Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

grond mengsel-> as?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    grond mengsel-> as?

    Korting op 420shop
    hee,

    ik kwam op het idee om as in mijn grondmengsel te doen.
    nu heb ik het zo gemixed->zaai en stek grond, perliet, kalk, cocos(voor water vasthouding), worm mest, en dan wou ik er nog as en battmix door heen doen.
    is dit vertandig, ik heb het idee gejqat van die indianen die delen bos afbranden voor landbouw en de as voor de grond voeding.
    nou tips of meningen zijn welkom!
    Last edited by mathieu; 5 April 2009, 11:41.
    SPaCeCaKe

    #2
    Een vriend van em is hovenier en die heeft me ook al is de tip gegeven om houtskool door grond te doen.
    Dus ik zouw zeggen probeer het en laat ons weten hoe het is uitgepakt ik ben benieuwd in ieders geval.

    Greetz en succes.
    Stoney door het leven, of het moet zijn dat je wat beters als THC kunt geven !
    Love is my religion ! Soldaat van de liefde.

    Comment


      #3
      ja houtskool en as is eigenlijk hetzelfde.
      ik ga wat pure houtskool uit mijn opa kachel ha of pak een olievat die leeg is en ga fikkie stoken .
      maar dan moet ik wel zeker weten dat het helemaal ''clean'' is schoon dus want olie door je grond?
      moet jij maa reen keer proberen weedside voor olieweed.
      dankjewel, groeten.
      SPaCeCaKe

      Comment


        #4
        Als je hout verbrand dan blijven er organische stoffen over die inderdaad goed zijn voor de planten.

        Je kan best wat experimenteren en hier laten weten of het al dan niet gelukt is.

        Peace

        Comment


          #5
          Ja idd, zou er ook graag meer van weten, lijkt mij intressant.

          Grtz
          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
          Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

          Comment


            #6
            ik zou wel gekochte houdskool memen of zelf natuurlijk hout verbranden want sommige mensen verbranden wel eens rommel in hun kachel, zoals vezelplaten enzo hier zit er lijmen enzo in, denk niet dat het de bedoeling is van je grond te vervuilen daarmee

            Comment


              #7
              je kan het zeker gebruiken maar let wel op want as verhoogt de ph...

              grtzzz

              Comment


                #8
                schimmels gaan altijd zoeken naar een koolstofbron voor teelt in de vollegrond zou ik dit durven gebruiken maar in potcultuur zou ik as of houtskool vermijden aangezien het de kans op een schimmelinfectie alleen maar verhoogt.

                Comment


                  #9
                  Idd, als ik groot snoeiafval heb dan stook ik de grootste takken op en doe de assen mee op de composthoop, zo is de cirkel weer rond en de grond een stuk rijker!

                  Comment


                    #10
                    ja snap ik , maar ik verbrand ''schoon'' hout dus zonder zooi erin dan.
                    en hoe zou ik e.v.t. mijn ph kunnen verlagen want heb hier nog veel kalk staan.
                    SPaCeCaKe

                    Comment


                      #11
                      ja ik bedoelde kalk (verkeerd getypt) , 4 seizoenen kalk voor de tuin.
                      werkt prima dacht ik.
                      ik ga het proberen als ik ze naar buiten doe dan doe ik er twee mee (van de 10) omdat bij een mss een ziekte kan krijgen of een gehandicapte is dan heb je altijd nog een andere.
                      ik zal het proberen.
                      ik zal het mjullie laten weten.
                      SPaCeCaKe

                      Comment


                        #12
                        het komt opeensin mij op: licht het eraan welke houtsoort ik neem? zal te denken aan vuren.
                        SPaCeCaKe

                        Comment


                          #13
                          Gelieve gewoon je post te EDITTEN als je 2x kort op elkaar post.
                          Het doet er niet veel toe welke houtsoort het is, hout is hout, verbranden die handel .
                          Al denk ik wel dat het wat langer duurt eer die stoffen de aarde ingaan, ontbinding... Duurt altijd wel een tijd, dus misschien dat je niet direct resultaat hebt.

                          Comment


                            #14
                            zo tegen de bloei zal ik eht zeker merken, net van de hovenier gehoord.
                            SPaCeCaKe

                            Comment

                            Bezig...
                            X