Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n eerste plant.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    M'n eerste plant.

    Korting op 420shop
    Hallo,

    ik heb sinds gisteren een stekje thuis staan.

    Ik ben niet van plan om lampen etc. te gebruiken.
    Hij is ongeveer 8cm lang en staat nu buiten in het zonnetje.

    Hoeveel water heeft hij ongeveer per dag nodig ?
    En is het 's ochtends rond half6 nog te koud om hem buiten te zetten ?
    Dan ga ik namelijk naar m'n werk toe en kan ik hem buiten zetten, anders pas om 13:45 namelijk..

    Foto's komen snel !
    Alvast bedankt !

    #2
    Re: M'n eerste plant.

    Hoi
    waarom laat je hem niet gewoon buiten staan ? zo koud si het niet meer
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: M'n eerste plant.

      hey ja ik zou hem ook buiten laten staan en zet hem of in volle grond of ne grote pot (als dat mogelijk is g) ieder straaltje zon doet deugd hoor.
      grtz

      Comment


        #4
        Re: M'n eerste plant.

        Omdat ik denk dat hij daar nog te klein voor is, niet dat ik er veel verstand van heb maar ik heb maar 1 plantje en ik moet er voorzichtig mee zijn :B
        Ik heb even wat foto's gemaakt :

        gisteren : http://i41.tinypic.com/5wfsw2.jpg

        vandaag : http://i44.tinypic.com/nv2otd.jpg

        Comment


          #5
          Re: M'n eerste plant.

          laat die maar gewoon dag en nacht buiten staan!
          het zal enkel positieve resultaten hebben, alleen als het echt superhard regent/hagelt/stormt kan je hem ze misschien ergens veilig zetten.

          succes, grtz okke

          Comment


            #6
            Re: M'n eerste plant.

            Wat een lief plantje zeg

            Ik zou hem in een wat zwaardere over pot zetten en buiten laten staan zo kan hij ook niet om waaien
            suc6
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: M'n eerste plant.

              Ik zou hem in een iets grotere pot/volle grond zetten als je hem buiten wilt kweken en veel naar het nieuws kijken naar de weersvoorspellingen. Afgelopen week was het ideaal weer voor een plant om buiten te zetten. Je moet hem niet te veel water geven, de wortels gaan dan niet meer op zoek naar water en groeien daarom ook niet veel, laat ze af en toe droog staan en zeker niet te veel water geven. Voel gewoon aan de grond, al is het nog vochtig heeft de plant het goed.

              Comment


                #8
                Re: M'n eerste plant.

                [attentie]verplaatst naar buitenkweekvragen, Grtzz haze'o'lator[/attentie]

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: M'n eerste plant.

                    regnewater is beter als kraanwater,

                    het kan echt geen kwaad dat je plantje in de regen staat, dit is in de natuur ook zo, er moeten natuurlijk wel gaatjes onderin je pot zitte zodat het overtollige water kan weglopen.
                    als ze nog klein en zwak zijn zou ik ze alleen bij extreem weer ergens beschut zetten.
                    vanaf dat ze wat groter zijn kunnen ze wel tegen een stootje.
                    ik heb al altijd mijn planten in volle grond gestoken en ze hebben elke storm overleefd, het zijn sterke plantjes hoor!
                    die vloeibare meststoffen kan je gebruiken als je plantje een paar weken oud is, ik zou in het begin wel oppassen met de dosering, doe eerst de helft van de aanbevolen hoeveelheid en zie hoe de plantjes hierop reageren.. dan kan je later nog altijd stilletjes aan opbouwen.
                    als je niet veel geld wilt uitgeven kan je nog altijd zelf een aftreksel van brandnetels enz. maken. gebruik de search-button en je vind hieroveer op het forum genoeg info.

                    succes! okke
                    Last edited by okke; 5 June 2009, 11:37.

                    Comment

                    Bezig...
                    X