Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amnesia haze stekje omgeknakt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Amnesia haze stekje omgeknakt

    https://www.youtube.com/user/nowurries

    Comment


      #17
      Re: Amnesia haze stekje omgeknakt

      image.jpg1 blad is helemaal opgekruld hoe kan dat

      Comment


        #18
        Re: Amnesia haze stekje omgeknakt

        Ze is nu krampachtig aan het proberen om niet te veel te verdampen. door de knak komt er minder water naar boven maar het blad verdampt wel. Als reactie hierop sluit ze haar huidmondjes om geheel uitdrogen te voorkomen. Ik zou ze even uit de zon zetten. Eventueel trek je er een doorzichtige zak overheen zodat de RLV in die zak naar de 100 % kan. zo verdampt ze dan niet meer en kan herstellen.

        Comment


          #19
          Re: Amnesia haze stekje omgeknakt

          Dit is een andere had ik er even bij moeten zeggen

          Comment


            #20
            Re: Amnesia haze stekje omgeknakt

            Die plant verdampt in elk geval meer dan haar lief is dus sluit ze de bladmondjes . Omdat deze bladmondjes vooral langs de bladrand aan de onderzijde van het blad zitten krullen de de bladranden op.

            Waarom ze teveel verdampt? tja das nu ff de vraag.
            Mogelijke oorzaken:
            plant is niet gewend aan direct zonlicht (voor het raam voorgetrokken),
            een of andere wortelschade waardoor ze niet goed water kan opnemen,
            op de tocht staan,
            te hoge ec,
            overwateren waardoor de wortel zuurstof arm komt te staan en zijn werk niet kan doen,
            een kalium gebrek (zeer onwaarschijnlik in dit stadium)

            Als ik naar je maar half gevulde pot kijk vind ik die grond ook niet echt lekker luchtig uitzien. Als je de pot maar half vult zou ik gewoon een kleinere pot nemen. Met grond ben je beter niet te zuinig. hoe meer grond hoe stabieler je bodem milieu zal zijn kwa water, PH en ec.

            Comment


              #21
              Re: Amnesia haze stekje omgeknakt

              image.jpg Dus ik moet ze alledrie meer vullen?

              Comment


                #22
                Re: Amnesia haze stekje omgeknakt

                Ik zelf vul me potten tot de rand. Als ik het zo zie kan er best wat bij.
                Het zijn stekken zo te zien en geen zaadplanten. Ik kan me voorstellen dat deze stekken onder tl vandaan komen en nog niet echt goed geworteld zijn wat het opkrullen van de bladrand verklaard. Zelf zou ik ze zeker uit de middagzon houden nu.

                Comment


                  #23
                  Re: Amnesia haze stekje omgeknakt

                  Okee ik heb die wat gekruld is al onder de tafel gezet en gevuld de andere moet ik nog doen

                  Comment


                    #24
                    Re: Amnesia haze stekje omgeknakt

                    image.jpg2 bladeren worden bruin die waren opgekruld wat nu

                    Comment


                      #25
                      Re: Amnesia haze stekje omgeknakt

                      Nu niks. Het nieuw gevormde blad is nu wel aangepast aan het buitenlicht en zal wel beter zijn werk doen. De schade aan het oude blad en dat opkrullen zal wel blijven. Zodra de plant voldoende nieuw blad heeft zal ze dit blad leegtrekken van mobile bouwstoffen, afkurken en laten vallen. Dus je laat het gewoon zitten. Als het afgevallen is dan wel wegnemen.

                      Comment


                        #26
                        Re: Amnesia haze stekje omgeknakt

                        Dankjewel

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        image.jpg image.jpgZe zien er op dit moment zo uit maar de middelste hang al een paar dagen en de rechtse gaat alles goed mee

                        Comment

                        Bezig...
                        X