Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe nu verder met afbloeien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe nu verder met afbloeien

    Korting op 420shop
    Ik heb drie planten in een serre staan, die op dit moment in het einde van hun bloeitijd zitten. Twee moeten er nog een week of vier en 1 nog twee weken.

    De groei en begin van de bloei gingen super,
    maar de laatste maand lijkt het alsof alles helemaal is stilgevallen.

    In eerste reactie (dom achteraf), meer water en voeding gegeven,
    waardoor ze er nog slechter bijstaan.

    Denk nu dat ik serieus teveel water heb gegeven,
    zodat de planten mogelijk minder/niks meer opnemen (heb iets gelezen over sluitende membranen bij overbewatering!?).

    Ook is de serre niet verwarmd, waardoor ze mogelijk gestrest/stilgevallen zijn. Misschien ook licht tekort?

    M'n vraag is hoe nu verder na overbewatering (geef ze de laatste dagen niets meer, tot ze echt weer droog staan was mijn idee),
    heeft het nog zin om (intensief) te verwarmen/ventileren om droging te versnellen? Moet ik ze daarna weer laten wennen, rustig opbouwen met watergeven en voeding?

    Heeft het zin om nu nog een fles of buis te improviseren, om alsnog van onderen water te geven/te beluchten?

    Heeft het zin de 2 die nog vier weken moeten alsnog over te poten (staan iets te krap nu denk ik, weinig buffer daardoor)?

    Vanaf nu iig kachel laten draaien om temperatuur op 20-25 graden te houden lijkt me?

    Hoop dat ik niet teveel "domme" vragen stel, heb (te laat) geprobeerd uit te zoeken wat de goede omstandigheden voor bloei zijn,
    wil nu vooral weten wat ik nog kan doen/of beter kan laten, gezien de korte tijd die de dames nog hebben.

    In ieder geval weer veel geleerd dit kweekje, en toch een leuk oogstje straks, als het niet helemaal stukloopt

    #2
    Re: Hoe nu verder met afbloeien

    Foto's ?
    Welke strain, welke aarde, potmaat, voeding, welke dosering etc..
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: Hoe nu verder met afbloeien

      Hoi Stemma, thanks voor je reactie.

      Hier de gevraagde info:


      IMG_6986.jpgIMG_6987.jpgIMG_6988.jpgIMG_6989.jpgIMG_6990.jpgIMG_6991.jpg

      Eerste vier foto's zijn van de oudste en grootste (Sour Kush, 45 l. kuip), vijfde (OG Kush +-12 l. pot) en zesde (Amnesia AMG +- 20 l. pot) zijn van de twee jongere.

      Grondsamenstelling 60% potgrond 30% Kokos 5 % compost 5% hydrokorrels.

      Tijdens groei "standaard" NPK Mest iets gegeven, aangevuld met koemest, heermoes en brandnetelgier. (1x per week 3 liter aangelengd verdeeld over 3 naar potmaat)

      Tijdens bloei zelfde maar de helft minder per week, en sinds vier weken bloei gestart met green sensation en sugar royal.

      Comment


        #4
        Re: Hoe nu verder met afbloeien

        Op de foto's 1 t/m 4 staan je planten inderdaad te nat dus stop met watergeven!

        Heb je wel voldoende gaten onder in de kuip ?

        Je zou kunnen proberen om de kluit uit de pot te halen en op een driedubbelle laag handdoeken te zetten en aan de lucht te laten drogen, maar met een kluit van 45 liter zal dat niet eenvoudig gaan en je moet er de ruimte voor hebben om ditrustig te doen. Pot op zijn kant, voorzichtig loskloppen etc. Er is natuurlijk ook risico voor wortelbeschadiging.

        Misschien is het een optie om van de speciekuip een soort airpot te maken door helemaal rondom de zijkanten gaten te boren met een boormachine, op die manier komt er wel meer lucht bij de kluit om hem te drogen. Mocht de kluit te ver uitdrogen door alle gaten , zal je hem van onderen moeten wateren.

        Wat je ook doet, maak er een topic van, dan kijken we met je mee en kunnen anderen daar weer lering uittrekken.

        Heel veel succes !!
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Re: Hoe nu verder met afbloeien

          Bedankt voor je antwoord weer Stemma, ik heb ze geen water meer gegeven sinds afgelopen donderdag, fijn om nu zeker te weten dat het teveel aan water was.

          Nu ik het verwarm en minder water geef zie je duidelijk de twee jonkies weer aansterken en verder groeien

          Jammer genoeg heeft de grote nog steeds veel geelbruine schutbladeren, moeilijk in te schatten hoe die reageert vind ik,
          hoe weet ik nou wanneer ik weer water mag geven (kan ik dat zien aan de plant bedoel ik)?

          Gewicht aanvoelen is te gek bij die grote, en heb fijnmazig gaas net onder de grond, en nog eens drie centimeter siergrind om mn harige vriendjes
          buiten die bak te houden. Daar moet ik iets anders op verzinnen volgende kweekje, steek er dan een vochtmeter in (heb ik nu nog niet).

          Gaten onderin tegen het nat staan, daar heb ik aandacht aan gegeven. Iets van 8 gaten van rond 20 mm of zoiets zitten er in.

          Boren in zijkant durf ik niet zo hahaha, heeft dat verder nog voor of nadelen? Airpot ziet er wel super uit, ff gecheckt, misschien leuk voor een volgend kweekje!
          Last edited by B1nulnul; 7 November 2016, 19:30.

          Comment


            #6
            Re: Hoe nu verder met afbloeien

            Heb er uiteindelijk toch voor gekozen gaten bij te boren, in iedere opening een geperforeerde pvc pijp van 20 mm en 20 cm lang gestoken, om sneller te drogen en de wortels te beluchten.

            IMG_6996.jpgIMG_6995.jpg

            Comment


              #7
              Re: Hoe nu verder met afbloeien

              Misschien door de wat mindere temperatuur, en zeker door het veel mindere licht gaat de ontwikkeling natuurlijk ook heel langzaam.
              Als de grond onder de 18 graden komt, staat de ontwikkeling zo goed als stil.
              In het huidige zonlicht rijpt 'n plant net zoveel in 1 maand, als normaal 's zomers in een paar dagen.

              * mooie oplossing met die geperforeerde buisjes.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              Bezig...
              X