Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet Planten In een kas?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wiet Planten In een kas?

    Korting op 420shop
    hey allemaal,
    is de ideale plek niet in een kas ?

    me,n oude baas waar ik werkte was een boomkwekerij
    kas: was een plasticen kas met auto water systeem, auto raam systeem met luchtrvochtigheids dingen enzo.

    hij had ook wiet planten achter in de kas staan en dat waren beste bossen......
    jammer genoeg geen foto,s van

    #2

    Comment


      #3
      Re: Wiet Planten In een kas?

      daar had hij een max tempratuur van 35 geloof ik naja lijkt me dus goed voor de plantjes

      Comment


        #4
        Re: Wiet Planten In een kas?

        Kassen zijn niet bedoelt voor het kweken van je plantjes.
        Alleen de begin periode zou gunstig kunnen zijn vanwege de omstandigheden die in een kas van toepassing kunnen zijn.
        Het glas van de kassen houd voor een groot gedeelte het zonlicht tegen, dit is nu net wat je plantjes nodig hebben om groot te worden en te bloeien.
        Maar ze zullen er wel groot worden, dat is geen probleem maar ze zullen kleiner blijven dan in het volle licht.
        Verder is een kas wel ideaal voor o.a. de bewatering/luchtvochtigheid enz....
        Last edited by Asta; 19 June 2009, 08:40.

        Comment


          #5
          Re: Wiet Planten In een kas?

          ]

          dit was een plasticen kas die laat de uv licht door de zonestralen dan. dit was speciaal plastic die dat deed
          Last edited by misty; 29 September 2009, 09:23. Reden: onnodig quoten

          Comment


            #6
            Re: Wiet Planten In een kas?

            Ik had het vorig jaar een kas gehaalt van plastic en ik dacht ik probeer het gewoon!. Een waaier, luchtvochtigheids meter, temperatuur meter, 6 grote bakken, 6 white widow steken. In het begin groeide het als kool! maar toen ze ongeveer 1.50 waren kwam de elende het was te warm in de kas, (plus 30 graden) dus de groei staat stil (boven de 25 graden liep de groei snelheid af omdat waarschijndelijk de plant een deel van zijn energie steekt in het kwijt raken van de warmte). En de luchtvochtigheid was veel te laag.. die plastic kas had geen mogelijkheid om te luchten (achter af dom van me, maar ja)
            snel daarna kreeg ik spint. Dus het moet wel een (plastic) kas zijn die daar aan voldoet.
            En die zeker ook groot! genoeg moet zijn en daar heb ik me op verkeken. Mijn kas was binnen no time veel te klein maar zo leer je
            Last edited by anne peter; 12 July 2009, 02:38.
            Power to the plant!

            Comment


              #7
              Re: Wiet Planten In een kas?

              Hallo Anne Peter,

              In principe heb je naar mijn oordeel alles goed gedaan. Alleen heb je de temperatuur en luchtvochtigheid niet in de hand. In mijn topic kaswiet versus buitenwiet heb ik dit probleem ondervangen. Ik kan het plastic gewoon omhoog klappen omdat dit met klittenband bevestigd is. Ook het dak van de kas is scharnierend. Zelf heb ik nooit met jouw probleem te maken gehad.

              At your service

              Xtreme

              Comment

              Bezig...
              X