Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plant klein houden vanwege kleine pot

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plant klein houden vanwege kleine pot

    Korting op 420shop
    Ok, ik zit dus met een probleem. Ik heb 13 planten op het balkon in 20L potten staan en ik wil ze eigenlijk gewoon laten groeien en bloeien in deze potten zoals ze horen en dus niet verduisteren. Verduisteren is ook gewoon niet echt mogelijk op het balkon en ik kan de planten verder ook niet binnen zetten of allemaal naar beneden slepen en in de schuur zetten.

    Belladona liet me echter weten dat het niet mogelijk is de planten in 20L potten hun volle groeie en bloei periode te laten staan, omdat ze dan zouden dood gaan.

    Dus kwam ik erachter dat ik een probleem heb. Ik heb niet echt de plaats om +/-5 planten in 65L potten te laten staan om het balkon en verduisteren is eigenlijk alleen mogelijk als ik een tentje zou bouwen van zwart/wit folie.

    Nou is mijn vraag is het toch mogelijk om doormiddel van speciale technieken mijn planten hun volle groei en bloei periode in de 20L potten te laten staan ?

    #2
    Re: Plant klein houden vanwege kleine pot

    je kan ze telkens knippen die gaan dan veel vertakkingen hebben en toppen. Je kan ze ook verbuigen maar dat is moeilijk om doen. Dus ik denk dat het best is dat je ze knipt op de hoogte dat je ze wil MAAR pas op tijdens bloei groein ze ook nog heel wat en dan is het niet aangewezen om nog te knippen.
    grtz een wietroker is geen onruststoker

    Comment


      #3
      Re: Plant klein houden vanwege kleine pot

      Maar het is dus mogelijk een plant in 20L potten te laten voor een volle groei en bloei periode ? Das eigenlijk een belangrijkste.



      Dit is hoe de planten er nu bij staan.

      Comment


        #4
        Re: Plant klein houden vanwege kleine pot

        ja , maar uit eindelijk moet je toch gaan bijvoeden

        Comment


          #5
          Re: Plant klein houden vanwege kleine pot

          Ok dus met bij voeden en knippen ( is toppen & dieven ?) moet het lukken.

          Comment


            #6
            Re: Plant klein houden vanwege kleine pot

            Ja , precies wat darkiess zegt je zal op een gegeven moment moet gaan bijvoeden , met bijvoorbeeld bionova supermix of zoiets dergelijks.

            Grtz.

            Comment


              #7
              Re: Plant klein houden vanwege kleine pot

              En hoe zit het dan met de wortels ?

              Comment


                #8
                Re: Plant klein houden vanwege kleine pot

                Als de pot vol is met wortels zal de plant waarschijnlijk geen nieuwe meer aanmaken en alleen nog maar voeding opnemen voor de plant.

                Grtz.

                Comment


                  #9
                  Re: Plant klein houden vanwege kleine pot

                  Ik denk dat de plant straks alleen uit wortel bestaat in zo kleine pot en dan is er niet genoeg voeding voor de plant.
                  en gaat hij dood of je moet ze echt heel erg klein gaan houden en nog red je het neit denk ik
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Re: Plant klein houden vanwege kleine pot

                    erger nog je balkon gaat ook te klein zijn
                    God was never on your side..

                    Comment

                    Bezig...
                    X