Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buiten kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buiten kweek

    Korting op 420shop
    Ik ga in de lente beginnen met het kweken van 3 verschillende soorten wiet hollands hope, frissian dew en durban poisson. Ik ga hiervoor een raised bed maken van 2,5 meter bij 1 meter die 44 cm hoog wordt. ik vroeg mij af of iemand meer verstand heeft van het biologisch buiten kweken van wiet. ik heb vorig jaar ook geprobeerd 5 planten in potten te planten maar daar heb ik nooit mooie toppen van gehad. Daarom heb ik dit jaar besloten om het wat profesioneler aan te pakken.
    ik vroeg mij of jullie een goeie biologische mix van de aarde kunnen verzinnen?

    #2
    Re: Buiten kweek

    Wie zoekt die vindt


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment


      #3
      Re: Buiten kweek

      Ik ben vooral benieuwd wat 'biologisch' is? Is de mest van een volgespoten anabool paard, of van een aan de antibiotica infuus hangende koe biologisch? Ik schrijf dit niet uit betweterigheid maar juist omdat ikzelf ook opzoek ben naar de gezondste manier om mijn aanstaande dame een fijn leven te gunnen op mijn balkonnetje.
      Helaas is -beroepsmatig- mijn vertrouwen in het woord biologisch, of ecologisch inmiddels enigszins verdwenen. Met voedsel kan je het nog een beetje proeven, met aarde zou ik niet weten hoe je dit moet keuren?
      Ik las zoeven wat over coco aarde/korrels, zag er aardig uit, maar heb nog wat andere dingen uit te zoeken alvorens ik mij dieper op de gronden ga storten.
      Succes met de plantjes!

      Comment


        #4
        Re: Buiten kweek

        ik bedoel biologisch in de zin van wij hebben schapen en kippen die biologisch voer krijgen hiervan zal ik de mest gebruiken om die aan de aarde toe te voegen ik ga over een week zaadjesbestellen en zal ze in begin maart begin eind april laten ontkiemen en zodra er een kiempje is gaan ze in de grond ik heb ondertussen wel een beetje gelezen over voeding en de greenhouse seed power feeding spreekt mij eigenlijk toch wel aan ik weet niet zo biologisch maar zo kan je wel alles uit je plant halen.

        Comment


          #5
          Re: Buiten kweek

          aarde is bio,dus koop gewoon growshop aarde en wat bio voeding
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #6
            Re: Buiten kweek

            ik begin dit jaar ook met raised beds , wel niet voor cannabis
            goede potgrond voor de helft en dan aanvullen met tuinaarde, maerl, wormenhumus!! losse of samengestelde npk-bronnen, een extra additief voor sporenelementen zoals basaltmeel, beetje cocos eventueel en mulchen
            grondmixen zijn er zoveel als er kwekers zijn, vroeger had palgorn een super soil mix, die gebruikte ik altijd tesamen met beetje maerl en wormenhumus om potgrond te verrijken
            ook combinatiekweek met andere gewassen is doenbaar, zo zou je ook kloflook kunnen aanplanten tegens wat ongewenste critters of kun je stikstofbindend gewas zetten tijdens de groei
            hier en daar heb ik wat opgestoken van deze bijvoorbeeld
            iets over grond van mandala seeds

            schapenwol bijvoegen gaat ook , langzame vrijgifte van stikstof gedurende vijf maanden en betere waterhuishouding, oneindige mogelijkheden met grond, dat is het mooie eraan
            veel kijk-lees en zoekplezier toegewenst

            zeker mulchen met compost zou ik adviseren en je gaat monsters krijgen als je deze maand nog gaat ontkiemen of begin volgende maand
            denk erover om hoogte te beperken zou dat een issue worden

            succes er verder mee

            greetz
            Last edited by member16666; 7 March 2016, 15:00. Reden: link toegevoegd

            Comment

            Bezig...
            X