Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraagje over het kiemen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vraagje over het kiemen

    Korting op 420shop
    beste mensee,

    ik heb sinds vorige week woensdag 2 zaadjes northern light laten kiemen,
    ik heb eerst heel het forum door gelezen hoe het allemaal kon, ik heb gekozen voor een bakje. in dit bakje had ik als onderbodem wat keuken rol/watjes deze nat gemaakt en daar dan op de zaadjes en daarover dan nog wat dunnere vochtige watjes. en over het bakje dan ook wat afsluit folie met uiteraard gaatjes, zie hieronder:
    dag 1.jpg

    ik heb deze in mijn bureau kastjes gezet (daar is het donker). na 2 volle dagen steeds sochtends te kijken en savonds merkte ik niet echt veel vooruit gang alleen de kleur ging van groenig naar wat donkerder. ik besloot ze in een glaasje gevult met water te leggen. daar hebben ze ongeveer 2 dagen in gelegen. dus totaal 5 dagen al. ik wist niet echt wat ik moest doen... ik besloot ze gisteren ( zondag) in ons moes kasje te zetten. ik had dit eigenlijk al vanaf begins afaan moeten doen.. deze is pas met speciale verf over geverfd en heeft +- een temperatuur van 30 graden en kan oplopen als de zon fel schijnt zoals vandaag. maar goed daar heb ik mijn eerste stap hervat door ze in het bakje te doen met de watjes.

    weet iemand wat ik moet doen of het uberhaupt nog wel zin heeft om door te gaan of de zaadjes mischien dood of rot zijn ??? ze zijn wel van groening naar donnkerder verkleeurd.
    alvast bedankt,
    groet ivar

    #2
    Re: vraagje over het kiemen

    hey

    Het kan zijn dat de zaden nog wat tijd nodig hebben. maar uit eigen ervaring (en uit de kweekverslagen uit het 'buiten wiet kweken') denk ik dat je mss heeeeeeel snel nieuwe zaadjes moet halen of stekken moet regelen.

    Maaaaaaaaaar houd de hoop.. Het kan ook zijn dat ze nog ontkiemen.. wat je iig niet moet doen is ze constant ergens anders zetten.. zorg dat ze +- 20 graden staan in t donker.. en als het over 2-3 dagen nogn niets is... stop ze direct in je potten en hoop op het beste of haal stekjes c.q nieuwe zaadjes (waar het ietwat laat voor is)

    succes

    Smoke it!

    Comment


      #3
      Re: vraagje over het kiemen

      oke dankjewel, ja mijn vader zei ook al je moet ze op een vaste plaats laten staan.. ik weet dat het wat laat is, maarja het moet neit echt uit maken denk ik, een plant groeit denk ik naar zijn omgeving en in de kas is het altijd warm en aangezien het komende maand wel redelijk goed weer is moet het denk ik wel kunnen ? ik zal eens wat rond kijken of ik nog stekkies/zaadjes kan regelen,
      thx !

      Comment


        #4
        Re: vraagje over het kiemen

        ontikiemen kan wel si 10 dagen duren dus geef het nog niet op en geef ze tijd
        suc
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: vraagje over het kiemen

          In principe kan het nog wel. het ligt ook wel een beetje aan de soort van je plant.. Bijv. de ene plant groeit snel maar heeft een langere bloeitijd nodig (bijv. Amnesia) en de ander groeit iets minder snel (minder snel eeeecht hoog en breed) en bloeit normaal (Bijv, NLX)

          Het is mooi dat je zaailingen in de kas komen. Je hebt (waarschijnlijk) een goede luchtvochtigheid en dat is wat je kleine in de eerste instantie het meest nodig hebben.
          Hoe zit het met de zon in de kas? als je niet van plan bent ze planten in de volle ' buitenlucht' te zetten adviseer ik je wel een ventilator in de kas te zetten.. Als er maar wat frisse lucht komt."dansende blaadjes" Hierdoor zullen de planten een wat dikkere stam krijgen. directe zonnenschijn ipv door glas zorgt wel voor hogere en bredere planten. Maar in de kas zullen ze het verder prima doen! er loopt nog een topic van iemand die in een flinke kas groeit. mooi! zoek en gij zult vinden

          succes

          Smoke it
          Last edited by D0RDT; 22 June 2009, 18:10.

          Comment


            #6
            Re: vraagje over het kiemen

            dank u allemaal , ik wacht morgen en overmorgen nog af, en dan doe ik ze in de grond als ze dan over 1 week nog niet uit zijn gekomen dan ga ik over op stekkies, heeft iemand mischien een aanrader van niet al te sterke wiet soort die toch vrij soepeltjes groeit en zekers in de kas, ohja ik ben van plan na een tijd de plant buiten uit te laten groeien.. maar eerste paar weekjes denk ik in de kas..

            Comment


              #7
              Re: vraagje over het kiemen

              Ik heb zelf erg goede ervaring (en vrienden ook met jaren ervaring) met NLX. Ik heb zelf nu een aantal maanden NLX staan (oude en nieuwere stekken van de oude) en dit gaat goed hoor! niet al te groot en ze de percentages (THC e.d) liggen niet extreem hoog.. maar verwacht van de (gemiddelde) buitenkweek geen heeeeeele sterke coffeeshop-like weed

              Succes
              Smoke it!

              Comment


                #8
                Re: vraagje over het kiemen

                oke bedankt. als ik van de shop rook is het meestal hindu kush en geen haze ik hoef geen al te sterke weed, gewoon chill snap je.
                maar ik ben ook pas 15 XD. ik heb wat rondgevraagd en kon stekkies Super silver haze kopen ik denk als ik die buiten zet het THC gehalte ook wel mee valt ?

                Comment


                  #9
                  Re: vraagje over het kiemen

                  Je bent 15.. Kid.. Ik kan nu wel gaan zeggen dat je veelste jong bent om wiet te roken.. tjah.. >> Someone back me up?

                  Comment


                    #10
                    Re: vraagje over het kiemen

                    Forum is vanaf 18 jaar .

                    Grtz.

                    Comment


                      #11
                      Re: vraagje over het kiemen

                      i nderdaad als het zo is dan denk ik dat het beter is uit respect voor jd en ons dat je wacht tot je 18 bent
                      grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: vraagje over het kiemen

                        mijn paa alowed het, hij gaat voor mij zelfs naa de shop..

                        Comment


                          #13
                          Re: vraagje over het kiemen

                          maakt mij dat er minder op btw?
                          /closed dan toch bedankt mensen

                          Comment


                            #14
                            Re: vraagje over het kiemen

                            Nee dat maakt jou er niet minder op , maar dat zijn gewoon de regels.
                            We hebben hier pas al gezeik gehad dat er zogenaamd via deze site wiet zou worden verkocht.
                            Dus wordt er nu extra op ons gelet en als er dan minderjarige tussenzitten hebben ze weer wat om te ouwehoeren.
                            En dat willen we graag voorkomen .
                            Als je straks 18 ben ben je gewoon van harte welkom.

                            Grtz.

                            Comment


                              #15
                              Re: vraagje over het kiemen

                              Slechte of oude zaadjes.
                              als ze na een week nog niet ontkiemt zijn weg gooien in de tuin (mischien komen ze nog op) en nieuwe zaden uit de winkel scoren.

                              Ik vindt hier verleden week ook nog circa 50 zaden, deze waren al meer dan 3 jaar uit, ontkiemde wel, maar wortel werd niet langer dan 1 a 2mm, zijn niet opgekomen.
                              Alle 50 zaden in de tuin gesmeten, maar helaas niks komt op.

                              Comment

                              Bezig...
                              X