Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginners, doen we het goed met onze stekjes?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginners, doen we het goed met onze stekjes?

    Korting op 420shop
    Dag mensen,

    mijn vriend en ik hebben 4 stekjes gekregen (wat voor soort het is, geen idee). Ze zijn nu circa 5 weken oud schat ik. Ze zijn ongeveer 20 cm hoog, met elk zo'n 7 a 8 blaadjes. Onder donkergroene en de nieuwe mooi lichtgroen.
    Dit is hoe wij te werk gaan:
    's ochtends als de zon schijnt zetten we ze op het balkon in de volle zon. 's avonds zetten we ze weer binnen en krijgen ze water, elk zo'n 250 ml. Als de grond nog wat vochtig is, slaan we een dag over met water geven. Zodra ze weer binnen staan, doen we het licht aan zodat ze de hele nacht in het licht blijven staan.
    Toch heb ik het idee dat ze nu niet zo goed meer groeien.. Moeten ze misschien al voeding hebben? Ze zijn nog zo klein... We hopen toch dat ze het overleven. Maar goed, als ze voeding moeten hebben, welke is dat en waar kunnen we dat kopen? Heb al wat gezocht op internet, maar kon zo geen merknamen vinden van voeding.
    Wat wij uiteindelijk willen bereiken, zijn mooie gezonde grote planten, waar per plant toch wel zo'n 300 gram vanaf moet komen. Zal ook aan het weer liggen, maar goed...
    Hebben jullie aanmerkingen, tips, etc, alles is welkom!

    Groetjes

    #2
    Re: Beginners, doen we het goed met onze stekjes?

    Als je een buiten kweek zonder lampen wil doen dan laat je ze over dag buiten staan en zet je ze in de avond binnen voor de kou zonder lampen.
    Nu heeft je plantje 24 uur perdag licht ... dat gebeurt inde natuur toch ook niet!!
    Ik zou ze overdag buiten zetten en in de avond binnen op je venster bank zetten tot ze wat groter zijn en dan volledig buiten laten staan.
    Misschien kan je is een foto plaatsen dat is altijd veel makkelijker mee kijken
    groetjes
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: Beginners, doen we het goed met onze stekjes?

      als je buiten kweekt laat ze dan lekker buiten staan !! de plantjes reageren vel op het veranderingen van temparaturen, licht, wind ze raken gewoon in de stres en lichtgroen is niet goed je moet het zo donker mogelijk houden dit kan door voeding te kort krijgen zorg dat je kalkkorrels in je aarde gemengt heb zodat de plant optimale voedingswaren kan opnemen !! oja wind is juist ook goed zodat je stam van je plant dikker word ( dit doe hij automatisch ) want als je zware toppen krijgt buigt je plant niet

      Comment


        #4
        Re: Beginners, doen we het goed met onze stekjes?

        en 300 gram van een plant die je buiten kweekt zal nooit lukken hooguit 150 a 200 gram als je mazzel heb !!!
        ga naar de growshop bij jouw in de buurt vraag er naar wat je moet doen en wat zijn de voedingstoffen !!! veel plezier met het kweken !!

        Comment


          #5
          Re: Beginners, doen we het goed met onze stekjes?

          kortom tis niet moeilijk wees gewoon geduldig

          Comment


            #6
            Re: Beginners, doen we het goed met onze stekjes?

            Idd reageren je planten erg op de temperatuur schommelingen, het is nu soms 25 graden en snachts soms 0 graden, de temp mag max 8 graden schommelen. Dus laat je ze snachts best niet buiten staan.

            Ik zet ze elke avond binnen, aangezien het al van 6:30 licht begint te worden zorg ik ervoor dat ze voor het raam staan en als ik wakker word zet ik ze buiten, savonds opnieuw binnen. ze groeien idd nu niet zo goed door het slechte weer.

            En van die 300 gram per plant is best mogelijk, heb al gehoord van iemand die 700 gram droog al eens heeft gehaald. Ze moeten dan wel in volle grond staan en de volledige dag in de volle zon staan. Om de kans op een grote oogst te vergroten ga je best zo vroeg mogelijk beginnen, dus al in april of zelf vroeger voorgroeien onder lamp hps lamp of tl, spaarlamp. Bij spaarlamp of tl moet je lamp op 5 cm staan van je plant, dichter mag ook zolang ze niet verbrand. Maar niet verder dan 10 cm. Als je ze dan nog voorgroeid onder lampen geeft je ze 18 uur licht en 6 uur donker. Buiten krijgen ze nu 14,5 uur licht.

            Verder is het ook een probleem dat je niet weet welke soort het is. Je plant gaat in bloei vanaf ze 12 uur licht krijgt per dag. Dus vanaf dan duurt het 8 weken voor je ze kan oogsten bij een kortbloeier. bij een langbloeier kan het 14 of zelfs 16 weken duren voor ze klaar is voor te oogsten. Dit wil zeggen dat ze pas in noverber december klaar zal zijn.

            Als het dus een langbloeier is kan het zijn dat je door het slechte weer (regen) last krijgt van toprot, dit wil zeggen dat je bloemen (wiet) gaan wegrotten en dus niet meer bruikbaar zullen zijn of slechts gedeeltelijk.

            Dus zou ik proberen te achterhalen welke soort het is.
            Voor voeding ga je best eens naar de growshop.

            succes!
            Last edited by janleuri; 5 May 2009, 18:10.

            Comment


              #7
              Re: Beginners, doen we het goed met onze stekjes?

              nu maar hopen dat het lukt haha

              Comment


                #8
                Re: Beginners, doen we het goed met onze stekjes?

                Oorspronkelijk geplaatst door swifferino View Post
                als je buiten kweekt laat ze dan lekker buiten staan !! de plantjes reageren vel op het veranderingen van temparaturen, licht, wind ze raken gewoon in de stres en lichtgroen is niet goed je moet het zo donker mogelijk houden dit kan door voeding te kort krijgen zorg dat je kalkkorrels in je aarde gemengt heb zodat de plant optimale voedingswaren kan opnemen !! oja wind is juist ook goed zodat je stam van je plant dikker word ( dit doe hij automatisch ) want als je zware toppen krijgt buigt je plant niet
                de nieuwe scheuten zijn meestal lichtgroen!dit komt omdat er een bepaalde stof nog niet is aan gemaakt in t nieuwe blad.deze stof word nl aangemaakt door licht en aangezien de nieuwe scheuten t snachts groeien,zullen de scheutjes dus lichtgroen zijn.(nix aan de hand dus)

                Comment


                  #9
                  Re: Beginners, doen we het goed met onze stekjes?

                  [attentie]verplaatst naar buitenkweekvragen, Grtz haze'o'lator[/attentie]

                  Comment


                    #10
                    Re: Beginners, doen we het goed met onze stekjes?

                    ziet er mooi uit.

                    Comment


                      #11
                      Re: Beginners, doen we het goed met onze stekjes?

                      Heb je al foto's?
                      Ze zullen nu wel erg groot zijn..

                      Comment

                      Bezig...
                      X