Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraagje over het ontkiemen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vraagje over het ontkiemen

    Korting op 420shop
    ik ben bezig om mijn zaadjes te laten ontkiemen maar het schiet niet op. ik heb ze al een week tussen keuken papier liggen en houd dat vochtig
    maar tot dusver is er pas 1 open van de tien.. dus wat doe ik fout? of is het normaal dat het zolang duurt..

    #2
    Re: vraagje over het ontkiemen

    ik heb hetzelfde gehad, duurde bij mij 12 dagen en van de 5 waren er toen 3 open.

    gewoon geduld, temperatuur op 23 en alleen vochtig houden en dan komt het vast goed!

    Comment


      #3
      Re: vraagje over het ontkiemen

      Probeer er anders eens een paar in goed vochtige grond te steken.
      duurt meestal een paar dagjes en dan staan ze al boven.

      Zijn het nieuwe of al oudere zaden?

      Peace

      Comment


        #4
        Re: vraagje over het ontkiemen

        Kan idd zijn dat het oude zaden waren of geen goed bewaarde.

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: vraagje over het ontkiemen

          nee het waren geen oude zaden ik had ze een week van te voren gekocht in amsterdam.

          maar inmiddels zijn ze gelukkig ontkiemt, er zitten worteltjes aan van n halve cm ofzo.
          hoe diep moet je ze ongeveer in de grond zetten..

          peace

          Comment


            #6
            Re: vraagje over het ontkiemen

            ik leg ze persoonlijk 0,5 cm diep en de aarde die erboven ligt heel losjes.

            na een dagje of twee zie je hun nootje wel boven komen

            grtz
            a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

            Comment


              #7
              Re: vraagje over het ontkiemen

              Ik heb er een paar denk ik iets dieper dan nodig was in de grond gezet (ongeveer 2 cm). Is dit een probleem of moet ik gewoon iets meer geduld hebben dan ?

              grtz!

              Comment


                #8
                Re: vraagje over het ontkiemen

                Komt wel goed , staan ze onder licht ? Dan gaan ze wel boven komen. Maar volgende keer een zaad diepte diep steken 0.5 mm.

                Grtz

                Comment


                  #9
                  Re: vraagje over het ontkiemen

                  ze staan voor het raam in het zonlicht.. zou het beter zijn als ze onder kunstlicht zouden staan?

                  grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: vraagje over het ontkiemen

                    Nope, de zon is nog altijd de strafste lamp die je kan hebben

                    Greetz

                    Comment


                      #11
                      Re: vraagje over het ontkiemen

                      sorry cannaboy ga je ff tegenspreken

                      de zon is nu niet krachtig genoegt, dit heeft te maken met haar positie tegenover de aarde.
                      in de winter ga je zien dat planten serieus gaan sprieten onder de zon, en onder kunstlicht kan je ze kort houden
                      in de zomer is de zon inderdaad de beste lichtbron die je kan hebben voor planten.
                      er zijn zelfs al koepels op de markt die automatisch je buitenkweek verduisteren, zodat je toch 2 tot 3 kweken buiten kan doen op een jaar

                      grtz
                      a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                      Comment


                        #12
                        Re: vraagje over het ontkiemen

                        Inderdaad oki, Ik zou ook zeggen dat de zon beter is.. Puur natuur

                        Maar met weinig zonuren en sterkte groeit je wietplantje de lengte in..
                        Ik heb zelf een plantje voor de vensterbank gehad, neem een kijkje zou ik zeggen:
                        van-zaadje-tot-t10.html
                        Veel gestelde vragen over het forum

                        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                        Comment


                          #13
                          Re: vraagje over het ontkiemen

                          de zon zal zowiezo de beste bron blijven, kijk maar naar australie int zuiden. daar halen ze per plant 700gr buitenkweek, deze resultaten bewijzen dat de zon het best is.

                          maar in ons land is enkel de zon sterk genoeg van april tot september of oktober, alles derbuiten is beter mee kunstlicht te belichten. en als nadeel hebben wij ook dat ons klimaat wisselvallig is wat ook al niet ten goede komt voor een ideale oogst.

                          grtz
                          a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                          Comment


                            #14
                            Re: vraagje over het ontkiemen

                            gek dat de nederwiet dan toch als beste bekend staat wereldwijd niet dan?


                            Comment


                              #15
                              Re: vraagje over het ontkiemen

                              das een feit maar we spreken over binnenkweek dan

                              de buitenkweek kan nederland nog nie aan tippen zolang ze geen ideaal klimaat hebben
                              binnenkweek lopen we voor op veel dingen, we zijn ook serieuse testers
                              maar buitenkweek kunnen we veel leren van aussies en vooral jamaica kweekt al een aantal eeuwen canna in hun lekker klimaatje die manne kunnen de mooiste buitenplanten leveren met minimaal aan middelen. koeiestront bosgrond en kleigrond en die hun buitenwiet is enorm goe van kwaliteit. spijtig dat er zoveel luie mensen wonen die hun planten nie onderhouden, bijna 80% die daar teelt onderhoud zen veld niet. degene die het wel doen behalen dan ook weer spectaculaire oogsten.
                              ik zou zeggen google er maar eens op los, ik ben ook verschoten van het geen ik zag :o

                              grtz
                              a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                              Comment

                              Bezig...
                              X