Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planten in het bos

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Planten in het bos

    Korting op 420shop
    Beste allemaal,

    ik heb een paar zaden gekocht die geschikt zijn voor buiten kweek.
    ik heb al een plek gevonden in een bos, veel zonlicht overdag, genoeg ruimte, komt niemand. ik heb advies nodig over hoe ik het beste tewerk kan gaan. Kan ik het gewoon in de vaste grond planten of in potten?
    ook heb ik gelezen dat het in vuilnisbakken kan tegen de regen.
    dat is eigenlijk het grootste probleem... de regen. wat kan ik hier het best tegen doen?

    bedankt alvast,

    #2
    Re: Planten in het bos

    Het feit dat jij dat plekje in het bos hebt gevonden geeft al aan dat er wel degelijk mensen komen

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Planten in het bos

        Ik heb een geschikte verlaten plek gevonden met voldoende licht maar wat kan ik doen tegen de regen of is dit geen probleem?

        Comment


          #5
          Re: Planten in het bos

          Maak je maar niet druk over de regen. Die planten groeien toch ook gewoon in de natuur?
          En dan hebben ze water nodig, regen dus.

          Comment


            #6
            Re: Planten in het bos

            Oorspronkelijk geplaatst door inhetbos View Post
            Ik heb een geschikte verlaten plek gevonden met voldoende licht maar wat kan ik doen tegen de regen of is dit geen probleem?
            regen is geen probleem in de vollegrond want daar kan het gewoon weg zakken

            Comment


              #7
              Re: Planten in het bos

              Ok bedankt allemaal maar is er niet nog een probleem? Toprot?

              Comment


                #8
                Re: Planten in het bos

                Rotbestendige planten nemen he
                Als ik u was, zou ik toch een staaltje van de grond nemen en dat laten analyseren via een labo of zelf de pH waarde etc opmeten.

                Als de pH daar veel te zuur is, kunt ge altijd nog kalk strooien om de pH naar boven te trekken.

                Regen is niet te vermijden, in de tuin schudden we ze eens goed uit.
                In het bos, daar zijn ze aan hun lot overgelaten he. Dus kijk uit naar rotbestendige soorten.
                Wat kali in de grond gaat ze ook meer weerstand geven, dus dat is dan weer geen overbodige luxe.

                Comment


                  #9
                  Re: Planten in het bos

                  Regen is niet zo'n probleem alleen zou ik wel op passen met harde wind.
                  Als het een open plek is in het bos en het waait hard kunnen sommige bladeren wel eens afbreken. Is bij mij ook gebeurd, het waait hier aardig hard.
                  Succes met je kweek!

                  Comment

                  Bezig...
                  X