Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

even jullie mening nodig

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    even jullie mening nodig

    Korting op 420shop
    Hoi , ik heb even jullie mening nodig over wat ik nou het best zou doen .
    Ik zal eerst even de situatie uitleggen , vandaag ben ik naar m'n guerilla spot gaan kijken en zag hoe m'n planten geraped waren door de konijnen en ook een door een slak .
    Ikzelf wil geen moeite steken in de planten die er nu nog staan omdat ze al voor de helft opgegeten zijn enzo .
    Ik had speciaal zo vroeg geplant omdat ik wist dat zoiets kon gebeuren en nu kan ik m'n fouten nog recht zetten .

    Dus daarom ga ik nu terug planten voor buiten , maar er is 1 probleem ...
    een paar dagen geleden zijn er 3 zaailingen boven de grond gekomen in m'n micro kot die op 12/12 staat en als buffer gebruik ik alleen cocos .

    Nu is de vraag wat moet ik nu doen ?
    De 7 zaden ontkiemen en bij de andere zaailingen in het micro hok zetten en het licht op 18/6 instellen OF die 3 zaailingen in m'n achtertuin zetten in een buffer van cocos en tuinaarde ( dat goed z'n werk doet nu voor m'n NLX in de tuin) en natuurlijk blijven verduisteren zoals ik met m'n NLX aan het doen ben , en de resterende 7 zaadjes binnen voorgroeien op 18/6 .

    #2
    Re: even jullie mening nodig

    Ik dacht dat Coco's net geen buffer had aangezien het heel neutraal was en je het zo makkelijk kon manipuleren... Aarde vormt een betere buffer omdat het reeds heel wat aspecten van voeding en dergelijke omvat en zo minder extreem te manipuleren valt (minder extreem zei ik dus...).
    Wat ik zou doen is een geschikte plaats zoeken voor die planten van je micro en die buiten zetten, ze gaan gewoon weer overgaan tot groei. Dat enkel als ze nog niet te lang in bloei staan natuurlijk. De rest dus mooi voorgroeien in je hok en kijken wat die van buiten al doen, dan eventueel die ook nog buiten zetten mocht je dat willen, als ze wat groter zijn. Je moet rekenen dat buiten kweken ook op veeeeeeeeeel meer opbrengst mag rekenen dan binnen, zeker in micro. Maar dan moet ik je er weer op wijzen dat er nogal wat mensen menen dat buitenwiet niet zo goed is als binnenwiet, al heb ik ook een pak mensen gehoord die dat betwisten . Dus dat moet je voor jezelf uitmaken.

    Greetzzz

    Jona

    Comment


      #3
      Re: even jullie mening nodig

      sorry ben vergeten te zeggen dat ik die 3 planten binnen in het micro hok aan het kweken was zodat ik wat weed had voor in de vakantie voor op festivals

      Comment


        #4
        Re: even jullie mening nodig

        Laat die dan binnen staan en zet die 7 andere buiten. Het kan al maar misschien best nog 1 week ofzo wachten, die van mij staan al buiten mocht dat je kunnen overtuigen .
        Lijkt me het beste om een gulden middenweg te hebben

        Greetzzz

        Jona

        Comment


          #5
          Re: even jullie mening nodig

          ik zou die 7 zaden die ik aan het ontkiemen ben maar al te graag buiten zetten en voorgroeien in m'n tuin (guerilla spot vertrouw ik niet direct daar worden ze zowiezo opgegeten als ze klein zijn) , maar m'n ouders zullen het niet graag hebben als er 7 bij komen tegenover die 3 die in m'n kot staan .

          maar ik denk dat ik die 3 gewoon in m'n tuin zet en die 7 voorgroei in m'n kastje , lekker stealth ^^ .

          btw hoe zou ik het meeste opbrengst krijgen van die 3 plantjes , in m'n micro kot of buiten in de tuin (natuurlijk klein houden en direct verduisteren en mss toppen) .

          greetz

          Comment


            #6
            Re: even jullie mening nodig

            Sowieso buiten, maar als je eerder wilt oogsten, kan je inderdaad verduisteren. Zet ze gewoon zo snel mogelijk buiten dat ze weer in groei gaan. En als je toch gaat verduisteren kan je heel mooi je moment eruit kiezen natuurlijk, zodat je voor je festivals toch nog een blowtje hebt . Buiten beats micro sowieso. Maar dan is de kwaliteit weer het discussiepunt, aangezien ik geen blower ben neem ik aan die discussie geen deel. Dat moet je aan buitenkwekers vragen die al vanalles de revue hebben zien passeren .

            Greetzzz

            Jona

            Comment

            Bezig...
            X