Enkele vragen over het ontkiemen en meer.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • auwtoflauwer
    Stoner
    Member
    • May 2016
    • 21

    #1

    Enkele vragen over het ontkiemen en meer.

    Korting op 420shop
    Goedenavond allemaal.
    en.

    Ik ben in het bezit van 5 (grote) amnesia autoflower zaden: http://www.growerschoice.nl/nl/gefem...rd-5-pack.html

    Thanks voor de antwoorden allemaal! Nieuwe probleemstelling:
    1 van mijn (langste plantjes) heeft rare witte plekjes op het blad en ook beginnen bruine randjes te vormen.. ik denk dat het gaat om een voedingstekort misschien? Net plagron groei en bloei gekocht, hoop dat het wat uithaalt. Als iemand hier nog suggesties heeft over wat het kan zijn hoor ik het graag! Bij autoflowers kan je toch gewoon bloei en groeivoeding geven? Iets minder dan er op de fles staat denk ik of niet?

    blad 2.jpgblad 1.jpg
    Last edited by auwtoflauwer; 13 June 2016, 13:08.
  • Hypnotized
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Dec 2014
    • 926

    #2
    Re: Enkele vragen over het ontkiemen en meer.

    T hoeft geen 20graden te zijn, je kunt ook buiten ontkiemen, er is geen licht nodig. Zie geen vraag over potgrond? Je kunt die grond gebruiken.

    Comment

    • Jonkie bonkie
      Chronic Stoner
      MemberLucky Member
      • May 2015
      • 169

      #3
      Re: Enkele vragen over het ontkiemen en meer.

      Als je de controle wilt houden en de ontwikkelingen wilt volgen, kan je de zaadjes ook in een glas (regen)water droppen. Ongeveer 20 graden. Op een donkere plek voor 12 tot 24 uur. Dan tussen vochtig keuken papier en 2 schotels ook bij die 20 graden donker laten staan. En dan om de 4 uur ofzo , eens gaan kijken wat er gebeurt. Zie je een worteltje van maximaal 1 cm , is het tijd om ze in die mooie voorgewaterde potten van je te doen . Je potgrond lijkt mij oke. Suc6. Gr JB
      Keep em green

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: Enkele vragen over het ontkiemen en meer.

        Of je gooit ze op een cm diep in die potten en schuif ze het balkon op om dan over een paar dagen weer eens te gaan kijken of er iets gebeurd is zodat je ondertussen mooi de tijd hebt om nog wat extra kennis op te doen op JD waardoor je extra xxl toppen gaat oogsten over een maand of drie.

        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • THEBIRD
          Big Bongmaster
          MemberLucky Member
          • Apr 2016
          • 396

          #5
          Re: Enkele vragen over het ontkiemen en meer.

          Ik kijk met je mee auwtoflauwer

          Veel succes alvast!
          Groene vingers

          Comment

          • auwtoflauwer
            Stoner
            Member
            • May 2016
            • 21

            #6
            Re: Enkele vragen over het ontkiemen en meer.

            Oorspronkelijk geplaatst door Hypnotized
            T hoeft geen 20graden te zijn, je kunt ook buiten ontkiemen, er is geen licht nodig. Zie geen vraag over potgrond? Je kunt die grond gebruiken.
            Top, dankjewel. Dan gaan ze vanavond de grond in. Zal ik het folie er pas afhalen als ze ong 5/6 cm zijn? Of gelijk na het ontkiemen?



            Oorspronkelijk geplaatst door Jonkie bonkie
            Als je de controle wilt houden en de ontwikkelingen wilt volgen, kan je de zaadjes ook in een glas (regen)water droppen. Ongeveer 20 graden. Op een donkere plek voor 12 tot 24 uur. Dan tussen vochtig keuken papier en 2 schotels ook bij die 20 graden donker laten staan. En dan om de 4 uur ofzo , eens gaan kijken wat er gebeurt. Zie je een worteltje van maximaal 1 cm , is het tijd om ze in die mooie voorgewaterde potten van je te doen . Je potgrond lijkt mij oke. Suc6. Gr JB
            Bedankt voor het meedenken. Denk dat ik het zo simpel mogelijk houd en ze in de grond laat ontkiemen.



