Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Locatie Weer+Grond

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Locatie Weer+Grond

    Korting op 420shop
    Ik vroeg me af hoeveel de locatie waar je woont/kweekt uitmaakt voor de groei van je planten. Ik zelf kweek in poten dus de grond zal voor mij niet uitmaken, maar ik woon wel +/- 5 kilometer van de kust. Dat zou dus betekenen dat het hier s'winters iets warmer is, 1 of 2 graden, dan het binnenland en in de zomer weer anders om. Misschien dat er ook meer zout bijvoorbeeld in de lucht zit en nog andere dingen die hier anders zouden zijn dan bijvoorbeeld helemaal in het binnenland.

    Ik weet dat Nederland klein is, maar ik vroeg me toch af of deze verschillen effect hebben voor buiten kwekers en of er misschien iets is waar je op moet letten als je bijvoorbeeld bij de kust woont of in het binnenland ?

    #2
    Re: Locatie Weer+Grond

    volgens mij geeft dat geen verschil hoor,en in de winter zullen de planten al zeker niet gaan groeien...

    grtzzz

    Comment


      #3
      Re: Locatie Weer+Grond

      er kan wel verschil in zitten op welke grond je buitenkweekt. Je kan altijd een kuil graven en daar je eigen grondmix in gooien. (als je niet in potten kweekt)

      De verschillen zijn minimaal betreft de lucht en temperatuur, ik durf niet te zeggen of dit effect heeft op je planten.
      Veel gestelde vragen over het forum

      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

      Comment


        #4
        Re: Locatie Weer+Grond














        Invloed van klimaat en luchtgesteldheid

        Klasse Corrosiviteitsbelastingsklasse Corrosiekans

        C2 - Blootstelling in niet-stedelijk gebied (binnenland). Atmosfeer met lage vervuilingsgraad, landelijk, droog gebied met weinig luchtverontreiniging - Klein
        C3 - Stedelijk en industrieeel gebied met lage SO2-verontreiniging (binnenland) of niet zout zeeklimaat - Middelmatig
        C4 - Industrieel klimaat en kustgebieden met laag zoutgehalte - Hoog
        C5 - Industrieel gebied met hoge vochtigheid of kust gebieden met hoog zoutgehalte - Zeer hoog
        Last edited by Origineel; 5 May 2009, 23:56.

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Locatie Weer+Grond

            Gewoon geologische en klimaat kaarten zoeken op google je zal er genoeg vinden. Of als je een bosatlas heb kan je daar even in kijken

            Comment


              #7
              Re: Locatie Weer+Grond

              Bedankt!

              http://geo-vlaanderen.agiv.be/geo-vl...en/bodemkaart/

              Comment


                #8
                Re: Locatie Weer+Grond

                Bij mij op de kaart staat dat het kalkarm(22) is en poldervaaggronden(22). Is dat slecht voor mijn planten (volle grond) weinig kalk en veel poldervaaggrond(22) ?


                grtzz

                Comment

                Bezig...
                X