Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eigen plantje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: eigen plantje

    de blaadjes beginne precies wat geel te zien, vooral die twee eerste ronde blaadjes. kan dat kwaad?
    Attached Files

    Comment


      #17
      Re: eigen plantje

      in wat voor potgrond zitten ze? misschien dat je niet echt een voedingsrijke bodem hebt?
      dat je loblaadjes geel beginnen worden is niet abnormaal want daarin zit de voeding voor de eerste weken, maar ik vind dat ze precies al wat snel geel beginnen worden...

      ofwel voedingsarme grond of een andere reden die ik niet weet... grtz okke

      Comment


        #18
        Re: eigen plantje

        Ik zou je plantjes even over potten en tot de eerste blaadjes in graven
        Suc6
        God was never on your side..

        Comment


          #19
          Re: eigen plantje

          is gewone potgrond die men moeder gebruikt voor de plantjes goed genoeg?
          tot de eerste blaadjes helemaal ingraven? vindt ik vrij vreemd, maar gij zult het wel beter weten als ik! voor hoelang dan? thanx voor de reply in ieder geval!

          Comment


            #20
            Re: eigen plantje

            Gewoon zo laten staan en laten groeien
            Suc6
            God was never on your side..

            Comment


              #21
              Re: eigen plantje

              de loblaadjes zijn nu volledig geel en zien er niet echt meer levend uit.. voor de rest ziet ie nog wel vrij mooi groen. de 2 grootse blaadjes zijn nu ong. 3cm,en de 2 nieuwe 1,5 cm elks.
              iemand zei me dat het normaal was die die loblaadjes er minder uitzien maar ik wilde jullie menin toch ook eens horen, want ze zien er echt helemaal verlebbert uit, alsof ze er elk moment kunne afvallen...

              Comment


                #22
                Re: eigen plantje

                Dat ze snel afsterft is wel verdacht ja.

                Ik heb effe uw vorige pagina bekeken... Beetje beter als de eerste keer.
                En als ik even eerlijk mag zijn, in zulke grond zou ik nooit mijn planten durven steken.
                Uit voorliefde van de groene dames zou ik toch op zijn minst die grond uitzeven.

                In wat voor potje steekt ze eigenlijk?

                Ik werk exclusief met universle potgrond van Aveve. Daar zit geen troep in en is luchtige grond. Ik kom telkens bijna klaar als ik er met mijn vingers doorheen ga.
                Compo Sana laat ik ook niet liggen als ik dat te strikken kan krijgen.

                Het beste dat je nu kunt doen is ASAP van medium/grond veranderen, of op zijn minst de grond uitzeven zodat er enkel grond overblijft. En vooral, een plastiek pot(je) dat geen licht doorlaat met drainage holes gebruiken. Neem ineens een ruime pot aangezien jij wss toch niet met organische mest gaat werken he?

                Comment


                  #23
                  Re: eigen plantje

                  ik heb het stekkie zo van iemand gekregen in dat potje. dacht dus dat de grond waarschijnlijk wel ok was.. ik zal maandag eens voor wat andere grond gaan zien! kan je me iets aanraden van grond? misschien ineens voor meststoffen zien?
                  dat de loblaadjes het slecht doen is dus niet noodzakelijk het einde voor de plant?

                  Comment

                  Bezig...
                  X