Misschien een rare vraag maar ik zat net op de bank met m'n pa de wietplantjes te knippen en hij vroeg zich af waarom we nou in hemelsnaam al die bladeren aan 't knippen waren. De grote bladeren eraf plukken oké, maar de bladeren om de toppen snapte hij niet. En ik eerlijk gezegd ook niet als het gaat om eigen consumptie. Stel voor de verkoop wil je dat het er mooi uitziet. Maar voor eigen consumptie kan je die bladeren net zo goed mee verkruimelen en in je joint erbij gooien. Alleen maar minder tabak nodig zou je zeggen...
Mijn vraag is dan dus ook; heeft 't enig voordeel om al die bladeren (zonder trichomen) eraf te knippen als het om eigen gebruik gaat? En dan vooral qua smaak en of het invloed heeft op de kwaliteit van de wiet bij het drogen. De look van de toppen is dan natuurlijk niet interresant want ik weet dat de bladeren zich als het ware om de top heen vouwe na het drogen.
Dus wat zeggen jullie? Onzin al die uren knipwerk?
Mijn vraag is dan dus ook; heeft 't enig voordeel om al die bladeren (zonder trichomen) eraf te knippen als het om eigen gebruik gaat? En dan vooral qua smaak en of het invloed heeft op de kwaliteit van de wiet bij het drogen. De look van de toppen is dan natuurlijk niet interresant want ik weet dat de bladeren zich als het ware om de top heen vouwe na het drogen.
Dus wat zeggen jullie? Onzin al die uren knipwerk?

Comment