Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraagje ivm verduisteren

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vraagje ivm verduisteren

    Korting op 420shop
    Hey , ik mag dit jaar een wietplantje in m'n tuin houden maar het enigste probleem is dat er een lamp hangt in de tuin en die mag niet afgezet worden snachts .

    Ik wil het plantje ook klein houden dus ik ga deze week al beginnen met verduisteren zodat het plantje kan bloeien in juni en juli .

    Dus ik zou ik de plant afdekken en van 8 uur smorgens tot 8 uur savonds willen laten genieten van het zonnetje .
    Maar in de grote vakantie doe ik vakantiewerk en juli en moet ik meestal rond 6-7 uur vertrekken dus zou ik dan de plant van 6-7 uur tot 7-8 uur licht mogen geven , of zorgt dit voor grote stress als ik dit doe ?

    en moet bij verduisteren de uren zo stipt mogelijk zijn of mag je af en toe en uurtje verwisselen .

    greetz

    #2
    Re: vraagje ivm verduisteren

    zolang de donkere periode 12 uur blijft zal de stress enigzins meevallen

    heb mij laten vertellen dat een langere lichtperiode niets uitmaakt zolang de donkere periode 12 uur blijft.

    hoop dat deze info nuttig voor je is

    greetz

    Comment


      #3
      Re: vraagje ivm verduisteren

      die lamp gaat wel voor een (klein) probleem zorgen want dan krijgt de plant nog licht wanneer hij eigenlijk donker moet staan...

      en wat sensie zegt over de lichtperiode zou ik eigenlijk niet weten,ik doe het gewoon niet want als een plant dan weer langer licht gaat krijgen dan denkt hij mss ook weer dat het nog geen tijd is om te gaan bloeien en dan gaat hij wss wel toppen aanmaken maar door de langere lichtperiode zal hij zich niet 100% gaan geven om toppen aan te maken...

      en denk er ook aan,als je deze week al gaat verduisteren is je plant al aan het bloeien in mei,dus dan ga je rond eind juni/begin juli al klaar zijn met bloeien...

      als je dan eind juni al nieuwe zaden laat ontkiemen dan kan je deze zomer mss wel 2 ronde's draaien!

      grtzzz

      Comment


        #4
        Re: vraagje ivm verduisteren

        ik ga de plant verduisteren door er een soort vuilbak van ongeveer 60cm hoog op te plaatsen dus geen last meer van het licht .

        het plantje is ook nog redelijk klein , pakweg 15-20cm en maakt nu 7 en 9 vingerige bladeren aan .

        de bloeitijd van een NLX was 8-10 weken dacht ik en voordat deze echt in bloei schiet krijgt die waarschijnlijk ook nog een groeischeut van een paar weken . dus ik hoop dat ik tegen eind juli met deze kweek gedaan heb .
        Daarna heb ik nog altijd m'n guerilla en m'n micro kweek die ik juist begonnen ben .

        greetz

        Comment


          #5
          Re: vraagje ivm verduisteren

          Oorspronkelijk geplaatst door knockie View Post
          heb mij laten vertellen dat een langere lichtperiode niets uitmaakt zolang de donkere periode 12 uur blijft.
          grow da weed, smoke it's buds

          Comment


            #6
            Re: vraagje ivm verduisteren

            ik denk dat hij gewoon bedoeld dat je minstens 12 uur moet verduisteren zodat de plant weet dat het nacht is .
            En wanneer het 14 uur is gewoon 14 uur donker houden , maar standaartgetal is 12 uur .

            dat denk ik toch en ik ben stoned xD

            Comment


              #7
              Re: vraagje ivm verduisteren

              en dat van die 12 uur klopt ook al helemaal niet, als je binnen kweekt kun je toch 20 uur licht geven en 12 uur donker. Gaan ze dan ook nog gaan bloeien? ik denk van niet...

              de oplossing voor u: autoflowers

              succes ermee
              Last edited by janleuri; 18 April 2009, 11:30.

              Comment


                #8
                Re: vraagje ivm verduisteren

                dan nog janleuri, als het een autoflower is en je gaat die niet verduisteren snachts, dan krijgt hij nog heel de nacht licht. Lijkt me iets dat voor zeer veel stress zal zorgen als die plant geen rust krijgt.

                grtz

                Comment

                Bezig...
                X