Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

10x stekkies, tips?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    10x stekkies, tips?

    Korting op 420shop
    Goedenmiddag kwekers,
    ik heb eergister m'n stekkies binnengekregen, gister overgepot in potjes met normale potgrond.
    Ik heb ze tot nu toe alleen water gegeven, geen voeding of wat dan ook.

    Het word een buitenkweek/binnenkweek (voor t raam zonder lampen..)
    ik heb ze nu op 2 locaties staan.. 3 in de tuin, 2 voor t zolderraam op locatie 1
    en op locatie2.. 3 op t balkon en 2 voor woonkamerraam.

    Ik heb nogal dringend hulp nodig, want dit is mijn eerste keer dat ik uit stekkies kweek.
    ik weet namelijk niet in wat voor grond ik ze moet zetten.. (cocosgrond..?) of wat ik allemaal in de grond moet mixen.
    ik weet ook niet of ik nu al voeding moet gebruiken.. of vanaf wanneer dat moet.. (Groeivoeding??)

    het zou super zijn als ik snel wat info krijg, want ik hoop op een goeie kweek
    ik heb natuurlijk wat foto's en ik zal jullie zo veel mogelijk updates geven

    ik wil trouwens ook weten hoe het met het licht zit.. licht/donker. en hoe ik ze dan het beste kan verduisteren (als dat moet..)

    oke, hier komen de foto's:

    alle 10 bij elkaar:






    5 voor raam:


    3 buiten op balkon:




    de rest van de foto's komen later
    ik hoop dat jullie mij zoveel mogelijk info en tips geven..
    En ja, ik heb al rond gezocht op het forum in andere topics.. dus please niet zeggen dat ik naar de zoekoptie moet

    Gr. Joeri
    sigpic

    #2
    Re: 10x stekkies, tips?

    Alle antwoorden op je vragen die je stelt zijn al meerdere keren weer te vinden op het forum .
    Maar omdat ik in een goede bui ben ..... Zal ik alles nog eens duidelijk uitleggen.

    Haal die planten van voor je raam weg, want de licht intensiteit die je hebt is veel lager dan als je ze in de volle zon of onder een lamp plaatst.
    De meeste venster ramen zorgen dat ruim 80% van de zonnestralen teruggekaatst en de UV straling wordt tot maar liefst 99% geabsorbeerd. Wil je mooie gevulde bloemen op je plant hebben moeten ze zoveel mogelijk licht krijgen. Licht is gewicht !

    Gebruik een universele potgrond of een specifiek gemaakte grond voor de cannabis teelt. Hier zitten al een heel pak voeding stoffen in die uiterst geschikt zijn voor de cannabis teelt. Op de zak van de potgrond staat vermeld voor hoelang er voeding ter beschikking is.
    Is deze termijn verstreken moet je beginnen met bij voeden ofwel met een universele voeding voor bloeiende planten en bloemen ( verkrijgbaar in iedere tuin winkel ) ofwel met voeding die speciaal is ontworpen voor de cannabis teelt. Dit laatste geeft natuurlijk betere resultaten.
    Je hebt dan nodig: een basis voeding voor de groei periode ( 18 uur licht ) en een bijkomende voeding voor de bloei periode ( 12 uur licht )

    Je kan de planten vroeger beginnen verduisteren buiten zodat ze vroeger op het jaar uitgebloeid zijn (in een donkere ruimte plaatsen achter dat ze 12 uur licht hebben gehad, een zak overtrekken, ...). Dit moet wel telkens op het zelfde tijdstip gebeuren anders gaan je planten stressen.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: 10x stekkies, tips?

      bedankt voor je snelle reactie bobo
      hier even een foto update van hoe ze er nu uit zien
      (m'n eerste fotos waren trouwens van 2 weken geleden..)

      oke hier komen de foto's van 3x balkon & 2x raam;
      (de 2e helft komt morgen..)

      even een fototje van een potje waar de wortetjes uit steken (moet ik al overpotten?)


      plant #1 - binnen


      '' ''


      plant #2 - binnen


      plant #3 - balkon


      plant #4 - balkon


      plant #4 - balkon


      plant #5- balkon








      zomaar wat foto's..






      Allemaal bij elkaar (de onderste 2 staan dus binnen en bovenste 3 buiten)



      ik ga zo veel mogelijk rond kijken op dit forum, om onnodige vragen te voorkomen!
      groeten!
      sigpic

      Comment

      Bezig...
      X