Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

slechte grond??

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    slechte grond??

    Korting op 420shop
    ik mag dan uiteindelijk toch een plant zetten ..
    ik zou hem vanachter in de tuin zetten aleen is hier het probleem de grond ,
    zwart zandachtige grond die niet egt nat is ,,, wie kan mij helpen...
    en zit er vel genoeg voedingstof in deze grond voor de plant??
    grtz

    #2
    Re: slechte grond??

    Haal paar zaken voorbemeste aarde en graaf een kuil om het in te doen.

    We kunnen verder niet veel over de aarde vertellen aangezien we niet weten waar je woont. En zelf als we dat wisten zouden we als nog niet goed kunnen vertellen aangezien er misschien aarde is verplaats bij jou thuis.
    Last edited by Origineel; 17 June 2009, 21:28.

    Comment


      #3
      Re: slechte grond??

      Het had natuurlijk in uw voordeel geweest als je een foto erbij had geplaatst.
      Had je nu een gedetailleerdere uitleg van me.

      Als het grondwater daar heel hoog is, zou ik toch oppassen met daarop te planten hoor.
      Het grondwater zou voordelig kunnen werken, maar in de regenachtige noordse hemisfeer (hier dus) kan dat wel eens tot wortelrot gaan leiden.

      Wat natuurlijk ook kan is dat je de grond enkel bekeken hebt na een regenbeurt ?

      Ik weet evenveel als de rest nu, ik ga af op gokken.
      Meer details over de grond zou dus op prijs gesteld worden :p

      Comment


        #4
        Re: slechte grond??

        Een andere oplossing is een pot van minimaal 60L, deze volstorten met potgrond of bemeste tuinaarde, en daar je plant in kweken.

        Maar zoals origineel al zij, afgraven en volstorten met bemeste aarde en/of potgrond.
        Plant vervolgens de eerste 6 a 8 weken geen voeding geven, daarna af en toe voeding.

        Comment


          #5
          Re: slechte grond??

          heb de grons vandaag eens nat gemaakt en hij houd het vocht goed ookal heeft er heel de dag zon oopgestaan ph is ok en er zit genoeg voeding in! nu buitenzetten die plant

          Comment

          Bezig...
          X