Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Purple Tops zaden te laat?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Purple Tops zaden te laat?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben hier net nieuw en wil eigenlijk met mijn eerste kweek gaan beginnen. Heb Purple Tops zaden binnen gekregen en wil morgen gaan beginnen met ontkiemen.

    Nou is mijn vraag: Ben ik hier te laat mee en had ik bijvoorbeeld in maart moeten beginnen?

    Heb namelijk wel gelezen dat purple tops aardig geschikt is voor het Nederlandse klimaat en op zich wel tegen wat kou kan.

    Graag wat adviezen en ideeen...

    #2
    Re: Purple Tops zaden te laat?

    High Roy,

    Om nu nag met zaad te beginnen is wel aan de late kant maar het kan natuurlijk wel. Je plant zal veel korter in de groeifase blijven zo laat en eerder beginnen met de bloei. Hierdoor zal je plant niet haat maximale hoogte berijken maar het is best nog mogelijk. Hopen op een mooie nazomer. Volgend jaar toch wat eerder beginnen. Vanaf 15 mei kunnen de plantjes al naar buiten. Voor die tijd kun je natuurlijk binnen al kiemen en voorgroeien. Vanaf 25 september Schijnd de zon nog maar 12 uur per dag en minder . De plant zal dus rond setember al in de bloei willen komen.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Purple Tops zaden te laat?

      Dank voor de reactie..

      Volgend jaar ga ik er zeker eerder mee beginnen, ergens rond maart beginnen met ontkiemen denk ik..

      Zat eigenlijk te twijfelen of ik stekkies zou nemen of toch zaadjes.. ben toch maar voor de zaadjes gegaan. Vandaag beginnen met ontkiemen in een klein kweekkasje binnen. Zal binnenkort wat foto's plaatsen als ik er een paar gemaakt heb.

      nog een vraagje: Ontkiemen, gaat dat beter in het donker of juist met licht? Heb ergens gelezen dat ontkiemen beter in het donker gaat

      Comment


        #4
        Re: Purple Tops zaden te laat?

        verplaatst naar buitenkweekvragen...

        grtzzz

        Comment


          #5
          Re: Purple Tops zaden te laat?

          nog een vraagje: Ontkiemen, gaat dat beter in het donker of juist met licht? Heb ergens gelezen dat ontkiemen beter in het donker gaat
          Ontkiemen het best int donker. temp rond de 23/25 grade. als de plantje boven de aarde zijn int licht

          Grtz

          Comment


            #6
            Re: Purple Tops zaden te laat?

            En heb je ze nu gezaaid? Heb op ongeveer dezelfde tijd een ice cool gezaaid toen ge het vroeg en die lijkt me toch mooi te gaan.
            Zal zeker geen superopbrenger worden, maar denk toch boven de 10g droog als ik het zowat kan inschatten.

            Comment


              #7
              Re: Purple Tops zaden te laat?

              hoi,

              je kan ze ook nog 2 weken in een voorgroei kastje zetten, ze kunnen nog zeker 40cm worden hoor


              greetz,

              Comment

              Bezig...
              X