Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nu nog beginnen?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nu nog beginnen?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    ik zou nu graag nog beginnen met kweken(buiten), is dit nog mogelijk?
    heb al eens rondgekeken naar zaadjes en early bud/girl lijken me het best om zo laat te beginnen. of raden jullie me een andere soort aan?het is men allereerste keer dus vroeg ik me af hoeveel plantjes ik moet kweken om een oogst van ongeveer 400 gram te hebben? en hoeveel zaadjes zou ik dan moeten bestellen?

    alvast bedankt
    Last edited by Jointjee; 9 June 2009, 19:52.

    #2
    Re: Nu nog beginnen?

    beginnen kan nog, de plant is dan alleen minder lang in de groeifase en bereikt niet haar maximale hoogte. maar gaat prima. (bij buitenteeld) indoor bepaal je zelf de licht cyclus, dus helemaal geen probleem. opbrengst ben ik niet zo in thuis (is ook mijn eerste kweekje). maar op de zaadbanksites staat dat meestal bij de beschrijving van het zaad. veel succes
    Grtz Monty

    Comment


      #3
      Re: Nu nog beginnen?

      Waar kan ik best men zaadjes kopen? (ik woon in Belgie) hoeveel zaadjes heb je nodig voor 1 plant? en hoeveel planten heb ik nodig voor ongeveer 300-400 gram? grtz

      Comment


        #4
        Re: Nu nog beginnen?

        online is veel te koop. de mensen hier verwijzen vaak naar alien zie banner op de startpagina van de site. opbrengst staat bij de beschrijving van het zaad op de sites. google maar een op wietzaden of zaadbanken, aanbod zat. het word discreet thuisgestuurd.

        Comment


          #5
          Re: Nu nog beginnen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Jointjee View Post
          Waar kan ik best men zaadjes kopen? (ik woon in Belgie) hoeveel zaadjes heb je nodig voor 1 plant? en hoeveel planten heb ik nodig voor ongeveer 300-400 gram? grtz
          Ik heb er vandaag 15 besteld van de Greenhouse Seed site. ik ga ze zo snel mogelijk buiten planten. (ik woon ook in Belgie trouwens) Ik denk als je 400gram wil dat je dan zeker 2planten nodig hebt (voor de zekerheid) maar tip: plant er meer, vorige keer dachten we ook dat we met 3planten een jaar gingen toekomen XD

          succes!

          Comment


            #6
            Re: Nu nog beginnen?

            Ik schat dat voor je eerste keer je best iets van een 50-70gram per plant moet inschatten. Dat kan je enkel van vrouwelijke planten halen dus reken toch zeker 5-6 vrouwtjes waar je moet op uitkomen. Weet dat er ook mannetjes nodig zijn in de natuur dus zal je van 12 planten GEMIDDELD 6vrouwtjes overhouden. Daarvoor zou ik een 15tal zaadjes reserveren, enkele die niet ontkiemen en dergelijke zaken en je komt tekort.

            Dit is een schatting dat ik geef, je kan gerust naar de 200gram per plant gaan maar dit lijkt me iets te idealistisch, zeker als beginner. Liever iets te laag in schatten en hoger uitkomen dan het omgekeerde, wat grammen op overschot zal je niet zo erg vinden denk ik? .

            Ik zou wel echt niet lang meer wachten met het kopen van je zaden, zeker nog deze week proberen te planten. Je kan ze bestellen via de post op www.growshopalien.com Daar heb je zowat alle mogelijke zaadbanken dat je je maar kan inbeelden, als je vragen hebt kan je altijd hier op het forum terecht bij "Vragen aan Alien" (of iets dergelijks heet die topic).

            Greetzzz

            Jona

            Comment


              #7
              Re: Nu nog beginnen?

              Nog wel iets handigs om te weten.
              Ga je in je tuin kweken of gurillia? Wil je voeding gebruiken?
              In potten of in volle grond?

              Groetjj, Tjeerdjj

              Comment


                #8
                Re: Nu nog beginnen?

                Huuh???

                Waarom doe jij zo moeilijk, kerel??
                Je gaat gewoon stekjes halen hier in Limburg en klaar is kees.
                Waarom zo langdradig met zaadjes werken?
                Heb me al vaker afgevraagd waarom mensen het zo vaak hebben over zaadjes, etrwijl je buiten veel beter met stekken kuntv werken, lijkt me...
                Maar goed, er zal wel een reden voor zijn, denk ik.
                Laterzzz

                Comment


                  #9
                  Re: Nu nog beginnen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door tjeerdjj View Post
                  Nog wel iets handigs om te weten.
                  Ga je in je tuin kweken of gurillia? Wil je voeding gebruiken?
                  In potten of in volle grond?

                  Groetjj, Tjeerdjj
                  Eerst in potten en als ze groot genoeg zijn mss in de grond.. in hoe grote potten zou ik ze dan moeten plaatsen?
                  wat is gurillia?
                  grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: Nu nog beginnen?

                    potten?? Hoezo, je zet ze gewoon in de volle grond, beste brandnetelgrond.
                    Daar heb je al een heel goed begin, en opbrengst kan makkelijk tussen 200 en 350 per plant worden hoor!
                    Heb al mensen meegemaakt die 600 aan 1 plant hadden dus...
                    Je moet ook geluk met de grond hebben en het weer kerel..
                    ciao

                    Comment


                      #11
                      Re: Nu nog beginnen?

                      Stekjes direct vanuit de Growshop in volle grong plaatsen, wortelstimu erbij en laat moeder natuur maar lekker zijn werk doen, maar neem slakkekorrels mee en kijk uit voor konijnen!

                      Comment


                        #12
                        Re: Nu nog beginnen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tony Soprano View Post
                        Stekjes direct vanuit de Growshop in volle grong plaatsen, wortelstimu erbij en laat moeder natuur maar lekker zijn werk doen, maar neem slakkekorrels mee en kijk uit voor konijnen!
                        wat bedoel je met stekjes? zaadjes? of ontkiemde zaadjes die al groot genoeg zijn om te planten?

                        Comment


                          #13
                          Re: Nu nog beginnen?

                          ga naar de shop en vraag ernaar zou ik zeggen....ben jij soms een "boy in blue" ofzo??
                          Vreemde vraagstelling namelijk...

                          Comment


                            #14
                            Re: Nu nog beginnen?

                            Hoi
                            Snuffel op je gemak rond op het forum kijk growshop allien de link staat hier boven op de site.
                            Als ik jou was zou ik minimaal 2 zaadjes laten ontkiemen want alleen van vrouwelijke planten krijg je wiet.
                            Dis stap 1 ga snel zaadjes bestellen en in tussen goed gaan lezen hier en als je vragen hebt gewoon stellen hoor mensen genoeg hier die je graag willen helpen

                            suc 6
                            God was never on your side..

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X