            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
            Of je gooit ze op een cm diep in die potten en schuif ze het balkon op om dan over een paar dagen weer eens te gaan kijken of er iets gebeurd is zodat je ondertussen mooi de tijd hebt om nog wat extra kennis op te doen op JD waardoor je extra xxl toppen gaat oogsten over een maand of drie.

            Dat ga ik doen denk ik! Folie er wel op toch op het balkon? En er weer af als ze ong 5 cm zijn?

            Vind de plant het trouwens vervelend als ik hem soms verplaats naar een ander balkon / het dak (voor langer licht), of maakt dat in principe niets uit als ze maar in dezelfde pot blijven?







            Oorspronkelijk geplaatst door THEBIRD
            Ik kijk met je mee auwtoflauwer

            Veel succes alvast!
            Thanks! Komt goed hopelijk

            Comment

            • FlintStoned
              Banned
              • Oct 2012
              • 5580

              #7
              Re: Enkele vragen over het ontkiemen en meer.

              wat een onzin word hier wee gepost ghehehehehe

              Comment

              • auwtoflauwer
                Stoner
                Member
                • May 2016
                • 21

                #8
                Re: Enkele vragen over het ontkiemen en meer.

                Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned
                wat een onzin word hier wee gepost ghehehehehe
                Wat dan hoezo?

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Heb de potten gevuld met aarde en perliet. Ik ga ze nu wateren, is het nodig om het water een dag te laten staan of maakt dat niet heel veel uit voor de eerste keer?

                Comment

                • THEBIRD
                  Big Bongmaster
                  MemberLucky Member
                  • Apr 2016
                  • 396

                  #9
                  Re: Enkele vragen over het ontkiemen en meer.

                  Ik denk dat het niet veel uitmaakt.

                  Zelf geef ik altijd direct uit de kraan
                  En volgens mij vinden ze dat gewoon lekker
                  Groene vingers

                  Comment

                  • auwtoflauwer
                    Stoner
                    Member
                    • May 2016
                    • 21

                    #10
                    Re: Enkele vragen over het ontkiemen en meer.

                    Ik heb de zaden in de pot gedaan eergister. Ik heb plasticfolie over de potten gedaan. Het plastic folie is aardig beslagen en ik zie nog geen teken van leven. Rustig afwachten?

                    Comment

                    • BigMart
                      Elite Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Jan 2016
                      • 139

                      #11
                      Re: Enkele vragen over het ontkiemen en meer.

                      duurt wel een aantal dagen voor je iets gaat zien.
                      Eerst minimaal 48/72 uur voor ontkieming, dan nog ff groeien om boven te komen.
                      Kan wel een week of langer duren.

                      Comment

                      • auwtoflauwer
                        Stoner
                        Member
                        • May 2016
                        • 21

                        #12
                        Re: Enkele vragen over het ontkiemen en meer.

                        Thanks, meen te herinneren dat het ongeveer één dag duurde bij het ontkiemen ongeveer 5/6 jaar terug, maar deed dat toen niet in een pot idd.

                        Comment

                        • TannPanda
                          Advanced Stoner
                          Member
                          • May 2016
                          • 52

                          #13
                          Re: Enkele vragen over het ontkiemen en meer.

                          ik heb precies hetzelfde gedaan als jou auwtoflauwer. Gewoon afwachten, het duurt ongeveer een week voor ze boven de grond komen. Aankomende dagen word het mooi weer dus buiten neerzetten en afwachten!

                          Comment

                          • auwtoflauwer
                            Stoner
                            Member
                            • May 2016
                            • 21

                            #14
                            Re: Enkele vragen over het ontkiemen en meer.

                            Dank jullie wel! De planten staan nu zo'n 2 weken buiten en hebben een mooie groene kleur!

                            Comment

                            • auwtoflauwer
                              Stoner
                              Member
                              • May 2016
                              • 21

                              #15
                              Re: Enkele vragen over het ontkiemen en meer.

                              Nog een vraagje: er kan nog best veel aarde in mijn potten erbij, is dat nu te laat om te doen? Ze staan 2 weken buiten nu.
                              Groet

                              Comment

                              Bezig...