Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scrog gaat een beetje fout..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Scrog gaat een beetje fout..

    Korting op 420shop
    gescheurde tak.jpgtelefoon1.jpgtelefoon2.jpggekruld blad.jpg

    Laatste vraag, om nog maar even lastig te zijn: kan ik aannemen dat dit een zijtak is die is gaan toppen? Ik betwijfel of het wel effect heeft gehad, het zouden volgens mij ook de normale takken kunnen zijn die uit de oksels groeien.telefoon.jpg

    Voorbaat dank!

    #2
    Re: Scrog gaat een beetje fout..

    Staat hier een topic van flierefluiter met een schuine buitenscrogg. geniaal toen al.

    ik zou me niet al te druk maken over een geknakte top ze groeien nog tot eind september!
    Last edited by FlintStoned; 16 June 2016, 15:38.

    Comment


      #3
      Re: Scrog gaat een beetje fout..

      Daarom moet je OP het gaas scroggen, en niet er onder !
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Scrog gaat een beetje fout..

        bedankt voor jullie reacties FlintStoned en QnQ.

        @FlintStoned Je stelt me in ieder geval gerust, blij dat het niet onoverkomelijk is. Heb het artikel geprobeerd te zoeken en heb allerlei zoekfuncties gebruikt maar kan het artikel nergens vinden helaas. Vind wel een gebruiker maar die is gebanned, wellicht dat er daarom niets bijstaat? Ik houd er niet van om mensen me iets te laten voorkauwen, maar wellicht dat je de link nog hebt? Edit: gevonden.

        @QnQ Dit deed ik eerst ook, toen bond ik de takken die door het rek heen kwamen terug op het rek. Alleen naar verloop van tijd drukte of de plant zichzelf ook kapot, de internode groeide zegmaar recht omhoog en werd dikker terwijl een deel nog vast (niet compleet natuurlijk, gewoon losjes) op het rek bleef. Omdat al die knikken me ook niet gezond leken heb ik toen het rek opgehoogd en ben vervolgens takken onder rek gaan vouwen, vandaar dat ze er nu onder zitten. Ik heb nog een foto van toen ze boven het rek werden gebonden en knikte(op de foto staat ze losser dan ervoor, kun je ook zien aan de knik).
        20160606_094016.jpg
        Het is inmiddels al wel tot me doorgedrongen dat het nog meer buigen van de bovenste takken onmogelijk en eigenlijk niet nodig is. Moet ik dan nu alsnog die takken boven het rek binden? Of vanaf nu? Vanaf nu ben ik sowieso al van plan na je bericht gelezen te hebben.

        Thanks guys
        Last edited by Cannabinowiet; 16 June 2016, 15:20.

        Comment


          #5
          Re: Scrog gaat een beetje fout..

          Makkelijk brekende takken heb ik eerder gezien bij iemand, toen de planten veel te droog stonden.

          Met geen mogelijkheid kon je ze buigen of *knak*

          Na een waterbeurt, en een dag later ging het toen vele malen beter.


          Kan zijn natuurlijk dat zichzelf kapot groeien... maar kan dat uberhaupt?

          Comment


            #6
            Re: Scrog gaat een beetje fout..

            Veel eerder op het gaas binden, zo gauw er een takje 3-4cm boven het gaas uit komt kun je die meteen vastzetten, en veel strakker.
            Als je wat laat bent met binden zul je soms de stam moeten "masseren" op de plaats waar je die wil plat leggen.
            Beetje knijpen tussen duim en wijsvinger, beetje rollen en dan is die soepel genoeg om te buigen.

            [ADHD]Eventueel bedenk je van te voren hoeveel "hoofdstammen" je nodig hebt op het gaas, bedenk een soort patroon dat je wil leggen.[/ADHD]

            Als de plant onder het gaas nog zo hard doorgroeit dat ze er tegen aan zit ben je te laat omgeschakeld naar 12/12, of je gaas hangt te laag.
            Of je dat nu nog kunt herstellen, i dunno man, beetje eigen inzicht heh, je ziet zelf het best wat nog lukt en wat je niet vertrouwd.
            Hier op die 1e foto zie je de stammetjes een beetje op het gaas liggen enzo, dat zit er veel strakker op.
            QNQ2012052.JPG QNQ2012053.JPG
            Last edited by QnQ; 17 June 2016, 08:24. Reden: :)
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Ter aanvulling omdat ik het artikel nog nooit eerder was tegengekomen een link naar het artikel dat FlintStoned me aanraadde
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...3r3flu1t/page1

              Comment

              Bezig...
              X