Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaadjes te diep geplant?:S

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaadjes te diep geplant?:S

    Korting op 420shop
    Ey medekwekers/rokers,

    Ik heb dit jaar besloten voor het eerst eens aan een eigen teeltje te beginnen. Heb me 5 zaadjes aangeschaft vanuit de growshop/groothandel. Ze zijn alle 5 zeer snel en goed ontkiemd (in watten tussen 2 schoteltjes).

    Ben alleen zo dom geweest om me niet fatsoenlijk in te lezen voordat ik verder ging met het kweken. Heb bij het potten van de gekiemde zaadjes namelijk een gat gemaakt van ongeveer 5 cm! Omdat het worteltje altijd erg fragiel is durf ik hem niet op te graven. Denken jullie dat de afstand te groot is en het plantje zal gaan rotten of kan het best?

    alvast bedankt!

    #2
    Re: Zaadjes te diep geplant?

    5cm is wel erg diep. Als je voorzichtig bent kan je ze uitgraven en als ze nog beetje goed uitzien gewoon wat minder dieper terug stoppen. Hoelang zitten ze al onder de grond ?

    Comment


      #3
      Re: Zaadjes te diep geplant?

      Bedankt voor het snelle antwoord!

      Heb ze vandaag pas geplant. Was wel te laat met planten want had in het weekend geen tijd gehad om goede grond te gaan halen. Ze zitten in grond van de growshop dus dat zit wel goed. De wortel was al zo'n 2 cm en het wit en groen waren duidelijk te onderscheiden.

      Maar jij zegt dus dat ik ze toch zal moeten uitgraven?

      grzzz

      Comment


        #4
        Re: Zaadjes te diep geplant?

        Als je ze vandaag pas in de grond hebt gedaan zal dat makkelijk kunnen. Maar wel voorzichtig zijn want zoals je al zei ze zijn erg fragiel. Ik zou het gewoon doen gezien bijna iedereen ze plant op 0,5-1 cm.

        Comment


          #5
          Re: Zaadjes te diep geplant?

          Heb er nu eentje gedaan. zag er al twee kleine blaadjes aan groeien. die heb ik nu o,5 cm onder de grond liggen. Is het verstandig om met dit klote weer hier de grond warm te houden d.m.v. een (bureau)lamp?

          Comment

          Bezig...
          X