Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buitenwiet binnen??

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    buitenwiet binnen??

    Korting op 420shop
    Ff een vraagske, zou ik ook buitenwiet binnen kunnen kweken? heeft iemand hier ervaring mee? bijvoorbeeld onder een groot dakraam waar veel zonlicht doorheen komt?

    #2
    Re: buitenwiet binnen??

    De buitenwiet binnen zetten zal het probleem niet zijn maar dat dakraam misschien wel. buitenwiet zijn geselecteerde soorten die beter tegen de kou en vocht en schimmel kunnen. dus me lijkt dat zeze binnen het ook prima doen. Het zonnetje wandelt van oost naar west dus ik vrees dat je plant dan maar erg weinig in de zon staat. of je moet al een mega openschuifbaar dakraam hebben.

    grtz Monty

    Comment


      #3
      Re: buitenwiet binnen??

      Het klopt wat Monty zegt. Soortjes die vooral geschikt zijn voor de buitenkweek, zijn meestal beter tegen temperatuursverschillen, en beter bestemd tegen schimmels enz.

      Onder een dakraam gaat wss niet veel uithalen, de hoeveelheid zon die de plant krijgt, wordt sterk verminderd door het glas.
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment


        #4
        Re: buitenwiet binnen??

        ik dacht dat glas als vergrootglas werkt? en anders een lamp erboven een wietlamp zeg maar? En dat dakraam laat van 's ochtens 10uur tot half 7 zoiets zonlicht door zodat ze volop in het licht staan, ze groeien megasnel de hoogte in, niet veel blad maar zou het invloed hebben op de topvorming???

        Comment


          #5
          Re: buitenwiet binnen??

          hou er ook rekening mee dat glas tot 70 % van het licht kan tegenhouden afhankelijk van het soort glas.

          Grtz

          Comment


            #6
            Re: buitenwiet binnen??

            Met een 'wietlamp' bedoel je een lamp waarmee gekweekt wordt
            Gaande van TL/Spaarlampen tot de iets 'professionelere' HPS-lampen (70w, 150w,250w,400w, 600w en 1000w). Welke voor jou geschikt kan zijn moet je maar eens uitzoeken, hoe meer watt hoe meer opbrengst, das de regel. Hou er wel rekening mee dat naarmate je een lamp hebt de afzuig en dergelijke moet afgesteld zijn dus het hangt allemaal een beetje aan mekaar.
            Een goede topic over verlichtingwaar je je even kan inlezen mocht dat nog nodig zijn:
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...imte-t215.html

            Greetzzz

            Jona

            Comment


              #7
              Re: buitenwiet binnen??

              Heb enkel-glas, die kweeklamp is een Philps SonT Plus lamp 400 wat. Zou die meehelpen denken jullie?

              Comment


                #8
                Re: buitenwiet binnen??

                Ja, dat zal goed zijn
                Wel kijken dat het niet te warm wordt op je zolder/kamer daar. Zal toch wel wat afzuiging nodig hebben. Of op z'n minst dat raam dat open moet, kwestie van wat verluchting te hebben. Maar misschien dat je dan weer problemen krijgt met lichtinval van buiten om je cyclus mooi rond te hebben... Je zal het eens moeten bekijken denk ik .
                Greetzzz

                Jona

                Comment


                  #9
                  Re: buitenwiet binnen??

                  bedankt voor de goeie info mensen! Thanx maar wou er geen cyclus van gaan maken, gewoon daglicht en dan die lamp erbij aan, snap je? Weet niet echt of dat werkt ik ben bang dat er geen toppen in gaan komen...

                  Comment


                    #10
                    Re: buitenwiet binnen??

                    Zoals bobo al zei glas hou heel erg veel tegen.

                    Je plant zal zich dan ook heel erg gaan strekken.
                    (Lange stukken tussen de internodes)
                    NLX outdoor kweek 2011
                    Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                    De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

                    Comment


                      #11
                      Re: buitenwiet binnen??

                      ja dat klopt wat je zegt ze schieten hel erg omhoog zal van de week eens een foto plaatsen, in anderhalve maand 60 cm... dus gewoon als de bloeifase komt de lamp erboven knallen en het daglicht weglaten en dan gewoon 12/12

                      Comment


                        #12
                        Re: buitenwiet binnen??

                        ja dat klopt wat je zegt ze schieten hel erg omhoog zal van de week eens een foto plaatsen, in anderhalve maand 60 cm... dus gewoon als de bloeifase komt de lamp erboven knallen en het daglicht weglaten en dan gewoon 12/12
                        Dat lijkt me een goed idee, in de bloei gewoon die lamp erop werpen, moet lukken. Als je ziet dat hij teveel gaat stretchen tijdens de groei dan kan je alsnog de lamp erbij halen om hem wat stevig te houden
                        Succes toegewenst alleszinds!

                        Greetzzz

                        Jona

                        Comment

                        Bezig...
                        X