), waarvan 1 plant vermoedelijk meeldauw heeft (foto 1). Op een aantal bladeren is een witte, poederige waas te zien. Is het slim om deze plant te oogsten voordat het te laat is? De trichomen zijn al een aantal weken 100% cloudy, niks schijnt amber te worden. Nu ben ik bang dat de hele plant weg kan als ik hem nog langer laat staan. Ik ben al wel begonnen met spoelen.

    Iemand een suggestie?







    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Last edited by Smoke; 3 September 2015, 07:27.

    #2

    Comment


      #3
      Re: Meeldauw!? Oogsten voor het te laat is?

      natuurlijk

      Comment


        #4
        Re: Meeldauw!? Oogsten voor het te laat is?

        Oorspronkelijk geplaatst door dieseltj View Post
        natuurlijk
        Natuurlijk amber trichomen? Of natuurlijk kan die om :p ik heb liever een meer high wietje, maar weet niet of dit te vroeg is.


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

        Comment


          #5
          Re: Meeldauw!? Oogsten voor het te laat is?

          Ook AF wordt amber. De meeldauw zit reeds op je topblad. Ik zou niet gaan zitten afwachten en kijken of het uitbreid want dat gaat het zeker doen. Zelf zou ik zoiets noodoogsten.

          Comment


            #6
            Re: Meeldauw!? Oogsten voor het te laat is?

            Comment


              #7
              Re: Meeldauw!? Oogsten voor het te laat is?

              Ik zou haar toch no even laten staan als ik jou was zoveel meeldauw zit er nog niet op zoals ik kon zien
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: Meeldauw!? Oogsten voor het te laat is?

                Zet eens een andere bril op.

                Comment


                  #9
                  Re: Meeldauw!? Oogsten voor het te laat is?

                  Yep, oogsten, en heel strak knippen.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Meeldauw!? Oogsten voor het te laat is?

                    Is het trouwens zo dat zodra je knipt, het milky naar amber proces meteen stopt? Ik heb het idee dat als je bijvoorbeeld alles 100% milky hebt en je zet de schaar er in, er na een week drogen toch nog 5 a 10% amber is geworden.. Kan zijn dat ik het me verbeeld en dat ik voor het knippen toch niet goed gekeken heb hoor
                    Autoflowers 2016

                    Comment


                      #11
                      Re: Meeldauw!? Oogsten voor het te laat is?

                      1-P1100554.jpgJa dat is zo. Als je een plant knipt is deze nog niet dood. Een wortelloze stek overleeft immers ook een hele poos. Er gaan na de oogst nog allerlei processen door zo ook de omslag. Zodra het echter meer en meer opdroogt sterft de plant langzaam af. Als je de plant met wortel en al oogst en knipt en ze in de zon hangt voor de eerste twee dagen dan rijpt die die twee dagen gewoon verder. Knip je meteen alles los dan is dat door rijpen veel korter natuurlijk. Kleine plantjes (uit een see of green) oogst ik met wortel en al en dan pluk ik enkel het grote fanblad handmatig en dan hang ik die zo op de kop te drogen. Omdat er dan nauwelijks knipwonden zijn waar water door kan verdampen gaat het drogen mooi langzaam alle water moet immers via de huismondjes naar buiten. Hierdoor rijpt alles nog best wat na en wordt er nog z-meel uit de wortel in suikers omgezet.

                      Comment

                      Bezig...
                      X