1e keer stekkies

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • maxepaxeflax
    Retired
    • Apr 2009
    • 7

    #1

    1e keer stekkies

    Korting op 420shop
    Goeiedag mensen,

    Ik heb Vrijdag nacht 3 powerplant stekkies gemaakt. Ze staan nu in Potten van 10 liter. Ze staan buiten op mijn balkon, nou wou ik weten of ze er een beetje goed uitzien.

    Aangezien 2 planten gewoon groeien en 1 andere plant groeit wat langzamer en hangt wat naar beneden met hier en daar een kleine verkleuring.

    Plant 1:

    Plant 2:

    Plant 3:
  • Jona
    Retired
    • Jun 2008
    • 2797

    #2
    Re: 1e keer stekkies

    Je kan wat verdunde wortelstimulator sproeien (kijk heel goed naar de concentraties voor vernevelen/sproeien!). Dat ze het via de bladeren kunnen opnemen. Ook je vochtigheid moet optimaal zijn, dat is enorm belangrijk voor stekken, absoluut boven de 70% LV. Het is ook zo dat je moet rekenen op een zeker 'verlies'. Niet alle stekken 'slaan aan', wat wil zeggen dat ze er niet allemaal doorkomen. Dus een zeker aantal zal altijd wel het leven laten, ook al doe je alles goed zeg maar. Als 2 van de 3 er door komen is het nog te doen vind ik...

    Greetzzz

    Jona

    Comment

    • maxepaxeflax
      Retired
      • Apr 2009
      • 7

      #3
      Re: 1e keer stekkies

      Oke. meschien een boterham zakje om de plantjes heen doen?
      Hoe vind je dat de plantjes eropzich uitzien? Foto nummer 3 is het plantje wat wat langzamer groeit en er wat minder gezond uitziet.

      Comment

      • Jona
        Retired
        • Jun 2008
        • 2797

        #4
        Re: 1e keer stekkies

        Wat bedoel je met een boterhamzakje?
        Laat het gewoon zo en maak dat die LV oké blijft, dan komt het in orde

        Comment

        • maxepaxeflax
          Retired
          • Apr 2009
          • 7

          #5
          Re: 1e keer stekkies

          Nou ik hoorde is een keertje dat je de LV van je plantje omhoog kan brengen, door een boterham zakje om het plantje heen te doen zodat het zakje zeg maar de LV vast houd. Of is dit een slecht idee?

          Comment

          • Jona
            Retired
            • Jun 2008
            • 2797

            #6
            Re: 1e keer stekkies

            Als dat doorzichtig is dan kan dat een idee zijn ja, maar zolang het niet teveel licht wegneemt zit je goed. Lv is heel belangrijk voor stekjes, zoniet het belangrijkste!

            Comment

            • markster
              Ultra Grower
              MemberLucky Member
              • Jul 2008
              • 2151

              #7
              Re: 1e keer stekkies

              misschien een rare vraag he.
              maar als je die stekjes vrijdag nacht hebt gemaakt.hoe kunnen die dan al geworteld zijn?
              ik zou eerst je stekjes in n propagator doen en idd goed vochtig houden .todat je de wortels door de steenwol heen ziet komen ,en dan pas planten op t balkon.

              Comment

              • haze'o'lator
                Expert Grower
                MemberLucky Member
                • Nov 2008
                • 1273

                #8
                Re: 1e keer stekkies

                idd,ik denk niet dat je stekje al wortels heeft dan...

                als dat zo is dan zal je plantje stilaan afsterven omdat deze stek nog geen water kan opnemen in de grond omdat er geen wortels zijn!

                grtzzz

                Comment

                • maxepaxeflax
                  Retired
                  • Apr 2009
                  • 7

                  #9
                  Re: 1e keer stekkies

                  Oorspronkelijk geplaatst door markster
                  misschien een rare vraag he.
                  maar als je die stekjes vrijdag nacht hebt gemaakt.hoe kunnen die dan al geworteld zijn?
                  ik zou eerst je stekjes in n propagator doen en idd goed vochtig houden .todat je de wortels door de steenwol heen ziet komen ,en dan pas planten op t balkon.
                  Het is geen rare vraag, ik heb dat denk ik verkeerd verwoord. Ik heb ze al in stekjes gekregen. Het enige wat ik volgens hem hoefde te doen was ze in goeie aarde met mest te zetten en water te geven.

                  Waneer moet ik water geven? S'avonds als de zon niet meer op de plantjes schijnt toch?

                  En de wortels komen die aan de onderkant van het steenwol eruit of ook aan de zeikante?

                  Comment

                  • haze'o'lator
                    Expert Grower
                    MemberLucky Member
                    • Nov 2008
                    • 1273

                    #10
                    Re: 1e keer stekkies

                    water kan je best geven een 2uurs nadat de zon is opgekomen,mag ook later zijn als je pas later wakker bent...

                    de wortels komen langst alle kanten uit het steenwolblokje...

                    grtzzz

                    Comment

                    • maxepaxeflax
                      Retired
                      • Apr 2009
                      • 7

                      #11
                      Re: 1e keer stekkies

                      Oke heel erg bedankt,
                      Nou merkte ik net toen ik water wou geven dat de bovenste grond laag droog was, maar als ik een heel klein beetje grond weghaalde was de grond eronder vochtig?

                      Dan kan ik het beste geen water geven toch? anders verdrinken ze dalijk?

                      Comment

                      • Jona
                        Retired
                        • Jun 2008
                        • 2797

                        #12
                        Re: 1e keer stekkies

                        Je vinger enkele centimeters diep steken en zo even aanvoelen is het beste, die bovenste laag droogt nogal snel uit, dat klopt. Maar dat betekent niet dat de rest van je medium ook uitgedroogd is . Je veronderstelling klopt dat je ze beter niet nogmaals water geeft

                        Greetzzz

                        Jona

                        Comment

                        Bezig...