Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mad ik met 6 weken bloei buiten al oogsten?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Mad ik met 6 weken bloei buiten al oogsten?

    Kijk
    daar ben ik dan de mist in gegaan
    ze hebben wel ruim 2 weken donker en droog gehangen maar koel was het zeker niet toen op zolder
    ( was erg heet buiten toen)

    en wegens te vroeg oogsten dacht ik dat
    decarboleren de wiet dan wat potenter zou maken

    Q de plant ernaast die even lang gecured had was na een maand al erg lekker te roken
    maar ik zal de helf verder laten curen en de andere helft
    eens in de oven leggen

    Comment


      #17
      Re: Mad ik met 6 weken bloei buiten al oogsten?

      Ik droog mijn "te vroeg" geoogste wiet. Dan vape ik het - grof verkruimeld - in een aromed en gaan de kruimels nadien in een weckpot.
      Later kan je dat nog eens gebruiken ; vapen of zeer gemakkelijk puur rollen en oproken,etc... Zo gaan er geen terpenen en andere stoffen verloren.
      Mijn oven is mijn vriend, maar niet in die zin dat hij mijn dampen krijgt. 25 jaar terug deed ik ook wel eens aan deze oven barbarij.
      Wat voor mijzelf negatief aan "te vroeg" is, is dan natuurlijk de eventueel lagere opbrengst of teveel aan voedingsrestanten in de wiet.
      Chlorofyl smaakt helemaal niet fout of scherp in mijn verdamper. Wat ik wel merk is een noten-olie nasmaak bij het verdampen van enkel en allen veel sugarleaves.
      Daar ben ik dan ook mee gestopt, ik eet liever noten als ik zoiets wil, jammer dat noten zo lawaaierig zijn.

      Om het volle psychoactieve en medische effect van een bepaald wietje te leren kennen moet je het toch eens lang en veel gebruiken zonder het te verbranden, te roken of erop te zuipen.
      Als het kan, ook ervaren hoe het werkt en smaakt tijdens de verschillende fases van curen en bewaring. Scheef zijn is niet alles en als je scheef bent onderdruk je andere effecten of merk je ze gewoon niet.
      Met bepaalde vape toestellen kan een vers afgesneden - onrijp - fluf takje zelfs lekker zoet smaken en lekker aankomen in de knar en - echt waar - in de broek .
      Net zoals veel andere kruiden en thee moet je dat vapen in kwantiteit uiteraard beperken. Een keel blijft een keel en droogt dan ook uit.

      Einde koffieramblings.
      Last edited by Tjirp; 24 October 2016, 12:52.

      Comment


        #18
        Re: Mad ik met 6 weken bloei buiten al oogsten?

        Erg intresant Tjirp
        ik heb hier een dure draagbare vap liggen die helaas erg slecht werkt
        en met me begaaide kop da ding nie retour gestuurd
        kzal straks eens zien hoe hij in de vap smaakt als ie geladen raakt

        Comment


          #19
          Re: Mad ik met 6 weken bloei buiten al oogsten?

          Nou vandaag toch maar wat te vroeg geoogste wiet
          in de oven gegooid
          10 min op 50 g
          ik merk wel dat de wiet wat potenter geworden is
          morgen 75 graden en 10 min eens proberen met andere pot
          thanks voor het delen

          Comment


            #20
            Re: Mad ik met 6 weken bloei buiten al oogsten?

            Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
            Moet je daar heel topic voor open maken?
            Niks moet maar er was dus schijnbaar toch behoefte aan.

            morgen sneeuw en ijs,.. schiimels dioen niks onder de 5 graden mar je plant ook niet he. this weer zover
            Last edited by FlintStoned; 6 November 2016, 22:05.

            Comment


              #21
              Re: Mag ik met 6 weken bloei buiten al oogsten?

              https://www.youtube.com/watch?v=Yxs7P7LWzDg

              boel criitek maar ik voorzag een buitkweek metnet 2 weken te kort, dus bal,, was devraag nu nodig? jah wanr jij hebt weinig oogst en gat weeral vragen das nu al zoon 7 jaar op een rij, pffff neen je krijgt niks meer.
              Last edited by FlintStoned; 7 November 2016, 02:48.

              Comment

              Bezig...
              X